فرآیند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده است

کد خبر: 471310

یک منبع دیپلماتیک روس گفت که در راستای اجرای تعهدات برجام، فرایند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده و این کار تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد.

فارس: یک منبع دیپلماتیک روسی می‌گوید روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه اغاز شده و تا پایان سال جاری میلادی اجرای این بخش از تعهدات مربوط به برجام به پایان می‌رسد.
در ادامه خبرها درباره روند اجرایی کردن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، یک منبع دیپلماتیک روس اشاره‌هایی به روند انجام تعهدات کشورهای ذی نفع و مرتبط در موضوع برجام پرداخت.
این منبع روس به اینترفکس گفت که فرایند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده و این روند تا پایان سال جاری میلادی که کمتر از یک ماه به انتهای آن باقی است، تکمیل می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد که این فرایند دو طرفه است که از یک سو «نهایی کردن» انتقال اورانیوم غنی شده با غلظت پایین از ایران و از سوی دیگر ارائه اورانیوم طبیعی مسکو به تهران است.
وی تصریح کرد: «اورانیوم با غلظت پایین به روسیه داده خواهد شد اما همچنین برخی دیگر از عناصر و مواد هست که شاید برای انبار کردن به قزاقستان برده شوند».
رسانه‌های آمریکایی پیش از این مدعی شده بودند که آمریکا در حال کمک به ایران است تا بخشی از ذخایر اورانیوم خود را به قزاقستان ارسال کند و اینکه امیدواری وجود دارد که این اقدام از ماه آینده اجرایی شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها