ایران، یک غول نفتی بعد از لغو تحریم‌ها

کد خبر: 437647

خبرگزاری روسی اسپوتنیک مدعی شد ایران تا پایان سال بعد و برداشته شدن تحریمها، روزانه صدها هزار بشکه نفت تولید می کند

ایران، یک غول نفتی بعد از لغو تحریم‌ها
جام: خبرگزاری روسی اسپوتنیک (sputniknews) نوشت: "سازمان اطلاعات انرژی آمریکا می گوید ایران تا پایان سال بعد میلادی و بعد از برداشته شدن تحریم ها، صدها هزار بشکه نفت تولید خواهد کرد."
طی گزارش منتشر شده از طرف این سازمان، آنها انتظار دارند که با لغو کامل تحریم های اقتصادی، ایران تولید نفت را افزایش داده و تا پیش بینی کرده اند تا پایان سال 2016 ایران ششصد هزار بشکه نفت خام تولید خواهد کرد.
اسپوتنیک با اشاره به اینکه سرعت و میزان این افزایش به هرچه سریعتر محقق شدن شروط برداشته شدن تحریمها بستگی دارد، نوشت: "احتمالا این افزایش در نیمه دوم سال 2016 رخ خواهد داد."
سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تصریح کرد که افزایش تولید نفت ایران منجر به فشار نزولی بر بازار جهانی شده نفت در سال 2016 می شود. دیگر کشورهای صادر کننده نیز از تولید خود خواهند کاست تا با ایران مطابق شوند.
این منبع خبری به نقل از سازمان آمریکایی نوشت: "اضافه شده تولیدات ایرن، در بازاری که مصرف نفت در آن روبه کاهش است، موجب کاهش قیمت بیش از آنچه انتظار میرفت، می شود."
در این گزارش آمده که قیمت نفت خام برنت دریای شمال که بطور میانگین در ماه جولای بشکه ای 57 دلار بود، در سال 2016 به 59 دلار خواهد رسید. این درحالی است که پیش بینی ها تا 67 دلار نیز خبر می دادند.
ایران، یک غول نفتی بعد از لغو تحریم ها
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها