سهم نیم درصدی ایران ازصنعت گردشگری!

کد خبر: 439919

به گفته‌ی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سهم کشور ایران در صنعت گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است.

ایرنا: بدون نظرگزارش‌ها حاکی است که سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گردشگر در جهان به نقاط مختلف مسافرت می‌کنند و درآمد صنعت گردشگری دنیا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار است.

سمیع الله حسینی مکارم اعلام کرد:این درحالی است که سهم گردشگری کشور ایران سالانه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و با درآمدی حدود هفت و نیم میلیارد دلار است. وی گفت: حفظ میراث فرهنگی، توجه به صنایع دستی و توسعه گردشگری در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است. حسینی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۳۲ هزار اثر ثبت شده در ایران وجود دارد گفت‌:کشور ایران یک موزه است که تمام نقاط آن لایق ثبت تاریخی است چراکه هر نقطه از این کشور ظرفیت گردشگری و قدمت تاریخی دارد. وی همچنین با تاکید بر ظرفیت های عظیم گردشگری در ایران در زمینه های فرهنگی، زیارتی و سلامت، اظهارکرد: در این راستا با برنامه ریزیهای انجام شده در شهرهای زیارتی مشهد و قم درصد قابل توجهی از شیعیان به ایران سفر خواهند کرد. حسینی لرستان را استانی منحصر به فرد به لحاظ قدمت تاریخ و تمدن برشمرد و گفت:باستان شناسان معتقدند لرستان از نخستین مکان هایی است که بشر تمدن را آغاز کرده است. وی تصریح کرد:این درحالی است که این استان از زمان گذشته تاکنون کریدور ارتباطی بین فلات مرکزی و بین النهرین و شمال و جنوب بوده است. معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گفت:با وجود ظرفیت های عظیم گردشگری و شرایط بسیار خوب تمدن لرستان متاسفانه امروزه معضل بیکاری دغدغه ای آزار دهنده برای جوانان لرستان شده و این در حالی است که اشتغال در این استان لازمه توسعه است. وی با تاکید براینکه لرستان نیازمند اراده قوی ومحکم دستگاه های اجرایی برای حفظ و نگهداری میراث کهن است افزود:اکنون ۲۰۰ تپه تاریخی در محوطه سد سیمره لرستان وجود دارد و این بیانگر تمدن دیرینه این استان و پشتوانه بزرگی برای گردشگری لرستان است. وی قلعه فلک الافلاک را از فاخرترین بناهای تاریخی ایران برشمرد و گفت: آثار باستانی منحصر به فرد لرستان، پل های تاریخی و طبیعت مطلوب استان مناسب ترین شرایط توسعه گردشگری در لرستان است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها