وضعیت هوای تهران بازهم قرمز شد

کد خبر: 1260089

کیفیت کنونی هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۶۰ در وضعیت قرمز قرار گرفته و در شرایط ناسالم برای همه اقشار است.

وضعیت هوای تهران بازهم قرمز شد

کیفیت کنونی هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۶۰ در وضعیت قرمز قرار گرفته و در شرایط ناسالم برای همه اقشار  است.

چرا مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران برای چند روز اعلام نمی‌شود؟

استاندار تهران درباره چرایی عدم اطلاع رسانی مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران به صورت یکجا و برای چند روز، گفت: استانداری تولیدکننده این اخبار نیست و اطلاعات خود را درباره فضای آلایندگی تهران از دستگاه های ذیربط دریافت می کند و مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در تشریح روند اعلام مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: تعطیلی خیلی مفهومی ندارد چرا که به محض اینکه فضای تعطیل رسمی می‌شود از فعالیت‌های عمومی مردم کاسته نمی‌شود. بنابراین عوامل تعطیلی و عنصر تعطیلی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که مشخص شود چه میزان تاثیر در کاهش آلاینده‌ها دارد.

وی افزود: اما در کل ما اطلاعات را از دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت می‌کنیم و خودمان تولید کننده اطلاعات فضای آلایندگی و غیر آلایندگی نیستیم و تلاش می‌کنیم تعادلی برای زمان غیر حضوری شدن به ویژه برای دانش آموزان و اقشار آسیب پذیر ایجاد کنیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که مردم بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند.

کیفیت هوا در تهران و ۹ شهرستان استان در شرایط «قرمز» / یک ایستگاه «بنفش» شد

بر اساس داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (۱۳ آذرماه) میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفی هوای باقر شهر به ۲۱۵ واحد رسید و «بسیار ناسالم» شد همچنین هوای تهران و ۹ شهرستان استان در شرایط ناسالم (قرمز) قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد که در برخی ساعات امروز (۱۳ آذرماه) شاخص کیفی هوا در باقر شهر به بیش از ۲۷۰ واحد نیز رسیده است علاوه بر این امروز شاخص کیفی هوا در پایتخت به ۱۵۵ واحد یعنی ناسالم برای تمام گروه ها رسید.

امروز همچنین شاخص کیفیت هوا در قرچک به ۱۸۷، بهارستان ۱۸۵، ورامین ۱۷۹، اسلامشهر ۱۶۹، پاکدشت و پیشوا ۱۶۸، شهریار ۱۶۳، ملارد ۱۶۰ و لواسانات ۱۵۴ واحد رسیده است. شاخص کیفیت هوا در شهر دماوند نیز برای تمام گروه‌های سنی ناسالم بوده است.

بر اساس راهنمای سامانه شاخص کیفی هوای کشور در شرایط ناسالم افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها