شرط‌مخالفان‌سوری‌برای‌حضوردرائتلاف‌ضدداعش

کد خبر: 367515

ریاض الاسد گفت: تا زمانیکه آمریکا به ما تضمین ندهد که درپی سرنگون کردن دولت بشار اسد است، ما به این ائتلاف اضافه نمی شویم.

شرط‌مخالفان‌سوری‌برای‌حضوردرائتلاف‌ضدداعش

مهر: یک سایت خبری از بروز اختلاف میان گروه های شورشی فعال در سوریه در مورد حمایت و یا پیوستن به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا خبر داد. سایت میدل ایست آی، با اعلام این خبر نوشت: ارتش آزاد سوریه به عنوان یکی از گروه های شورشی در حال مبارزه با حکومت سوریه از پیوستن به ائتلاف ایجاد شده از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش خودداری کرده است. "ریاض الاسد" یکی از بنیانگذاران این گروه شورشی در بیان دلایل مخالفت خود با حضور در این ائتلاف گفت: اولویت ما سرنگون کردن نظام سوریه است و حضور در این ائتلاف ما را از هدفی که داریم دور می کند.

ریاض الاسد در ادامه گفت: تا زمانیکه آمریکا به ما تضمین ندهد که درپی سرنگون کردن دولت بشار اسد است، ما به این ائتلاف اضافه نمی شویم. مخالفت ارتش آزاد به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های شورشی سوری با حضور در این ائتلاف در حالی است که آمریکا استراتژی خود را بر پایه تسلیح و حمایت این گروه ها و استفاده از آنها به عنوان پیاده نظام در جنگ با داعش بنا نهاده است. هر چند اعلام می شود که 40 کشور جهان از این ائتلاف حمایت می کنند اما گویا قرار است که حملات آنها فقط بصورت هوایی باشد و شورشیان حاضر در سوریه مسئولیت اصلی درگیری های زمینی را بر عهده خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها