توافق چند صدمیلیون دلاری هند با تل‌آویو

کد خبر: 886014

صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) امروز چهارشنبه اعلام کرد، از هند یک سفارش ۷۷۷ میلیون دلاری برای خرید سیستم‌های دفاعی برای نیروی دریایی‌اش گرفته است.

توافق چند صدمیلیون دلاری هند با تل‌آویو

خبرگزاری ایسنا:به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرارداد مذکور با شرکت دولتی "بهارات الکترونیکز" هند با مسوولیت محدود برای تامین سامانه دفاع موشکی و هوایی باراک ۸ روی هفت رزم‌ناو، به دنبال توافق ۶۳۰ میلیون دلاری سال گذشته منعقد شد.

آی‌ای‌آی که بزرگترین شرکت اسرائیل در حوزه دفاعی است، اعلام کرده که مجموع فروش جهانی سامانه باراک ۸ اکنون بیش از شش میلیارد دلار شده است. براساس آمارهای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، اسرائیل جزو بزرگترین فروشندگان سلاح جهان است و حدود ۶۰ درصد صادرات ادوات جنگی آن راهی منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره قرارداد امروز گفت: این اثبات می‌کند که امنیت یک سرمایه‌گذاری است نه هزینه. صنایع هوا فضای اسرائیل یک ستون است و ما باید در حفظ و تقویت آنها بکوشیم.

روسیه اما با اختلاف فاحش بزرگترین تامین‌کننده سلاح هند است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سفر اخیرش یک سفارش برای سامانه دفاع موشکی سطح به هوای اس-۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار به دست آورد اما از آنجایی که آمریکا علیه کشورهای خریدار ادوات نظامی روسیه تحریم‌هایی اعمال می‌کند، هند به دنبال جذب تامین‌کنندگان متنوع است.

واشنگتن و دهلی‌نو ماه گذشته از طرح‌هایی برای برگزاری مانورهای نظامی مشترک در سال ۲۰۱۹ خبر دادند و آمریکا اکنون دومین تامین‌کننده تسلیحاتی بزرگ برای هند است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها