علت تبلیغ دختران جهادانگلیسی برای داعش

کد خبر: 400311

برخی از پیام‌های این دختران مسلمان انگلیسی حاوی این مضامین است که با پیوستن به داعش، دختران می‌توانند به ایده‌آل‌های خود برسند؛ ازجمله اینکه می‌توانند در سن 9 سالگی ازدواج کنند و یک همسر 16 تا 17 ساله برای خود اختیار کنند؛ درحالی‌که قوانین کشورهای غربی این امکان را به آن‌ها نمی‌دهد؛ دختران می‌توانند حجاب خود را داشته باشند؛ و مردان جهادگر داعش، زمینه ورود زنان به بهشت را فراهم می‌کنند.

علت تبلیغ دختران جهادانگلیسی برای داعش
مهر خانه: بنا به اخبار منتشرشده در رسانه‌های انگلیسی، در ماه‌های اخیر، دختران مسلمان انگلیسی که با حضور در کشورهای اسلامی محل استقرار داعش و نیروهای تکفیری ازجمله سوریه و عراق، به جرگه زنان جهاد پیوسته‌اند، در فضای مجازی ازجمله توییتر، فیس‌بوک و سایر فضاها با انتشار پیام‌های ترغیب‌کننده، درصدد تشویق سایر دختران مسلمان در انگلیس و سایر کشورهای اسلامی برای حضور در داعش برآمده‌اند.
برخی از پیام‌های این دختران مسلمان انگلیسی حاوی این مضامین است که با پیوستن به داعش، دختران می‌توانند به ایده‌آل‌های خود برسند؛ ازجمله اینکه می‌توانند در سن 9 سالگی ازدواج کنند و یک همسر 16 تا 17 ساله برای خود اختیار کنند؛ درحالی‌که قوانین کشورهای غربی این امکان را به آن‌ها نمی‌دهد؛ دختران می‌توانند حجاب خود را داشته باشند؛ و مردان جهادگر داعش، زمینه ورود زنان به بهشت را فراهم می‌کنند. همچنین دختران اروپایی مسلمان که ایده‌آل‌های دینی خود را در پیوستن به داعش جسته‌اند، صراحتاً خطاب به دختران مسلمان اروپایی دیگر خاطرنشان می‌کنند که دختران و زنان جهاد، در خانه‌های خود و در کنار همسر و فرزندان خود حضور دارند و فقط و فقط برای کارهای ضروری و تحت شرایط استثنایی و در صورت فقدان حضور شوهر خود، خانه خود را ترک می‌کنند. آن‌ها هیچ حضور اجتماعی ندارند و از این بابت بسیار خرسند هستند. البته این زنان در خانه‌های خود، علوم اسلامی را نیز فرامی‌گیرند. با توجه به افزایش موج حضور دختران و زنان اروپایی مسلمان در پیوستن به داعش و نیروهای افراطی تکفیری، هرروز شاهد آن هستیم که در رسانه‌های کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای اروپایی، اخباری در این خصوص منتشر می‌شود. در رابطه با این رویکرد در میان دختران اروپایی مسلمان مبنی بر حضور در داعش به‌عنوان دختران و عروس‌های جهاد ذکر چند نکته لازم به نظر می‌رسد: نخستین نکته این است که با توجه به ایجاد این جریان و موج افراط‌گرایانه در میان جوانان مسلمان اروپایی و پیوستن به گروه‌های اسلامی افراطی داعش و تکفیری که در باطن دارای رویکردهای ضداسلامی‌اند و دقیقاً در راستای مطامع دولت‌های استکباری و استعماری در جهان که در رأس همه آن‌ها آمریکا و انگلیس اقدام می‌کنند، حقیقتاً می‌توان بیش ‌از پیش رویکرد رهبر انقلاب در نوشتن نامه، خطاب به جوانان اروپایی را درک کرد. نکته دیگر اینکه فارغ از فضا و رویکرد و انگیزه‌های دختران اروپایی مسلمان در پیوستن به داعش، محتوای پیام‌های اینان خطاب به دیگر دختران اروپایی، حقیقتاً جای تأمل دارد. آن‌چه از این پیام‌ها می‌توان برداشت کرد خستگی و ناامیدی این دختران جوان از رویکردهای فمینیستی حاکم بر غرب و به‌طور خاص کشورهای اروپایی است؛ تا جایی‌که آنان از حضور در خانه در کنار همسر و فرزندان خود (ولو این‌که جنبه افراط‌گرایانه دارد)، به‌عنوان یکی از آمال و آرزوهای خود یاد کرده و برای تشویق دیگر دختران نیز به آن مباهات می‌کنند. این اقدام دختران مسلمان اروپایی در پیوستن به گروه‌های افراطی، یک پیام مهم و جدی دارد و آن‌هم شکستن رویکردهای فردگرایانه افراطی و فمینیستی غرب در رابطه با زنان و خانواده است. امروزه، جوانان اروپا خصوصاً دختران مسلمان اروپایی از داعیه‌های حقوق‌بشری زنان در غرب خسته شده و برای فرار از آن، رو به پناه بردن به جریان‌های ضدبشری و افراطی تکفیری و داعش آورده‌اند؛ اگرچه قطعاً آینده‌ای بهتر در انتظار این دختران و زنان دردمند نیست، لیکن خود این جریان، حاکی از شکست غرب و خصوصاً اروپا در تأمین آرامش و حقوق بشر زنان به معنای واقعی کلمه بوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها