روش‌هایی برای حفظ تناسب اندام

کد خبر: 826890

وقتی ورزش میکنین بدن آب بیشتری رو از دست میده پس با مصرف بیشتر مایعات این کمبود‌ها رو جبران کنین. به خاطر داشته باشین که در مصرف مایعات از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های بسیار شیرین زیاد استفاده نکنید، چون تلاشهاتون رو بی نتیجه میکنه.

روش‌هایی برای حفظ تناسب اندام
سرویس سبک زندگی فردا: اکثر افراد علاوه بر اینکه دوست دارن تناسب اندام داشته باشن، همون قدر هم به غذا خوردن و خوراکی‌های لذیذ علاقه دارن و نمیتونن ازشون بگذرن. یه درگیری جذاب بین خوشتیپ موندن و یا خوردن غذا‌ها درونشون ایجاد میشه که هر از گاهی یکی از این‌ها برتری پیدا میکنه. نکته‌ی مهم اینه که همه میتونن هم تناسب اندامشونو حفظ کنن و هم غذا‌های دلخواهشون رو مصرف کنن. تنها کاری که باید انجام بدن اینه که کمی مراقب باشن و چند توصیه‌ی ساده رو برای حفظ تناسب اندامشون رعایت کنند. در مطلب امروز درباره‌ی این توصیه‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. پیاده روی تمرینی ساده برای حفظ تناسب اندام نمیشه به تناسب اندام فکر کرد و حرفی از پیاده روی به میون نیاورد. این تمرین برای همه‌ی سنین مناسبه و راحت‌ترین راه ممکنه. وقتی دارین به سر کار میرین یا برمیگردین کمی پیاده روی هم باعث میشه انرژی خوبی برای روزتون داشته باشین و هم به حفظ سلامتیتون کمک میکنه. نیم ساعت پیاده روی صبحگاهی برای بدن بسیار تاثیرگذاره، افرادی که این کار رو انجام میدن بعد از مدت کوتاهی تاثیر اونو در اندامشون به خوبی ملاحظه میکنن. انجام مستمر حرکت شنا در روز این تمرین یکی از بهترین روش‌های خانگی محسوب میشه که همه میتونن انجام بدن. با تغییر رژیم غذاییتون وقتی وزنتون در حال کم شدنه بهتره با تمرین‌هایی مثل حرکت شنا بدنتونو با عضلات قوی بسازین. در ابتدا زیاد به بدنتون فشار نیارین و با تعداد کم در روز شروع کنید. به مرور زمان این تعداد رو زیاد کنید، خواهید دید که مثل یه ورزشکار حرفه‌ای توانایی انجام حرکات رو پیدا کرده و عضلاتتون هم در حال سفت شدن خواهد بود. برای تمرین‌های ورزشی خود برنامه ریزی کنید همه‌ی ما برای کار و قرار‌های شغلیمون، برای خرید‌ها و سایر کار‌ها برنامه ریزی داریم، اما تنها کاری که هیچ وقت براش وقت نمیذاریم سلامتی بدنمونه. به یاد داشته باشین تا زمانی که سلامت بدنتون تضمین نشه به باقی کار‌ها نخواهید رسید پس کمی بیشتر روی این موضوع کار کنید. یه برنامه ریزی مستمر برای ورزش روزانتون داشته باشین و بهش عمل کنین. مثلا به مدت نیم ساعت ورزش کنین و این تمرین رو هر روز انجام بدید. یادتون باشه ورزشی روی بدن تاثیر مثبت میذاره که مستمر باشه و بینش فاصله نیفته. خوابی هوشمندانه و روی اصول داشته باشید عادت خواب صحیح میتونه تاثیر مثبتی روی کنترل و تناسب اندام داشته باشه. وقتی شما با یک اصول درست میخوابید، بهره وری، خلاقیت، سطح انرژی و توانایی تصمیم گیری در شما رشد میکنه. برای داشتن خواب مناسب و هوشمندانه کار‌هایی که پیش از خواب انجام میدین روی کیفیت خوابتون تاثیر خواهد داشت. از خوراکی‌هایی که خواب شما رو مختل کنه پرهیز کنین و سعی کنین با فکری آرام به رختخواب برید تا راحت‌تر بخوابین. در تمرین‌های ورزشی خلاق باشید زمانی که ساعت‌ها در حال کار هستین و یا مدت زیادی نشسته اید، بدن شما به مرور زمان شکل بدی میتونه پیدا کنه. با کمی تغییر در رفتار روزانه میشه به این مشکل غلبه کرد. افرادی هستن که به جای برگزاری جلسات در یک رستوران یا کافه با طرف مقابلشون در حال قدم زدن بحث و تبادل نظر میکنن. اگه با خودروی خودتون به سر کار میرید، میتونین اتومبیلتونو در محل دورتری پارک کنین و از اونجا تا محل کارتون و بلعکس رو پیاده برید تا کمی از عضلاتتون کار بکشین و از داشتن اندامی متناسب لذت ببرین.
همیشه یک راه دومی هم داشته باشید خوبه که در تمام برنامه‌ها و کار‌های روزمره سعی کنید فکر باز داشته باشین و تمام احتمالات رو پیش بینی کنین. برای ورزش کردن هم این کار رو کنین و پیش بینی‌های لازم رو انجام بدید. ممکنه شما یک روز جلسه‌ی ناگهانی براتون پیش بیاد که حتما باید در اون شرکت کنین و یا ترافیک شدید سر راهتون تا محل کار رخ بده، حتی ممکنه بخواین یه روز رو به خونوادتون اختصاص بدین. این‌ها ممکنه برای همه پیش بیاد، اما نباید این مسا‍‍‍‍ئل شما رو از تمرین‌های روزانه دور کنه. برای چنین شرایطی یه فکر جایگزین داشته باشین تا در صورت بروز این نوع اتفاقات به ورزشتون آسیبی نرسه. چند نکته برای بهبود تناسب اندام اگه به هر دلیلی پیاده روی در فضای باز براتون میسر نیست میتونین این کارو به صورت در جا و در منزل و یا در حیاط خونتون انجام بدین. باور کنید میشه در محیط کار هم با انجام حرکات ساده کمی بدنتونو از حالت کرختی و سکون در بیارین و کمی گردش خونتونو بیشتر کنین. هر کاری با انگیزه بیشتر نتیجه خواهد داد. میتونین برای اینکه رغبت بیشتری برای ورزش کردن پیدا کنین از دوستانتون کمک بگیرین و با هم به ورزش بپردازین. برای اینکه دچار یکنواختی در ورزش نشین از روش‌های مختلف برای تمرین‌های روزانه استفاده کنید تا براتون کسالت آور و خسته کننده نشه. از خوردن خوراکی‌هایی که باعث سنگین شدنتون شده و مانع از ادامه‌ی ورزش کردنتون میتونه دوری کنین. وقتی ورزش میکنین بدن آب بیشتری رو از دست میده پس با مصرف بیشتر مایعات این کمبود‌ها رو جبران کنین. به خاطر داشته باشین که در مصرف مایعات از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های بسیار شیرین زیاد استفاده نکنید، چون تلاشهاتون رو بی نتیجه میکنه.
منبع: 2نفره
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها