از اصل بودن گوشی خود مطمئن هستید؟

کد خبر: 1104412

خرید گوشی

فروشگاه‌های معروف موبایل و وسایل الکترونیکی، پر از افرادی است که کلاغ را رنگ می‌کنند و جای قناری می‌فروشند! تفاوت گوشی‌های غیر اصل با نمونه اورجینال هم آنقدر کم است که اگر خوره گوشی و گجت‌های مختلف نباشید؛ تشخیص آنها از یکدیگر اصلا کار راحتی نخواهد بود.

به غیر از فروش گوشی غیر اصل یا فیک، یکی دیگر از اتفاقاتی که زیاد در این بازار می‌افتد؛ قالب کردن گوشی دست دوم به جای نمونه نو است. اصلا فکر نکنید که گوشی‌های دست دوم از نمونه‌های پلمپ قابل تشخیص هستند؛ حتی ممکن است همین حالا گوشی که در دست دارید؛ نمونه‌ای فیک و یا دست دوم باشد!

برای اینکه خودتان در زمینه خرید و فروش گوشی موبایل ختم روزگار شوید و کسی نتواند گوشی دیگری را به شما غالب کند؛ تا انتهای این مطلب با ما باشید:

تفاوت گوشی اصل و گوشی فیک:

همان طور که گفتیم؛ تفاوت نمونه‌های تقلبی با اورجینال چندان زیاد نیست. اما خوشبختانه در بیشتر موارد؛ می‌توانید تفاوت‌های جزئی را پیدا کنید که شما را در خرید درست یاری کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای خرید گوشی اورجینال این است که وارد سایت یوتیوب شوید و نام مدل گوشی مورد نظر را به زبان انگلیسی همراه کلمه Box جستجو کنید.

در این ویدیوها که اصطلاحا به نام آنباکسینگ شناخته می‌شوند؛ نکات مهمی در رابطه با ویژگی‌های بسته بندی اورجینال گفته می‌شود. برای بسته بندی هر کدام از مدل‌های گوشی موجود در بازار، نکات منحصربفردی وجود دارد که می‌توانید آن را در این ویدیوها ببینید.

علاوه بر این، حتما محل قرارگیری خروجی‌ها و پورت‌ها، شکل آنها، اسپیکر، سنسور اثر انگشت، اسپیکر، لوازم جانبی موجود در جعبه، لوگوی حک شده روی موبایل و حتی شکل و چیدمان دوربین‌ها را هم چک کنید. معمولا این ریزه کاری‌ها، گوشی‌های فیک را لو می‌دهند.

کد IMEI:

یک روش دیگر برای اینکه خیالتان از بابت اصل بودن تلفن همراه جمع باشد؛ این است که کد نوشته شده روی جعبه را چک کنید. کافی است شماره *#06# را بگیرید و اطلاعات را با گوشی موردنظر تطبیق دهید. این بررسی به شما می‌گوید که جعبه متعلق به گوشی مورد نظر هست یا نه؟

علاوه بر این می‌توانید به سایت IMEI.info هم مراجعه کنید و کد روی جعبه را آنجا وارد کنید. در این سایت اطلاعات منحصربفردی درباره برند، سال تولید، محل مونتاژ و... به شما داده می‌شود که می‌توانید آنها را با گوشی خود چک کنید.

قابلیت خاص گوشی‌های سامسونگ:

اگر می‌خواهید گوشی خود را از این برند تهیه کنید؛ می‌توانید از امکان ویژه آن برای تشخیص گوشی اصل و تقلبی استفاده کنید. هر چند که خرید آنلاین گوشی سامسونگ بهترین راه برای اطمینان از اصالت کالاست؛ اما اگر از فروشگاه دیگری موبایل خود را خریده‌اید؛ می‌توانید کد #7353#* را با آن بگیرید. اگر گوشی شما اصل باشد؛ می‌توانید با کمک آن همه بخش‌های گوشی را چک کنید. اما در گوشی‌های فیک این امکان وجود ندارد.

البته گوشی‌های سامسونگ یک راز مخفی دیگر هم دارند؛ و آن شماره گیری *#0*# است! با این کد، گوشی اورجینال به شما یک منوی کامل را نمایش می‌دهند؛ در حالی که در گوشی‌های غیر اصل این امکان وجود ندارد.

اپلیکیشن انتوتو، دستیار شما در تشخیص اصالت گوشی:

اگر گوشی که قصد خرید آن را دارید؛ یک موبایل با سیستم عامل اندروید ولی از برندی غیر از سامسونگ است؛ نگران نباشید. بسیاری از کسانی که قصد خرید آنلاین گوشی شیائومی را دارند؛ از تقلبی بودن آن می‌ترسند؛ اما با روش زیر، به راحتی می‌توانید اصالت کالای خریداری شده را تست کنید.

کافی است اپلیکیشن انتوتو را روی آن نصب کرده و ران کنید. اگر این اپ به شما عبارت Good را نشان بدهد؛ یعنی موبایل شما از آزمون سربلند بیرون آمده است. اما اگر عبارت High Copy را دیدید؛ بدانید که متاسفانه گوشی خریداری شده اصل نیست.

تنها یک راه نجات حقیقی وجود دارد...

اگرچه مواردی که در این مطلب گفته شد کمک می‌کنند که خریدی مطمئن و راحت داشته باشید؛ اما تنها یک راه وجود دارد که خیالتان تخت باشد همیشه یک قدم از کلاهبرداران جلوتر هستید؛ و این راه چیزی نیست جز خرید از فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه اینترنتی آلین لند.

همان اندازه که روش‌های تشخیص گوشی اصل پیشرفت می‌کند؛ راه‌های دور زدن آنها هم توسط قاچاقچیان و کلاهبرداران کشف می‌شود. بنابراین بهترین راه این است که از همان ابتدا به سراغ فروشگاهی بروید که از اصالت کالاهای آن مطمئن هستید. فروشگاه آلین لند؛ با ارائه ضمانت نامه معتبر، اصل بودن کالاها را تضمین می‌کند. همچنین می‌توانید در صورت مغایرت، بدون هیچ مشکلی محصول خود را بازگردانید.

از دیگر ویژگی‌های برجسته سایت آلین لند؛ امکان تحویل اکسپرس و فوری است. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی نیست چندین روز منتظر تحویل کالای خریداری شده بمانید و می‌توانید در کسری از ساعت آن را تحویل بگیرید. البته فراموش نکنید که آلین لند برای ارسال کالاها، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند و ارسال هر محصولی در این سایت، کاملا رایگان است.

همچنین این فروشگاه با ارائه تخفیف‌های اسرارآمیز، به شما این امکان را می‌دهد که موبایل مورد نظر خود را با کم‌ترین قیمت بازار تهیه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها