قاتل دختر ایرانی به میز محاکمه رسید

کد خبر: 853487

مرد افغان که به خاطر پاسخ منفی دختر ایرانی به درخواست ازدواجش وی را به قتل رسانده بود، به زودی محاکمه خواهد شد.

قاتل دختر ایرانی به میز محاکمه رسید

روزنامه جوان: مرد افغان که به خاطر پاسخ منفی دختر ایرانی به درخواست ازدواجش وی را به قتل رسانده بود، به زودی محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده از پاییز‌سال‌۹۶ با کشف جسد دختر جوانی در یکی از ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهرری آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد دختر جوان با ضربات متعدد چاقو کشته شده‌است، بنابراین جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. در حالیکه دو روز از این ماجرا گذشته بود خانواده‌ای با مراجعه به اداره پلیس، مأموران را از ناپدید شدن ناگهانی دخترشان مریم با خبر کردند.

با ثبت مشخصات دختر جوان و مطابقت آن با جسد کشف شده پلیس دریافت جسد، متعلق به همان دختری است که خانواده او چند روز قبل اعلام مفقودی کرده بود. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و در اولین گام از تحقیقات مأموران با بررسی فهرست مکالمات تلفن همراه مقتول دریافتند، چند روز قبل از حادثه مرد افغان به نام کریم چندین بار با مقتول تماس داشته است.

بنابراین مرد افغان به عنوان مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی کارگر ساختمان نیمه‌کاره‌ای بوده است که بعد از قتل به مکان نامعلومی گریخته است. تحقیقات برای شناسایی مرد افغان ادامه داشت تا اینکه بعد از گذشت یک هفته، متهم در حالیکه قصد خروج از کشور را داشت، بازداشت شد.

کریم به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل دختر جوان در شرح ماجرا گفت: «هشت‌ماه قبل با مریم در خیابان آشنا شدم. از همان ابتدای آشنایی به او گفتم افغانی هستم و در یک ساختمان نیمه‌کاره مشغول کارگری می‌کنم. او هم قبول کرد تا با هم رابطه دوستانه داشته باشیم. در این مدت مریم به بهانه‌های مختلف از من ۲۸‌میلیون تومان پول گرفته بود. از آنجائیکه به او علاقه‌مند شده بودم و او قول ازدواج داده بود برایم مهم نبود. این گذشت و قرار بود به خواستگاری‌اش بروم که یکباره از ازدواج با من منصرف شد. وقتی دلیلش را پرسیدم گفت: کار مناسبی پیدا کرده و ماهانه ۲ میلیون تومان درآمد دارد به همین دلیل دیگر مایل به ازدواج نیست و خواست رابطه‌مان را قطع کنیم.»

متهم در ادامه گفت: «از شنیدن این حرف ناراحت شدم و فهمیدم او مرا فریب داده است، ولی به او علاقه‌مند شده بودم به همین خاطر بار‌ها با او صحبت کردم تا به خواستگاری‌اش بروم، اما قبول نکرد. سرانجام تصمیم گرفتم در آخرین دیدار او را به ساختمان نیمه‌کاره دعوت کنم تا آخرین حرف‌هایم را به او بزنم. آن روز مقتول وقتی به ساختمان آمد خیلی جدی صحبت کردم و گفتم اگر قصد ازدواج ندارد ۲۸‌میلیون تومانی که به او داده‌ام را برگرداند در غیر اینصورت او را خواهم کشت. مقتول خیلی خونسرد و بی‌تفاوت جوابم را داد و گفت: برایش مهم نیست هر کاری که می‌خواهم انجام بدهم. رفتار‌های او باعث شد بیشتر عصبانی شوم و دست به چاقو شوم. چند ضربه به او زدم، اما وقتی او را غرق خون روی زمین دیدیم پشیمان شدم، اما کار از کار گذشته بود. پشیمان شده بودم و از طرفی خیلی ترسیده بودم به همین خاطر وسایلم را جمع کردم و از ساختمان نیمه‌کاره خارج شدم. قصد داشتم به کشور افغانستان برگردم که پلیس مرا دستگیر کرد.»

با اقرار‌های متهم و بازسازی صحنه جرم، وی روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهم در حالیکه اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند به زودی در همان شعبه به ریاست قاضی توکلی پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها