خبر خوش برای دانشجویان/ با ۷۷۷ هزارتومان بیمه تامین اجتماعی شوید

کد خبر: 1158593

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان با پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی در ماه می توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

خبر خوش برای دانشجویان/ با ۷۷۷ هزارتومان بیمه تامین اجتماعی شوید

مهرداد قریب در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین اجتماعی با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت که امروز برگزار شد، گفت: تأمین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم که در مجموع با مستمری بگیران ۴۵ میلیون نفر می‌شوند.

مهرداد قریب

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش ۱۸ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از تکالیف دولت پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه است.

وی افزود: تأمین اجتماعی این ظرفیت را دارد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نسبت به این کار اقدام کند و در این خصوص طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی طراحی شده است.

قریب تصریح کرد: جلسات مختلفی با نهادهای مرتبط برگزار کرده ایم تا بتوانیم زمینه بیمه خانواده‌های ایرانی را فراهم کنیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه دانشجویان نیز گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا رسید به این دلیل است که بتوانیم تمام دانشجویان پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و این افراد می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد بیمه شوند که علاوه بر این دو درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیمه ۱۲ درصد ۵۱۸ هزار تومان و ۱۴ درصد ۶۰۴ هزار تومان می‌شود، گفت: دانشجویان با پوشش بیمه‌ای ۱۸ درصد باید در ماه ۷۷۷ هزار تومان پرداخت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست. تمامی خدمات از طریق سامانه غیرحضوری انجام می‌شود.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها