"رهایی‌گروگان"توسط‌کماندوهای‌ارتش/تصاویر

کد خبر: 370319

تیپ ۶۵ ویژه هوابرد ارتش یا کلاه سبزها زبده‌ترین کماندوهای ارتش هستند که روزانه تمرینات ویژه‌ای دارند.

"رهایی‌گروگان"توسط‌کماندوهای‌ارتش/تصاویر
تسنیم: تیپ 65 ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران یا همان نوهد که در سال 1371 تاسیس شده است، زبده‌ترین کماندوهای ارتش را تربیت کرده و آموزش می‌دهد.

ماموریت اصلی این تیپ، جنگ نامتقارن است و پرسنل این تیپ افرادی برگزیده هستند. نیروهای تیپ 65 ویژه هوابرد (نوهد) با طی کردن آموزش‌های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات‌های ویژه در هرگونه شرایط آب و هوایی و همچنین در شرایط مختلف زمینی، هوایی و دریای هستند.

نیروهای این تیپ برای مقابله با هر اقدام خصمانه‌ای آموزش می‌بییند و قادرند در عملیات‌های مختلف از جمله، رهایی گروگان، هواپیما ربایی، ربایش قطارها، خراب‌کاری، بمب‌گذاری و . . . شرکت کرده و با موفقیت با این عملیات‌ها مقابله کنند.

تیپ نوهد یا همان کلاه سبزهای ارتش، برای رسیدن به مرحله آمادگی کامل باید مدام آموزش‌های لازم از جمله دوره تخصصی الکترونیک و مخابرات، چتربازی، ورزش‌های رزمی، رنجری و تکاوری، سقوط آزاد، رهایی گروگان، مقابله با حملات تروریستی و ضدتروریستی، جنگ شهری، کوهستان، جنگ‌های نامنظم، پاراگلایدر، غواصی و نجات غریق، بهداری و عملیات روانی، خنثی‌سازی بمب و ضداغتشاشات شهری را بگذرانند.

معمولا دوره‌های نیروهای این تیپ، طولانی است، به طور مثال هر یک از نیروهای تیپ 65 برای فراگیری آموزش‌های مربوط به رهایی گروگان، باید 18 ماه دوره ببیند.

تیپ 65 ویژه هوابرد ارتش به صورت روزانه تمرینات ویژه‌ای دارند که تصاویر اختصاصی که در ذیل مشاهده می‌کنید، تمرینات یک روز کامل کلاه سبزهای ارتش است.

*** تمرین رهایی گروگان در ساختمان مسکونی ***

*** تمرین رهایی گروگان در شهر ***

*** تمرین روزانه تیراندازی با سلاح‌ سبک ***

*** تمرین راپل و فرود با طناب از ارتفاع ***

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها