پیش بینی انور قرقاش درباره ادامه تحریم قطر در ۲۰۱۹

کد خبر: 909013

وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد که معتقد است تحریم قطر از سوی دوحه و همپمانانش در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی انور قرقاش درباره ادامه تحریم قطر در ۲۰۱۹

خبرگزاری ایسنا: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز (سه‌شنبه) در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برآورد من این است که تحریم قطر در سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه می‌یابد چرا که پایان محاصره به ایجاد تغییرات لازم در گرایش‌های "مخرب" دوحه بستگی دارد.

بنا بر گزارش النشره، وی در ادامه افزود: به نظرم ناکامی قطر در غلبه بر اقدامات اتخاذ شده علیه این کشور نیز به رغم هزینه‌های هنگفت ادامه خواهد یافت. موضع قطر در حقیقت توسط امیر پیشین این کشور ارائه و اجرا می‌شود و از طریق این موضع از میراثی دفاع می‌کند که در واقع همان میراث دوحه را در تنگنای کنونی قرار داده است.

این وزیر اماراتی در ادامه مدعی شد: وضعیت ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن "در بهترین موقعیت" است و سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد گشایش‌هایی در بحران یمن و "ضعف" در موضع سیاسی حوثی‌ها خواهیم بود! اوضاع فعلا مناسب نیست و نیاز به مذاکره ملی برای حل بحران یمن است، اما به فضل مداخله ائتلاف عربی به رهبری ریاض اوضاع امیدوارکننده‌تر شده است.

قرقاش همچنین مدعی شد: "شاهد خواهیم بود که محور عربی که متکی بر ریاض و قاهره است در مقابل محور‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه، قدرتمندتر و پویاتر خواهد شد چرا که حضور عربی برخلاف سال‌های گذشته مهمتر و نقش آن پر رنگ‌ترشده است. "

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین گفت: امارات به نقش "صادقانه" خود در کنار برادرانش برای تحکیم ثبات و شکوفایی در جهان عرب ادامه خواهد داد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند، در مقابل دوحه نیز این اتهام را رد کرده و این چهار کشور عربی را به تلاش برای کنترل بر تصمیمات ملی این کشور متهم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها