کتاب «سرچشمه حکمت» اثر جدید محسن اسماعیلی رونمایی شد

کد خبر: 416045

مجموعه سرچشمه حکمت اثر دکتر محسن اسماعیلی به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی در دست چاپ قرار دارد و اولین جلد آن مدتی پیش منتشر شد و در دسترس ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) قرار گرفت.

همشهری آنلاین : کتاب «سرچشمه حکمت» (سیاست و حکومت در نهج‌البلاغه) اثر دکتر محسن اسماعیلی در یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» رونمایی شد.
کتاب «سرچشمه حکمت» حاصل جلسات هفتگی شرح و تفسیر نهج‌البلاغه است که روزهای چهارشنبه در مسجد ۷۲ تن یادمان شهدای هفتم تیر با حضور دکتر محسن اسماعیلی برگزار می‌شود. اولین جلد «سرچشمه حکمت» با موضوع سیاست و حکومت در نهج‌البلاغه به چاپ رسیده است.
مجموعه سرچشمه حکمت اثر دکتر محسن اسماعیلی به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی در دست چاپ قرار دارد و اولین جلد آن مدتی پیش منتشر شد و در دسترس ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) قرار گرفت.
حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه در مراسم رونمایی از «سرچشمه حکمت» گفت: مطالب کتاب «سرچشمه حکمت» در حد ظرفیت مکان و زمان، طبق اقتضائات مخاطب، با بیان جذاب و آشنا مسائل روز، فارغ از حاشیه‌ها و با متانتی که جزو شخصیت دکتر اسماعیلی است در حال عرضه است.
مجموعه کتاب‌های «سرچشمه حکمت» در قالب ۱۰ جلد منتشر خواهد شد.
محسن چینی‌فروشان، مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی نیز در این مراسم، دکتر محسن اسماعیلی را نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: ایشان در هر دو مقطع حوزه و دانشگاه تحصیلات بالایی دارد.
مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مسائل فرهنگی دغدغه اصلی دکتر اسماعیلی است، افزود: صراحت لهجه و تیزبینی سیاسی از ویژگی‌های دکتر اسماعیلی است که در کنار علم و دانش ایشان قرار گرفته است.
چینی‌فروشان در بخش دیگر سخنانش گفت: مجموعه کتاب‌های سرچشمه حکمت حداقل در قالب ۱۰ جلد منتشر خواهد شد و تا به حال یک جلد از آن وارد بازار کتاب شده است.
رونمایی «سرچشمه حکمت»؛ یاد استاد فقید اخلاق
بر طبق این گزارش، دکتر محسن اسماعیلی، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب «سرچشمه حکمت»، نیز در سخنانی به دوران شکل‌گیری شخصیت روحی و فکری خود اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری شخصیت فکری و روحی من مصادف با وزیدن نسیم انقلاب اسلامی بود. دوران دبیرستان ما با آن دوران هماهنگ بود و من هم مثل همه نوجوانان و جوانان آن دوران تشنه آموختن معارف دینی بودم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: هر چند در دوران دبیرستان در رشته ریاضیات تحصیل می‌کردم و این رشته را طبق دستور پدر بزرگوارم انتخاب کرده بودم، اما گمشده‌ای داشتم که هر جا نشانی از آن پیدا می‌کردم، بی‌تاب و مشتاق دنبال آن می‌رفتم. گمشده‌ام معارف دین بود.
دکتر اسماعیلی به دوران آشنایی با آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) و تاثیر این استاد بزرگ اخلاق در روحیات دینی خود اشاره کرد و گفت: از زمانی که در دوران دبیرستان با کلاس‌های مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی آشنا شدم، دقیقا سی سال منهای سه روز در کلاس‌های تفسیر و اخلاق تا درس خارج و فقه و اصول در محضر ایشان بودم. آشنایی با نهج‌البلاغه را از حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) آموخته و اگر نکته و دقتی وجود دارد از سبک آموزش و پرورش اوست.
دکتر اسماعیلی افزود: این مرد بزرگ و استاد اخلاق، نوع نگاه من به حضرت امیرالمومنین (ع) و کتاب شریف نهج‌البلاغه را تغییر داد و امروز این باور را دارم که اگر دردی در جامعه فرهنگی جامعه ما وجود دارد، سریع‌ترین درمان آن نگاه به سیره و آموزه‌های حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) است. چراکه فصل ممیز ما شیعیان، عشق به آن حضرت است.
به گفته این استاد دانشگاه، بهترین کانال ارتباطی با جوانان، کتاب شریف نهج‌البلاغه است چراکه در جامعه ما جوان‌های بسیار خوبی هستند. همه فطرت‌ها پاک و همه دل‌ها مشتاق حضرت امیرالمومنین (ع) هستند.
دکتر اسماعیلی، مطالعه نهج‌البلاغه را جزو واجبات دانست و اظهار داشت: در مقدمه کتاب نوشته‌ام که باید صادقانه اعتراف کنیم کجا با آموزه‌های نهج‌البلاغه فاصله داریم تا رفتار ما به نام امیرالمومنین (ع) نوشته نشود. بگوییم دوست داریم آن گونه باشیم. معتقدم باید دورنمای حکومت حضرت امیرالمومنین (ع) را نشان دهیم و از ما مطالبه کنید آن گونه بودن را.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها