اگر این علامت را صبح دارید‌، نگران این بیماری باشید

کد خبر: 1174202

یکی از بیماری‌هایی که علائم آن واضح نیست اما بسیاری از مردم سراسر جهان به آن مبتلا هستند،‌ کم کاری تیروئید است. پزشکان خستگی اوایل صبح را یکی از علائم این بیماری اعلام کردند.

اگر این علامت را صبح دارید‌، نگران این بیماری باشید

به گزارش اکسپرس، کم کاری تیروئید به طور گسترده ای به عنوان یک بیماری مخفی توصیف می شود، زیرا به ندرت علائم یا نشانه های واضحی را نشان می دهد. یکی از علائم این بیماری که اغلب در صبح بروز می کند، یک علامت تقریبا جهانی از کم کاری تیروئید است.

غده تیروئید بالای استخوان های ترقوه قرار دارد و در آنجا هورمون هایی ترشح می کند که عملکردهای کلیدی مانند متابولیسم را تنظیم می کنند. در صورت عدم درمان، این بیماری می تواند نحوه انتقال اعصاب اطلاعات به مغز، نخاع و بدن را تغییر دهد. با این حال، درک علائم هشدار دهنده ممکن است منجر به درمان به موقع قبل از تجربه هریک از این اثرات طولانی مدت شود.

پزشکان می گویند که کم کاری تیروئید یک وضعیت کمبود هورمون تیروئید و معمولا ناشی از تیروئیدیت هاشیموتو خود ایمنی است. پیامدهای طولانی مدت کم کاری تیروئید شامل بیماری های قلبی عروقی و افزایش عوامل خطر قلبی عروقی از جمله کلسترول بالا می باشد.

علائم این بیماری گسترده است، اما بیشتر بیماران از بی حالی، تمرکز ضعیف و یبوست رنج می برند. خستگی اما یک علامت تقریبا جهانی کم کاری تیروئید است. خستگی بی حس کننده استخوان ممکن است یکی از نشانه های قابل توجه کمک کاری تیروئید باشد. خستگی می‌تواند به آرامی ایجاد شود یا به‌طور ناگهانی بروز کند، به طوری که صبح‌ها به سختی بتوان سر خود را از روی بالش بلند کرد.

طبق گفته پزشکان این بیماری همچنین ممکن است با ایجاد احساس سردی در بدن یا ایجاد درد ماهیچه ها و مفاصل، خواب را به طور قابل توجهی مختل کند. برخی از افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید نیز در طول روز احساس خواب‌آلودگی شدیدی می‌کنند، تا جایی که بیدار ماندن برایشان سخت است.

سایر علائم کم کاری تیروئید

شایع ترین علائم کم کاری تیروئید که در وب سایت سرویس سلامت ملی انگلیس ذکر شده عبارتند از: خستگی، حساسیت به سرما، افزایش وزن، یبوست، افسردگی، حرکات آهسته.

در یک مطالعه اولیه که در مجله تحقیقات تیروئید منتشر شد، دانشمندان تأثیرات این بیماری بر اشتها را روشن کردند. میل به کربوهیدرات ها که تمایل دارند سیگنال های بدن مبنی بر کم بودن انرژی را منعکس کنند، ممکن است منجر به افزایش وزن در کم کاری تیروئید شود.

اختلال عملکرد تیروئید می تواند عواقب بالینی قابل توجهی بر اشتها و وزن بدن داشته باشد. سرویس سلامت ملی انگلیس توضیح می‌دهد که خوشبختانه، این وضعیت اغلب قبل از اینکه علائم جدی‌تر ظاهر شوند تشخیص داده می‌شود.

آیا می توان از کم کاری تیروئید جلوگیری کرد؟

از کم کاری تیروئید نمی توان پیشگیری کرد، بنابراین بهترین راه برای کاهش تاثیر این عارضه بر زندگی این است که مراقب علائم هشدار دهنده باشید. اگر علائم را تجربه کردید، باید با یک پزشک مشورت کنید که احتمالا سطح هورمون شما را با آزمایش خون آزمایش می کند.

سرویس سلامت ملی انگلیس می گوید: این آزمایش که تست عملکرد تیروئید نامیده می شود، سطح هورمون محرک تیروئید (TSH) و تیروکسین (T4) در خون را بررسی می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها