سیاست ما درباره خدمت سربازی نباید متزلزل باشد

کد خبر: 482909

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سیاست ما درباره خدمت سربازی نباید متزلزل باشد و هر روز بخواهیم یک تصمیم بگیریم.

ایسنا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم بهرامی در هفدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خوزستان با موضوع «بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن» اظهار کرد: با اتخاذ سیاست واحد در پی حفظ عزت‌نفس سربازان باشیم و به قداست و اهمیت سربازی اهتمام داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم موجب حفظ سرمایه بزرگ نیروی انسانی در یک سازمان می‌شود، گفت: یک فرمانده یا متخصصی که هزینه زیادی صرف شده تا به این توانمندی برسد و دارای دانش و تجربیات ارزشمندی است با ارتکاب جرم به این سرمایه بزرگ لطمه وارد می‌آید.
این مقام قضایی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که اگر کسی مرتکب جرمی شد با او برخورد می‌شود در حالیکه هزینه‌های پیشگیری از وقوع جرم به‌ مراتب کمتر از برخورد قضایی است و ما با پیشگیری می‌توانیم از آسیب‌هایی که ارتکاب جرم به فرد، خانواده و اجتماع وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.
بهرامی با تاکید بر حساسیت فرماندهان نسبت به وقوع جرم در یگان‌ها گفت: رفتار مهربانانه و تکریم فرماندهان نسبت به افراد زیرمجموعه هیچ منافاتی با اقتدار و صلابت فرماندهی ندارد.
وی با بیان اینکه یک فرد آلوده به جرم در یگان‌های نظامی و انتظامی باعث لطمه به اقتدار نیروهای مسلح می‌شود، گفت: نیروی مسلحی که می‌خواهد در برابر تجاوزات دشمن و یا با برهم زنندگان به امنیت کشور مبارزه کند، باید مقتدر و آماده باشد.
این مقام قضایی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر درباره حضور در بین مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان، خطاب به فرماندهان گفت: امور سربازان را همانند کسی که کار فرزندش را پیگیری می‌کند، دنبال کنید و مشغول شدن به سایر کارها شما را از توجه به امور سربازان غافل نکند.
وی افزود: توجه به رعایت عدل و انصاف، پرهیز از تبعیض، داشتن رفتار مهربانانه، حفظ کرامت سربازان، عدم سخت‌گیری غیرمتعارف و محیط خدمتی مناسب می‌تواند در کاهش جرم فرار از خدمت مؤثر باشد.
بهرامی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح 17 سال است که با کمک فرماندهان نیروهای مسلح بحث پیشگیری از وقوع جرم را با هدف بررسی علل و عوامل و زمینه‌های وقوع جرم و یافتن راهکارهای پیشگیری در دستور کار خود قرار داده است
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها