ظهورملی‌گرایی‌عصر رضاخانی‌درجریان‌انحرافی

کد خبر: 246090

امام جمعه اراک با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در مجلس میان قوای مقننه و مجریه افزود: این برخوردها دور از انتظار بود زیرا همه انتظار داشتند رعایت اخلاق و ادب اسلامی بشود و قوای سه‌گانه همان طور که رهبری فرمودند تا انتخابات از هر نوع تنش‌آفرینی که خیانت و نافرمانی در برابر ولی امر محسوب می‌شود بپرهیزند.

فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر رضاخانی برخی جریان‌ها به اسلام حداقلی اعتقاد داشتند و توانستند ظهور و بروز زیادی پیدا کنند و ملی‌گرایی انحرافی را ترویج کردند که این امر در جریان انحرافی امروز هم دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: قم همواره در طول تاریخ مرکز محدثان و فقهای شیعه بود و کسانی که از ظلم بنی‌امیه و بنی‌عباس به ستوه آمده بودند به این شهر مهاجرت می‌کردند.

وی افزود: در روایات اسلامی تاکید فراوانی بر نقش عظیم قم در تحقق حیات طیبه امت رسول‌الله(ص) شده و گفته شده قم شهری صیانت شده از شر و بدی است و می‌توان به آن پناه برد؛ علم در آخرالزمان در شهری به نام قم ظاهر می‌شود و از نجف غروب می‌کند.

پیش‌بینی‌های روایات در مورد قم تحقق یافته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا پیش از انقلاب هیچ کس نمی‌دانست که این شهر منشأ چه تحولات بزرگی خواهد شد خاطرنشان کرد: امروز پیش بینی‌های روایات در خصوص قم تحقق یافته است.

وی ادامه داد: قم کانونی نورانی است که روایات اهل بیت(ع) آن را پیش‌بینی کرده‌اند و نقش این شهر در تبیین معارف قرآن و مکتب عدالت بسیار تأثیرگذار است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه قم توسط شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: تقدیر الهی این بود که علما و مراجع با مهاجرت به قم در اوج قدرت رضاخانی بستر انقلاب را فراهم سازند.

قم نقش بی‌بدیلی در تحقق حیات طیبه اسلامی دارد

امام جمعه اراک اضافه کرد: امروز به برکت آن فداکاری تحول عظیمی در جهان به وجود آمده و قم نقش بی‌بدیل خود را در حیات طیبه امت اسلامی ایفا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دو جریان اساسی در جهان بیان داشت: اسلام فقاهتی همواره در مقابل مکتب‌هایی چون مارکسیسم، مائویسم، کاپیتالیسم و سایر گروه‌ها قرار داشته است؛ جریان اصیل همان اسلام فقاهتی بود و ده‌ها جریان دیگر در برابر آن صف آرایی کردند هرچند برخی از آن‌ها ادعای اسلام نیز داشتند.

دری نجف‌آبادی ابراز کرد: در نیمه دوم عصر رضاخانی برخی جریان‌ها به اسلام حداقلی اعتقاد داشتند و توانستند ظهور و بروز زیادی پیدا کنند و ملی‌گرایی انحرافی را ترویج کردند که این امر در جریان انحرافی امروز هم دیده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری جوهره ملیت ایرانی را اسلام فقاهتی دانست و افزود: ملت ایران با اباعبدالله(ع) عجین شده‌اند و معنای جمهوری اسلامی نیز همین است که ملیت ما قالب آن یعنی جمهوریت و هویت ما نیز محتوای آن یعنی اسلامی بودن است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اسلام فقاهتی انقلاب را به پیروزی رساند گفت: تا وقتی که سکان‌دار انقلاب اسلامی ولی فقیه باشد مسیر حقیقی آن حفظ خواهد شد اما اگر این رکن اساسی آسیب ببیند انقلاب نیز به خطر می‌افتد.

وی افزود: این حکومت به پای اسلام فقاهتی، امام زمان(عج) و ولی فقیه نوشته می‌شود و مردم هم تنها برای ولایت و دین خود شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند و هنوز هم آماده این کار هستند بنابراین حق اساسی از آن ملت است.

برخوردهای صورت گرفته در مجلس دور از انتظار بود

امام جمعه اراک با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در مجلس میان قوای مقننه و مجریه افزود: این برخوردها دور از انتظار بود زیرا همه انتظار داشتند رعایت اخلاق و ادب اسلامی بشود و قوای سه‌گانه همان طور که رهبری فرمودند تا انتخابات از هر نوع تنش‌آفرینی که خیانت و نافرمانی در برابر ولی امر محسوب می‌شود بپرهیزند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه این‌گونه رفتارها موجب استرس و نگرانی جامعه می‌شود تاکید کرد: باید به مسائل مهم جامعه پرداخت و از موارد حاشیه‌ای پرهیز کرد زیرا می‌توان برخی گره‌ها را با سر انگشتان باز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این‌گونه رفتارها موجب فراموش شدن مسائل اصلی مردم می‌شود؛ نباید زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کرد و مسئولان رده‌های عالی باید بیش از همه مطیع رهبری بوده و شرح صدر داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها