نقش بشار اسد در پایان دادن به بحران سوریه انکارناپذیر است

کد خبر: 449001

وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به بحران سوریه بر ضرورت مشارکت بشار اسد و محوری بودن نقش وی در پایان دادن به بحران این کشور تاکید کرد.

مهر: «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا گفت: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باید جزئی از راه حل پایان دادن به بحران سوریه باشد.
بیشاپ تصریح کرد: توافق گسترده ای در بین آراء وجود دارد که بشار اسد، درهرگونه مبارزه دولت سوریه با تروریست و همچنین جلوگیری از پیشروی داعش نقش محوری خواهد داشت.
وزیر امور خارجه استرالیا اظهار داشت: در بین گروه های درگیر، اتفاق نظر وجود دارد که تنها گزینه ممکن همان تشکیل دولت وحدت ملی است که رئیس جمهوری سوریه را نیز دربرمی گیرد.
این تصریحات وزیر امور خارجه استرالیا، پس از آن تغییر کرد که داعش در داخل خاک سوریه پیشروی هایی کرد و از سوی دیگر نیروهای روسیه تحرکاتی را به منظور حمایت از دولت سوریه آغاز کردند.
شایان ذکر است طی هفته گذشته مواضع کشورهای مخالف دولت سوریه تغییر کرده است؛ کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و حتی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، دشمن قسم خورده بشار اسد که جز به کنار رفت بشار اسد راضی نمی شدند امروز با تغییر مواضع خود از لزوم همکاری کشورها با بشار اسد به منظور پایان دادن به این بحران سخن می گویند.
گفتنی است این تغییرات پس از آن صورت گرفت که روسیه و ایران برای بازگرداندن ثبات به سوریه، تلاش هایی را از مدتی قبل آغاز و در اجلاس امنیتی دوحه که چندی قبل در قطر برگزار شد و وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه نیز در آن حضور داشتند مطرح کردند. جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست دوحه از همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس خواست تا با این طرح مخالفت نکنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها