انواع صنایع دستی را بشناسیم

کد خبر: 1112217
انواع صنایع دستی را بشناسیم

 

می‌دانید بیش از 75 درصد از انواع صنایع دستی جهان در کشور ما تولید می‌شود؟ این آمار و ارقام هنر اصیل ایرانی و ارزش آن را نشان می‌دهد و فرهنگ و تمدن غنی ایران را به ما یادآور می‌شود. بنابراین چیز عجیبی نیست اگر بخواهیم این هنر و اصالت را به شرکای خارجی خود معرفی کنیم، یا با هدیه‌ای از جنس صنایع دستی ایرانی تمدن خود را زنده نگه داریم.

پشت هدایای تبلیغاتی از این جنس فرهنگ و اصالت خوابیده است؛ از این رو با انتخاب این دسته از هدایا ارزش مخاطب را به او یادآوری می‌کنید. بدون شک هیچ مخاطبی را پیدا نخواهید کرد که از هدایایی از این جنس خوشش نیاید.

اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که هدایای تبلیغاتی خود را از میان انواع صنایع دستی انتخاب کنید، کافی است با ما در این متن همراه باشید. ما به شما گزینه‌های ناب و متفاوتی را پیشنهاد می‌کنیم.

ظروف مسی در کنار هنرهای اصیل ایرانی

ظرف مسی یکی از هنرهای جامانده از تمدن قدیمی ایرانی است که این روزها نیز استقبال زیادی از آن می‌شود. اگرچه در گذشته تمامی ظروف مسی به روش چکش‌کاری و با دست ساخته می‌شدند، اما امروزه انواع ماشینی و نیمه چکش‌کاری شده آن را نیز در بازار مشاهده می‌کنیم که قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

چه چیزی بهتر از معرفی هنر و اصالت ایرانی به شرکای بین‌المللی است؟ بدون شک هیچ چیز نمی‌تواند جای هنرهای اصیل را بگیرد. ظروف مسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایای تبلیغاتی است؛ زیرا بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی روی ظروفی از این جنس زیبایی خود را نشان می‌دهد. با ما همراه باشید و با این هنرها که هر کدام از زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد، آشنا شوید.

مس با روکش مینا

چه کسی را می بینید که با هنر میناکاری آشنا نباشد؟ رنگ و لعاب مینا چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و این همان نقطه شروعی است که برای هدایای تبلیغاتی به آن نیاز دارید.

از طرفی دیگر هنر میناکاری با قدمت چند هزار ساله همچنان یکی از محبوب‌ترین صنایع دستی ایران محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که این هنر دستی مورد توجه مخاطبتان قرار نمی‌گیرد، سخت در اشتباه هستید. میناکاری همیشه طرفداران زیادی از اقشار مختلف جامعه با سلایق متفاوت داشته است.

میناکاری روی سطوح مختلف انجام می‌شود، اما میناکاری روی مس رواج زیادی دارد. همچنین این هنر دستی زیبا و باارزش قیمت مناسبی دارد که توجه بسیاری از مدیران تجاری را جلب می‌کند.

قلم‌زنی روی مس

اگر در بازارهای قدیمی اصفهان قدم بزنید یکی از هنرهایی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، قلم‌زنی روی مس است. این هنر زیبا حاصل دستان استادان قلم‌زن اصفهانی که با انواع قلم‌ها مهارت و هنر زیبای خود را روی مس‌ها پیاده می‌کنند.

اگر مس‌های قلم‌زنی شده را انتخاب کرده باشید، بدون شک با یکی از قدرتمندترین صنایع دستی به سوی جلب توجه و اعتماد مشتری قدم برداشتید. در خرید مس‌های قلم‌زنی شده تردید نداشته باشید، مطمئن باشید که این هنر توجه بسیاری از افراد با سلیقه‌های متفاوت را جلب خواهد کرد.

مس‌های الماس‌تراش

الماس‌تراش از دیگر انواع صنایع دستی ایرانی است که زیبایی کلاسیک و بی‌نظیری دارد. در ساخت این صنایع دستی با کمک قلم الماس روی سطح مس نقوش زیبا و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنند که با قلب و روح مخاطبان شما بازی خواهد کرد.

این نقش‌ها با نظم خاصی کنار یکدیگر نشسته‌اند و زیبایی بی‌نظیری روی سطح مس ایجاد می‌کنند. به همین دلیل اگر یک بار مس‌های تزیین شده با هنر الماس‌تراش را از نزدیک دیده باشید، به هیچ عنوان در انتخاب این صنایع دستی برای هدایای تبلیغاتی تردید نمی‌کنید.

حتی توصیه می‌کنیم اگر به دنبال هدایای تبلیغاتی خاص از جنس صنایع دستی هستید، الماس‌تراش را انتخاب کنید. این هنر با زیبایی‌های منحصر به فرد خود توجه هر فردی را جلب خواهد کرد.

فیروزه‌کوبی روی مس

درست است که هنر فیروز‌کوبی قدمتی به اندازه انواع صنایع دستی ایران ندارد، اما این هنر با قدمت کمتر از نود ساله جای خود را در میان سایر صنایع دستی به خوبی باز کرده است.

مس‌هایی که با هنر فیروزه‌کوبی پوشیده شده‌اند، زیبایی بی‌نظیری دارند. از این رو به خوبی می‌توانند در قلب و روح مشتری تاثیر بگذارند. هر چه فیروزه‌های روی سطح مس منظم‌تر و ظریف‌تر باشند، ارزش آن‌ها بیشتر است.

مس با خاتم

خاتم‌کاری یکی از صنایع دستی ایرانیان محسوب می‌شود که در تمام دنیا شناخته شده است. نام خاتم‌کاری همیشه در کنار نام شهر اصفهان و شیراز می‌آید، از این رو می‌توان گفت که خاتم‌کاری‌های اصفهان و شیراز چیز دیگری است که هر جای ایران پیدا نمی‌کنید.

در این هنر سطح مس را با مثلث‌های کوچک تزیین می‌کنند. این مثلث‌ها به صورت موزاییکی کنار یکدیگر می‌نشینند و زیبایی مس را چند برابر می‌کنند.

 

168

مس و پردازه

تا به اینجا حرف از هنر اصیل ایرانی زدیم؛ اما این روزها بیشتر خانه‌های ما سبک و سیاق خانه‌های مدرن را به خود گرفته‌اند. بنابراین دور از انتظار نیست که قشر جوان به دنبال گزینه‌های جدیدتری در میان صنایع دستی باشند.

اگر مخاطبان شما نیز از قشر جوان به شمار می‌آیند، بهتر است در میان انواع صنایع دستی سراغ گزینه‌های جوان‌تر بروید. ظروف مس و پردازه از این دسته هستند که سطح آن با سبک‌های نقاشی میناکاری تزیین شده است. این صنایع دستی به روز و زیبا این روزها مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به صنایع دستی قرار گرفته است.

صنایع دستی از جنس پارچه

درست است که در هدایای تبلیغاتی ظروف بسیار پرطرفدار است، اما این بدان معنا نیست که تنها گزینه برای شما ظروف مسی است. اگر در میان صنایع دستی چرخی بزنید، به غیر از ظروف با صنایع دستی پارچه‌ای زیبا نیز آشنا می‌شوید. بیایید چند گزینه از بهترین صنایع دستی پارچه‌ای که در میان تمام مردم ایران و البته جهان نیز ارزشمند است، بررسی کنیم.  

ترمه یزد

می‌دانید که یکی از مهمترین فاکتورهای هدایای تبلیغاتی، کاربردی بودن آن‌ها است. هدایایی که برای مخاطب شما قابل استفاده باشند، ارزش بیشتری دارند. همچنین مخاطب با استفاده روزمره از آن‌ها همواره نام تجارت شما را به یاد خواهد آورد؛ مگر هدف ما از هدایای تبلیغاتی چیزی جز این است که نام برند ما در ناخودآگاه مخاطب ثبت شود؟

همین امر بسیاری از خریداران را به سوی ترمه‌های یزدی می‌کشاند. ترمه‌هایی که این روزها به واسطه استقبال فراوان از طرح‌ها و نوع بافت آن به شکل‌های مختلف با رنگ‌های فوق‌العاده زیبای خود به بازار عرضه می‌شوند. از رومیزی و سجاده گرفته تا جعبه‌های دستمال کاغذی که با این پارچه‌ها تزیین شده‌اند. تمام آن‌ها گزینه‌های کاربردی و زیبایی هستند که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان

اگر پارچه‌های سوزن‌دوزی شده را از نزدیک ببینید، بدون شک تا نقطه به نقطه این هنر زیبا را واکاوی نکنید، چشم از آن برنخواهید داشت؛ نه شما، بلکه تمام کسانی که با پارچه‌های سوزن‌دوزی شده بلوچی مواجه می‌شوند، همین حس و حال را تجربه خواهند کرد.

قرار است هدایای تبلیغاتی نیز توجه مخاطب را جلب کرده و با حس و حال درونی او بازی کند. بنابراین بدون شک سوزن‌دوزی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که از عهده این کار به خوبی برمی‌آید. این هنر دست زنان بلوچی می‌تواند به شکل کوسن، سجاده، رومیزی و غیره به مخاطبان شما هدیه داده شود.

خامه‌دوزی سیستان و بلوچستان

اما اگر مخاطبان شما خاص هستند و ارزش زیادی در تجارت شما دارند، به طور حتم باید سراغ خامه‌دوزی بروید. خامه‌دوزی همان سوزن‌دوزی است که در نوع نخ با یکدیگر تفاوت دارند. در خامه‌دوزی از نخ ابریشم استفاده می‌شود که ارزش این هنر دستی و زیبا را بیش از پیش می‌کند.

ملیله‌کاری؛ هنری هزارساله اما مدرن!

در میان انواع صنایع دستی، ملیله‌کاری یکی از آن دست گزینه‌هایی است که با قدمتی هزار ساله همچنان طرفداران زیادی دارد؛ تعجب نکنید، آن چه که این هنر هزار ساله را همچنان سرپا نگه داشته است، تغییر آن در طول زمان و همگام شدن با سلیقه‌های به روز و جدید است.

ظروف ملیله‌کاری شده از جنس مس و نقره ظاهری لوکس و زیبایی فوق‌العاده دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.  ظریف‌کاری‌هایی که در این ظروف وجود دارد، زیبایی و ارزش آن را فریاد می‌زند.

بنابراین با انتخاب ظروف ملیله‌کاری شده از میان انواع صنایع دستی، دیگر نیازی نیست که ارزش مخاطب را با زبان به او یادآوری کنید. با این هدیه نام شما و برندتان برای همیشه در ذهن مخاطبانتان حک خواهد شد. این هدیه قلب و روح هر مخاطبی در هر موقعیتی از کارمندان گرفته تا شرکای خاص تجاری را تسخیر خواهد کرد.

سفال؛ نوستالژی و جذاب

سفال یکی از انواع صنایع دستی ایران است که احساس هر فردی را به بازی می‌گیرد. کدام فردی را دیده‌اید که در کودکی خود با گل بازی نکرده باشد و از آن بازی‌ها خاطرات خوبی به یاد نداشته باشد. این احساس ناب در بزرگسالی بسیاری از ما نیز نمایان می‌شود. اما تنها برخی از ما به دنبال این حس و حال زیبایی که در کودکی تجربه کرده‌ایم، می‌رویم. نتیجه این تجربه، صنایع دستی ماندگاری می‌شود که ما در خانه‌های خود استفاده می‌کنیم.

سفال همان چیزی است که حتی در قالب هدیه تبلیغاتی ما را به گذشته‌های دور و احساسات نوستالژی خانه‌های مادربزرگ می‌برد. این هدیه نه تنها با مخاطب در گذشته‌ها و خاطرات دور هم‌سفر می‌شود، بلکه احساساتی از جنس دوست داشتن لمس دوباره ظروف سفالی نیز در آن‌ها بالا می‌آورد. همین احساسات ناب است که هدایای تبلیغاتی سفالی را شیرین و جذاب می‌کنند. 

صنایع دستی از جنس چوب

مگر می‌شود حرف از انواع صنایع دستی زد و نام صنایع دستی چوبی را به میان نیاورد؟ بدون شک چوب یکی از بهترین المان‌هایی است که در خانه یا حتی محل کار به شما آرامش می‌دهد. صنایع دستی از جنس چوب المانی از طبیعت در نزدیکی شما میان شلوغی‌های زندگی مدرن هستند.

واقعیت این است که هدایای تبلیغاتی از جنس چوب قرار است، حس و حال نابی به مخاطب هدیه دهد که در زندگی ماشینی و مدرن خود کم دارد. در نهایت آن چیزی که از آن هدیه و نام برند شما برای او به یادگار می‌ماند همین حس و حال ناب است و نه چیز دیگری.

از صنایع دستی چوبی به پیکرتراشی‌های چوبی، خراطی روی چوب، معرق، خاتم‌کاری رو چوب، حصیر بافی، منبت‌کاری و مشبک‌کاری روی چوب نام برد. هر کدام از این هنرهای اصیل و زیبای ایرانی روی چوب زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند. اگر سراغ هدایای چوبی رفتید، باید بدانید که جایگاهی ویژه برای نام برند خود در ذهن مخاطب ساخته‌اید.

با صنایع دستی در ذهن مخاطبان خوش بدرخشید

این روزها میدان رقابت برای تجارت‌های مختلف بسیار تنگ شده است؛ بنابراین باید از روش‌های به روز برای برنده شدن در این میدان استفاده کرد. ارائه هدایای تبلیغاتی به تنهایی گزینه‌ای نیست که شما را از این میدان برنده بیرون بیاورد. بدون شک شما به هدایای تبلیغاتی خاص نیاز دارید که متفاوت از سایر رقبای خود ظاهر شوید.

انواع صنایع دستی انتخابی مناسب برای هدایای تبلیغاتی هستند. حالا که انواع صنایع دستی را می‌شناسید، دست به کار شوید و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

اگر نیاز به کمک یا ایده‌های جدید دارید، حس هفتم در خدمت شما است. تیم ما هدایای زیبایی از جنس صنایع دستی را برای هدایای تبلیغاتی یلدا آماده کرده است که با دیدن آن‌ها در وب سایت حس هفتم بدون شک گزینه مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها