فلافل با سس بوفالو یک شام خوشمزه برای اعضای خانواده

کد خبر: 666189

در این گزارش سعی کرده ایم تا شما را به بهترین نحو با طرز تهیه فلافل با سس بوفالو آشنا کنیم تا با تهیه آن به همراه خانواده از این غذا و سس جذاب آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

سرویس سبک زندگی: در این گزارش سعی کرده ایم تا شما را به بهترین نحو با طرز تهیه فلافل با سس بوفالو آشنا کنیم تا با تهیه آن به همراه خانواده از این غذا و سس جذاب آن نهایت استفاده را ببرید.
مواد لازم سس بوفالو مواد اصلی کره ۴ قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی تند ۱/۳ فنجان پودر سیر ۱/۲ قاشق چای خوری نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
طرز تهیه زمان تهیه ۵ دقیقه زمان پخت ۵ دقیقه ۱ ابتدا کره را در یک ظرف مناسب آب می‌کنیم، سپس سس تند (سس گوجه تند و یا سس تند مایع) و پودر سیر و نمک را اضافه می‌کنیم ۲ گرما می‌دهیم تا سس خودش رو بگیره.
سایر نکات سس بوفالو طرز تهیه سس گوجه فرنگی در بخش سس ورب موجود هست سس بوفالو یکی از بهترین و عالی‌ترین طعم دهنده‌ها برای بال و کتف کبابی وسوخاری است. سس بوفالو را می‌توان با برخی غذا‌های فست فودی نیز ترکیب کرد، فلافل یا کتلت را نیز می‌توان با سس بوفالو سرو نمود.
مواد لازم: نخود خیس شده: ۲۵۰ گرم پیاز: یک عدد بزرگ سیر: ۳ حبه رب گوجه فرنگی: یک قاشق مربا خوری سیب زمینی آب پز: ۱ عدد کوچک ادویه کاری: ۲ قاشق چایخوری فلفل و نمک و زردچوبه: به میزان دلخواه.
طرز تهیه:
ابتدا نخود را به همراه پیاز و سیر چرخ کرده (نخود چرخ شده باید کمی زبر باشد) سپس سیب زمینی رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقیمانده را به مایه نخود اضافه نموده و خوب ورز میدهیم. لازم به ذکر است قبل از سرخ کردن فلافل مقدار کمی آب اضافه کرده تا مایه نسبتاٌ نرمتر شود با این کار فلافل ترد خواهد شد..
نکات مهم: ۱- هیچوقت به مایه فلافل تخم مرغ اضافه نکنید زیرا طعم واقعی فلافل را از بین میبرد و مانند کتلت خواهد شد. ۲- برای خوشمزه‌تر شدن فلافل از فلفل به میزان بیشتری استفاده شود. ۳- میتوان بجای رب گوجه از یک عدد گوجه فرنگی رنده شده استفاده کرد. ۴- برای سرخ کردن از ظرف کوچک و گود استفاده شود برای صرفه جویی در روغن و سرعت پخت و شعله اگر کم باشد فلافل شما نیز مغز پخت خواهد شد.
دستور پخت سس فلافل
یک عدد سیب زمینی آب پز و له شده را با ومقداری رب گوجه و فلفل و نمک در آب حل کرده و مواد را میپزیم تا مایه نسبتاٌ غلیظی بدست آید. این دستور پخت فلافل خوزستان است حتماٌ امتحان کنید. طرز تهیه فلافل (به صورت دیگر) مواد لازم: نخود ۵۰۰ گرم تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد گشنیز ۲۵۰ گرم زیره‌ی کوبیده ۱ قاشق سوپخوری فلفل قرمز کوبیده ۱ قاشق چایخوری آرد گندم ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری آبلیمو ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار لازم نمک به قدر کافی.
طرز تهیه:
نخود را بپزید. (بهتر است نخود را قبلاً خیس کنید تا زودتر بپزد، در هر حال نخود باید کاملاً پخته شود و آبش به خورد آن برود). سپس آن را در حالی که هنوز گرم است چرخ کنید تا کاملاً مانند پوره نرم و لطیف شود. گشنیز را تمیز کرده و بشویید و در صافی بریزید. وقتی آب گشنیز کشیده شد آن را ریز خرد کنید. تخم مرغ‌ها را با زیره و کمی نمک و فلفل قرمز یا فلفل سیاه (در صورت استفاده از فلفل سیاه یک قاشق چایخوری زعفران هم در کمی آب جوش حل کرده به کار ببرید). داخل پوره نخود بریزید و مایه را خوب مخلوط کنید.
بعد گشنیز را ریخته، به هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مقداری روغن مایع را در تابه‌ی مناسبی بریزید و آن را داغ کنید تا حدی که دود نکند. از مایه‌ی تهیه شده گلوله‌هایی به اندازه‌ی یک تخم مرغ بردارید و آن‌ها را در آرد غلطانیده و همه را با دست صاف و گرد کنید. باید دقت کنید که سطح گلوله‌ها کاملاً صاف شود. سپس آن‌ها را در روغن بیندازید. حرارت را کمی ملایم کنید. وقتی یک طرف طلایی شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم طلایی شود.
منابع: تبیان/ پاپیون
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها