۳ روش برای شستن کلم بروکلی

کد خبر: 822042

کلم بروکلی را با سرکه بشویید. برای این منظور کلم بروکلی را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سرکه قرار دهید و وقتی خوب خیس خورد، با آب بشویید و بعد از آن با حوله ی تمیز خشک کنید.

۳ روش برای شستن کلم بروکلی

سرویس سبک زندگی فردا: سبزیجات و مواد غذایی که به صورت خام مصرف می کنیم باید با رعایت اصول بهداشتی شسته شوند. سبزیجاتی چون کلم بروکلی نیاز به شست و شوی صحیح و بیشتری دارند، در ادامه با روش های مختلف شست و شوی صحیح کلم بروکلی آشنا می شویم.

۳ روش برای شستن کلم بروکلی

- روش اول شست و شوی کلم بروکلی، استفاده از آب است. به این صورت که کلم بروکلی را با دست تان زیر شیر آب بگیرید و تمام قسمت های آن را خوب تمیز کنید. بعد از این که شست و شو تمام شد، با حوله ای تمیز به آرامش خشک کنید تا برای مصرف آماده شود.

- کلم بروکلی را با سرکه بشویید. برای این منظور کلم بروکلی را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سرکه قرار دهید و وقتی خوب خیس خورد، با آب بشویید و بعد از آن با حوله ی تمیز خشک کنید.

- کلم بروکلی را با آب نمک بشویید. در این روش کلم بروکلی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آب نمک بگذارید تا تمام حشرات و میکرب ها از لابه لای آن بیرون بیاید. بعد از آن کلم را با آب بشویید.

چگونه کرم‌های داخل کلم بروکلی را بکشیم؟

ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه بروکلی‌ها را در۳ لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای‌خوری) پودر پرکلرین ۷۰ درصد خیس کنید. سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب جمع‌آوری کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضر عفونی کننده از آن جدا شود. برای طبخ کلم بروکلی، روش‌های گوناگونی وجود دارد اما پختن درون آب و روی اجاق گاز و بخارپز کردن با اندکی نمک و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون بهترین روش‌های پختن کلم بروکلی است . اگر دوست دارید کلم بروکلی‌هایتان را بپزید باید دقت کنید که حتما بعد از ۵ دقیقه آن‌ها را کنترل کنید. برای این کار، کافی است یک چنگال را درون کلم‌ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته‌است . اگر پخته بود فورا آن‌ها را از روی شعله مستقیم بردارید. یادتان باشد کلم بروکلی به حرارت حساس است و فورا از بین می‌رود. یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل‌های بروکلی گذاشتن آن‌ها در ۳ دقیقه آب جوش است. با این ترتیب می‌توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید. راه دیگر هم خیس کردن بروکلی به مدت ۵ دقیقه در آب همراه با سرکه و یا نمک به میزانی است که آب طعم ترشی و یا شوری را بگیرد.

منبع: جام جم سرا بیستون

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها