برگزاری مجدد امتحانات نهایی که سوالاتش لو رفته، صحت دارد؟

کد خبر: 691712

ماه گذشته بود که بحث فروش سوالات امتحانات نهایی مطرح شد و حرف‌هایی راجع به لو رفتن سوالات به میان آمد. تا جایی که حتی مجلس و پلیس فتا هم به این مسئله ورود کرد و در نهایت لو رفتن برخی از سوالات اثبات شد.

برگزاری مجدد امتحانات نهایی که سوالاتش لو رفته، صحت دارد؟
لو رفتن سوالات امتحان نهایی
سرویس اجتماعی فردا: ماه گذشته بود که بحث فروش سوالات امتحانات نهایی مطرح شد و حرف‌هایی راجع به لو رفتن سوالات به میان آمد. تا جایی که حتی مجلس و پلیس فتا هم به این مسئله ورود کرد و در نهایت لو رفتن برخی از سوالات اثبات شد.
از آنجایی که نمرات این امتحانات در نتایج کنکور دانش آموزان اثرگذار است موجی از شکایت از سوی دانش آموزان به راه افتاد حتی کار به تجمع اعتراضی هم کشیده شد.
شنیده‌ها حاکی از آن بود که اگر لو رفتن سوالات امتحانات نهایی اثبات شود، ممکن است که قانون تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور برای این دانش آموزان لغو شود. از طرفی شنیده می‌شد که ممکن است امتحاناتی که سوالاتش لو رفته است، مجدد برگزار شود.
به تازگی داوود محمدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی در دوره متوسطه به تسنیم گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان آموزش و پرورش داشتیم این موضوع بررسی شد. تذکرات لازم به مسئولان آموزش و پرورش درباره کوتاهی‌های انجام شده در روند برگزاری امتحان نهایی دوره متوسطه داده شده است و مقرر شد در بخش‌هایی که مشکلاتی وجود دارد، بازنگری‌هایی انجام شود تا در آینده شاهد این موضوع نباشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی برای سال آینده در نحوه برگزاری امتحانات نهایی دروه متوسطه اعمال می‌کند، تصریح کرد: در سال آینده پس از طراحی سئوالات و ارسال به استان‌های مختلف، مقرر شد امتحانات به صورت همزمان و در زمانی که تعیین می‌شود، برگزار شود. همچنین مقرر شد که از سال آینده در حوزه‌های امتحانی پاکت سئوالات در برابر دانش‌آموزان بازگشایی و توزیع شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیسیون نیز قرار است تمهیداتی درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه بیاندیشد و در جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش این موضوع را بار دیگر بررسی کند، ادامه داد: بحث‌هایی مبنی بر تکرار امتحانات در حوزه‌هایی که سئوالات در آن‌ها لو رفته بود، وجود داشت که این موضوع نیز منتفی شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها