وزیر ارشاد: رسانه‌ باید مولد باشد و نه دلال خبر و گزارش

کد خبر: 741703

صالحی گفت: همان‌طور که جامعه بی‌سلاح در معرض تهدید​ و خطر است، جامعه بی‌رسانه نیز قابل تهدید است.

وزیر ارشاد: رسانه‌ باید مولد باشد و نه دلال خبر و گزارش

باشگاه خبرنگاران جوان: افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی امام خمینی (ره) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، صالحی وزیر ارشاد گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ماه‌های آغازین دولت دوازدهم نقطه عطفی در فرهنگ و رسانه کشور است. در دولت گذشته هم به لحاظ کمی و هم کیفی شاهد رشد رسانه‌ها بودیم.

وی با تاکید بر نقش رسانه در توسعه جوامع بیان کرد: تقویت بنیه ملی رسانه نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. همان‌طور که جامعه بی‌سلاح در معرض تهدید​ است، جامعه بی‌رسانه نیز قابل تهدید است.

وزیر ارشاد با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد گسترش و فعالیت رسانه‌ها به شکلی غیر حرفه‌ای هستیم. در شرایط رشد ابزارهای فناوری و تکنولوژیک، رسانه‌های غیر حرفه‌ای می‌توانند فرصت عرض اندام پیدا کنند و رسانه‌های حرفه‌ای را از بین ببرند. این رسانه حرفه‌ای است که می‌تواند با مرجعیت و تولیداتش، جایگاه مناسبی را برای خود تعریف کند. رسانه‌ حرفه‌ای باید مولد باشد و نه دلال خبر و گزارش.

وی با اشاره به اهمیت گسترش رسانه‌های خصوصی گفت: تا به حال گام های خوبی برای مجوز رسانه های خصوصی برداشته شده است. حمایت های مالی از خیلی از رسانه‌های دولتی برداشته شد و این گام مهمی برای گسترش رسانه‌های خصوصی است.

گفتنی است؛ نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند. ­در نمایشگاه مطبوعات امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و ­پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.

پوستر نمایشگاه نیز با نمادی از ارتباط نسل‌ها با نمایشگاه مطبوعات و ورود فناوری‌های نوین در کنار مطبوعات کاغذی بر در و دیوار شهر دیده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها