نظر شما درباره هشدار رئیس‌جمهور درخصوص خروج از برجام چیست؟

کد خبر: 806209

سرنوشت برجام چه خواهد شد؟ تحلیل شما از سفر ماکرون به آمریکا و صحبت‌های ضدایرانی اش چیست؟ بهترین تصمیم دولت در خصوص بدعهدی های امریکا چه خواهد بود؟

سرویس سیاسی فردا: حسن روحانی امروز در سخنرانی خود با بیان اینکه برجام حاصل دو سال زحمت و تغییر در نوع نگرش به ایران بود، اظهار داشت: برجام بنایی است که 14 سال طول کشیده تا قدم به قدم درست شده و باید از این بنا استفاده کنیم.

ریاست جمهوری اسلامی ایران افزود: برجام توافق بسیار مهم و حیاتی برای جهان است که ما نیز با دنیا در این خصوص شوخی نداریم. هیچ چیزی راجع به متن برجام تغییر نمی‌کند، حتی یک جمله هم از توافق کم و زیاد نخواهد شد چرا که نمی‌توان مقررات بین المللی را تغییر داد.

روحانی ادامه داد: اروپا اگر می‌خواهد با ترامپ در خصوص برجام حرف بزند کاری نداریم ولی اگر منافع ما در برجام تضمین نباشد ما برجام را ادامه نخواهیم داد.

وی در خصوص حضور آمریکا در منطقه اظهار کرد: ماندن آمریکا در منطقه خاورمیانه تا کنون به‌نفع چه کشوری بوده و آیا افغانستان و کابل امروز امن است و یا آیا مردم عراق در رفاه بودند؟ مشکل کشورهای عربی چیست؟ چه‌کسی تصمیم دارد این کشورها را نابود کند؟ در حالی که جان مردم کشورهای منطقه برای ایران مهم است و به‌دنبال روابط سالم هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه "ایران تاکنون به کدام کشور عربی حمله کرده است؟" اضافه کرد: آمریکا به‌دنبال بهانه‌جویی برای تاراج کشورهای عربی است و باج‌خواهی می‌کند و حضور آمریکا در منطقه نتیجه‌ای جز ضرر برای مردم ندارد.

وی افزود: در صورت به هم خوردن برجام، در زمینه صلح‌آمیز قدم‌های متفاوت با گذشته برمی‌داریم.

به نظر شما مخاطبان فردا

سرنوشت برجام چه خواهد شد؟

تحلیل شما از سفر ماکرون به آمریکا و صحبت‌های ضدایرانی اش چیست؟

آیا ترامپ از برجام خارج خواهد شد؟

بهترین تصمیم دولت در خصوص بدعهدی های امریکا چه خواهد بود؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها