ایجاد تشویش در دانشگاه‌ها محکوم است/ دلیل این عزل‌ها مقاومت در برابر جریان انحرافی است

کد خبر: 253201

این سوال را باید از دولت و آقای احمدی نژاد پرسید در این مقطع زمانی چه نیازی به این تغییرات و جابجایی ها بوده است. البته دلیل آن کاملا مشخص است. اینکه دولت تاب تحمل در برابر مخالفان خود را ندارد و به دلیل مخالفت روسای دانشگاه های مزبور با عملکرد رییس جمهور و همراهانشان این اقدام صورت پذیرفته است.

ایجاد تشویش در دانشگاه‌ها محکوم است/ دلیل این عزل‌ها مقاومت در برابر جریان انحرافی است
سرویس سیاسی «فردا» : محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقان و فناوی تغییر برخی روسای دانشگاه‌های کشور را خواستار شد. این خبر در آخرین روزهای سال که دانشگاه ها تعطیلات خود را آغاز کرده اند، نشان از بی ثباتی و نابسامانی در دولت و هم چنین برنامه جدی دولت در برکناری مخالفان خود دارد.
در این خصوص نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» با انتقاد از آخرین عزل و نصب دولت در این مقطع زمانی گفت: در روزهای پایانی سال 91، متاسفانه شاهد یکسری بی ثباتی دیگر در امور اجرایی کشور هستیم که محل سوال و تعجب بسیار دارد.
جواد هروی،در واکنش به نامه اخیر رئیس‌جمهور به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی‌بر برکناری رؤسای دانشگاه‌ها گفت: این سوال را باید از دولت و آقای احمدی نژاد پرسید در این مقطع زمانی چه نیازی به این تغییرات و جابجایی ها بوده است. البته دلیل آن کاملا مشخص است. اینکه دولت تاب تحمل در برابر مخالفان خود را ندارد و به دلیل مخالفت روسای دانشگاه های مزبور با عملکرد رییس جمهور و همراهانشان این اقدام صورت پذیرفته است.
وی تصریح کرد: عزل و نصب های بی موقع دولت نشان می دهد که دولت در درون خودش دچار یکسری تغییر، دگرگونی و رویکردهای فکری شده و متاسفانه منبعث از این تفکرات، دست به حرکت هایی می زند که مقبول سیاسیون و عرف اجتماعی نیست. هروی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در ایجاد ثبات و آرامش و تفاهم دولتمردان افزود: بی ثباتی همان ضرب آهنگی است که بسیاری از دشمنان به دنبالش هستند. حرکت های رییس جمهور رویکرد مقابل با فرمایشات مقام معظم رهبری دارد و خدا نکند که این مقولات در بحث های فکری و مذهبی هم ورود پیدا کند. نائب رییس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی افزود: همان طور که در آشوب های 22 بهمن قم شاهد بودیم. بسیاری از مخالفین و حرکت های انحرافی در جامعه به دنبال بی ثباتی هستند که آرام آرام از سوی جریان های خاصی در حال شکل گیری است و نتیجه آن جز افزایش درگیری ها و فقدان ناامنی سیاسی چیز دیگری نیست. عضو کمیسون آموزش همچنین افزود: به نظر می رسد عملکرد برخی جریان های حامی دولت روشی مشابه حرکت هایی مانند خوارج در تاریخ اسلام است که بایددر برابر آن ایستادگی کرد. وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این روزهای آخر سال با همدلی های خودش نشان داد که قصد همکاری با دولت را دارد. نمایندگان وزاری پیشنهادی دولت را تایید کردند تا دولت به دلیل بی سامانی و عدم مسئولیت مدیران اجرایی دچار مشکل نشود. اما احساس می شود دولت بر مدار ثبات قرار ندارد. این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر مخالفت کمیسیون آموزش با دستور احمدی نژاد مبنی بر تغیر روسای دانشگاه ها یادآور شد: هیچ دلیلی از سوی دولت برای ایجاد بی ثباتی وجود ندارد و دست زدن به حرکت های افراطی آنهم در دانشگاه ها در وضع موجود به هر شکلی غیر قابل قبول است. جواد هروی تاکید کرد: کمیسیون آموزش با هرگونه حرکتی که بخواهد در محیط دانشگاهی فضای متشنج و تشویش گر ایجاد کند مخالفت خواهد کرد و ایجاد تشویش در محیط های آموزشی کشور به شدید ترین شکل ممکن محکوم است. تغییرات در مقطع زمانی کنونی فضای دانشگاه‌ها را ملتهب می‌کند رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه ایجاد فضای التهابی در دانشگاه‌ها به صلاح کشور نیست، گفت:‌ به طور حتم اینگونه تغییرات در مقطع زمانی کنونی فضای دانشگاه‌ها را ملتهب می‌کند، از این رو مسئولان باید از این‌گونه اقدامات اجتناب کنند. به گزارش خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در واکنش به نامه اخیر رئیس‌جمهور به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی‌بر برکناری رؤسای دانشگاه‌های تهران و شهید مدرس، گفت: به‌طور حتم این اقدامات به صلاح آموزش عالی کشور نیست. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون در آستانه عید نوروز و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده قرار داریم، افزود: نباید با جابه‌جایی‌های مکرر فضای علمی کشور را ملتهب کنیم. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه ایجاد فضای التهابی در دانشگاه‌ها به صلاح کشور نیست، گفت:‌ به طور حتم اینگونه تغییرات در مقطع زمانی کنونی فضای دانشگاه‌ها را ملتهب می‌کند، از این رو مسئولان باید از این‌گونه اقدامات اجتناب کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها