اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی به کجا رسید؟

کد خبر: 911582

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی در انتظار تصویب ردیف بودجه است.

اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی به کجا رسید؟

خبرگزاری فارس : به نقل از به نقل از روابط عمومی سازمان‌های زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی گفت: امروز مهم‌ترین دغدغه نظام قضایی کشور کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه برای تسریع این روند باید نگاه تحولی به‌جمعیت کیفری داشته باشیم، متذکر شد: برخی از زندانیان با اصلاح قوانین، اصلاح نگاه مدیریتی و اصلاح فرهنگ اجتماعی می‌توانند در زندان نباشند.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار جرائم مالی شده‌اند، نباید در زندان باشند و همچنین نباید در بخش جرائم غیرعمد اولویت با مجازات حبس باشد.

جهانگیر افزود: حتی در برخی از جرائم عمد نیز می‌توان از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اظهار داشت: برای استفاده از مجازات‌های جایگزین به‌ویژه طرح پابند‌های الکترونیکی در بودجه سال آتی درخواست تخصیص ردیف بودجه مستقل به‌مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌ایم که امیدواریم این امر محقق شود.

وی با اشاره به‌وضعیت زندان‌های خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات زیرساختی خوبی در استان صورت گرفته است، ادامه داد: اولین جرم در خراسان رضوی با ۳۴درصد جرائم مربوط به‌مواد مخدر است که ۵ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر بوده، همچنین دومین جرم استان با ۲۷درصد جرم سرقت است.

جهانگیر در ادامه با تقدیر از همه کارکنان زندان‌ها، گفت: خدمت در زندان‌ها کمک به‌انسان‌های آسیب‌دیده است، نجات یک نفر در بازگردان او به‌زندگی شرافتمندانه کاری پیامبرگونه است.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی رئیس سازمان زندان‌ها، خشایار جمشیدی به‌عنوان مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی منصوب شد، پیش از این مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها