ظریف:ازتوافق اربیل و بغداد حمایت می‌کنیم

کد خبر: 363354

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم، گفت: امروز همه مردم عراق با یک دشمن مشترک مواجهند، پیام رهبر انقلاب و دولت ایران آن است که همه باید با هم باشند و اتحاد داشته باشند که تروریست از میان برداشته شود.

مهر: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف در اربیل ضمن خیر مقدم به وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو کشور خطر داعش از میان برداشته شود.

ظریف نیز در این نشست خبری تاکید کرد: خوشحالم که در خدمت برادران کرد هستم. وی از مهمان نوازی گرم دولت عراق و اقلیم کردستان و مردم خوب این کشور قدردانی کرد و گفت: تمامیت ارضی و ثبات و توسعه عراق برای ما به معنای امنیت و ثبات ایران است.

وی ادامه داد: خطر افراط و ترور در عراق تنها بر علیه یک قوم یا یک کشور مانند عراق و سوریه نیست بلکه این خطر برای کل منطقه و جهان است. داعش خطری علیه کرد، شیعه و گروه های مذهبی و اقلیت ها است و حتی این خطر علیه کسانی است که با داعش مصالحه کرده و از آن حمایت کردند.

وی ادامه داد: ما در کنار مردم عراق در این مبارزه خواهیم بود و بسیار خوشحالیم که با درایت همه گروههای سیاسی روند تشکیل دولت عراق صورت می گیرد و امیدواریم یک دولت مقتدر تشکیل شود و ما در کنار عراق هستیم.

ظریف افزود: ما از هر دولتی که نتیجه رای مردم باشد با جدیت و قدرت حمایت می کنیم و بر همین اساس نیز از دولت حیدرالعبادی که با رای مردم انتخاب شده حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال که وزیر کشور ایران اعلام کرده که وضعیت کردها را ساماندهی خواهد کرد، اظهار داشت: ما از هر کمکی در این راستا دریغ نخواهیم کرد اما هیچ نیروی نظامی در عراق نداریم و با افتخار از توافق دولت عراق حمایت می کنیم.

ظریف همچنین در ادامه این نشست تاکید کرد: از هر گونه توافق بین دولت عراق و کردها حمایت می کنیم و امیدواریم به توافق خوبی برسند.

وی ادامه داد: امروز همه مردم عراق با یک دشمن مشترک مواجهند، پیام رهبر انقلاب و دولت ایران آن است که همه باید با هم باشند و اتحاد داشته باشند که تروریست از میان برداشته شود.

همچنین بارزانی نیز در پاسخ به این سئوال که آیا اقلیم کردستان از ایران درخواست مهمات داشته است، بیان کرد: از ایران درخواست مهمات کردیم و می خواهیم با کمک مهمات ایران، خطر داعش را به حداقل برسانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها