تمام ماجراهای عدم احراز صلاحیت یادگار امام

کد خبر: 486068

با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری صلاحیت برخی چهره‌های مشهور نظیر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تایید نگردید وی امروز در صفحه اینستاگرام خود با تایید این مطلب نوشت: فعلا همین... در یکی، دو روز آینده در این باره سخن خواهم گفت... خاک پای مردم ایران بوده و هستم.

تمام ماجراهای عدم احراز صلاحیت یادگار امام
سرویس سیاسی فردا: احمد خمینی، با تایید خبر رد صلاحیت پدرش توسط شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، عکس زیر را منتشر کرد و نوشت : «ديشب ديگر قطعى شد كه شوراى نگهبان نتوانسته صلاحيت علمى بابا را احراز كند و نتوانستند از شهادت ده ها مرجع و عالم و فقيه به اجتهاد پى ببرند. به نظرم براى همگان علت عدم احراز ، احراز شده است ، مخصوصا كه برخى ديگر هم بدون امتحان اجتهادشان احراز شده است... بگذريم؛ قبل از خواب با بابا صحبت كردم از اوضاع سؤال نمودم. يك بيت از حافظ خواند: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست كه هر چه بر سر ما مى رود ارادت اوست»
احمد خمینی رد صلاحیت پدرش را تایید کرد +عکس
نام حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در ماه های اخیر به انحای مختلف پررنگ شده و اصلاح طلبان و رسانه های وابسته به آنها، وی را به عنوان نامزد مدنظر خود برای انتخابات خبرگان بارها معرفی کرده اند. تحلیل‌ها و یادداشت‌ها و گفتگوها درباره حضور نوه امام در بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌های مکتوب منتشر شد. عده‌ای رسما از حسن خمینی خواستند در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری ورود کند و عده‌ای دیگر نیز مصرانه از او می‌خواهند، نه‌تنها در انتخابات شرکت نکند، بلکه شأن و جایگاه خود را حفظ کند.
بالاخره دومین روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری بود که در ساعات سید حسن خمینی به همراه دو برادرش (سید یاسر و سید علی خمینی) وارد ستاد انتخابات کشور شد. وی پس از ثبت نام در نشست خبری اعلام کرد: بنده در انتخابات آتی به صورت مستقل وارد شده‌ام و دست یکایک مردم شریف را میبوسم و از جوانان گرانقدری که این روزها ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم، جوانان پیوندی مجدد با امام راحل بسته‌اند و بنده نیز همچنین از مراجع و علما و تمام کسانی که در این راه بنده را یاری کرده‌اند و ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق اعتماد مردم باشم.
صبح روز 15 دی ماه اجتهاد کاندیداهای خبرگان رهبری در محل دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد که حجت‌الاسلام سید حسن خمینی سرشناس ترین غائب این آزمون بود. برخی شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این بود که از سیدحسن خمینی برای آزمون مجلس خبرگان دعوت به عمل نیامده است؛ با این حال اخبار و تاکیدات مسئولان شورای نگهبان حاکی از آن است که برای حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز همچون سایر افراد فراخوان شده به امتحان، پیامک دعوت ارسال شده بود و شورای نگهبان برای هیچ کاندیدایی امتیاز خاصی برای اطلاع رسانی به شیوه خاص مدنظر نداشته است. از سوی دیگر سیدعلی خمینی به رسانه‌ها گفته بود: از حاج حسن آقا برای آزمون دعوت نشده و شوراى نگهبان هيچ دعوتنامه رسمى يا پيامكى براى حضور سيد حسن خمينى ارسال نکرده است.
اما شایعاتی درخصوص شرکت نکردن وی در آزمون خبرگان مطرح بود. سایت خبری راه‌دانا در خبری مدعی شد: سید حسن خمینی که برای حضور در آزمون از او دعوت به عمل آمده بود؛ حضور در آزمون را پذیرفته؛ اما با تعیین شرطی عجیب خواستار برگزاری آزمون انفرادی و اختصاصی برای خود شده که این اقدام تاکنون با پاسخ روشنی همراه نبوده است.
از طرف دیگر، سایت انتخاب خبر منبع آگاه در خصوص تقاضای آزمون خبرگان را از قول يك منبع نزديك به بيت امام تکذیب کرد و نوشت: بيشتر خبرهاى منتشره در سايتهاى خبرى در مورد يادگار امام خبر سازى است و تقاضاى آيت الله سيد حسن خمينى براى طى كردن راه هاى اختصاصى و فرا قانونى قوياً رد است. در هفته‌های اخیر پایگاه خبری جماران، صفحات شبکه‌های اجتماعی نزدیک به یادگار امام با انتشار سخنان و تاییدات علما مبنی بر اجتهاد حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی سعی در توجیه عدم حضور وی در امتحان کردند. هرچند تعدادی از علمای تایید کننده ایشان با انتشار اطلاعیه‌هایی به نقش شورای نگهبان در انتخابات خبرگان تاکید کرده و نظر این شورا در احراز صلاحیت علمی را مطاع دانستند.یا صدور اجازه اجتهاد بر حضور در انتخابات خبرگان را تکذیب کردند. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی امروز در صفحه اینستاگرام خود با بازنشر مطلب پسرش سید‌احمد نوشت : فعلا همین... در یکی، دو روز آینده در این باره سخن خواهم گفت... خاک پای مردم ایران بوده و هستم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها