هر جا فسادی دیدیم فریاد زدیم

کد خبر: 495959

عضو ائتلاف اصولگرایان، گفت: بابک زنجانی تولید شده کدام دولت و رشد یافته در کدام دولت است؟ سران قوا تمایلی به دستگیری زنجانی نداشتند و نامه نمایندگان مجلس باعث شد او دستگیر شود.

خبرگزاری فارس: پرویز داوودی در نشست 10 چهره اقتصادی اصولگرا با عنوان «چه باید کرد» در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نرخ تورم بالا در دولت دهم و رشد اقتصادی 6.8- درصد اظهارداشت: طبق آمارهای مرکز آمار ایران، متوسط تورم در دولت یازدهم 23.8 درصد و تورم 2 سال اول دولت نهم 16.6 درصد و تورم کل دولت نهم 18.9 درصد بوده است.
وی افزود: تورم 2 سال اول دولت دهم 8.5 درصد و تورم کل دولت دهم 16.4 درصد بوده است.
این عضو ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: متوسط رشد تولید در 2 سال دولت یازدهم 0.55 درصد، 2 سال اول دولت دهم 6.2 درصد، 4 سال دولت دهم 5.1 درصد، 2 سال اول دولت دهم 3.88 درصد و کل دولت دهم 1.33 درصد بود.
وی تاکید کرد: بنابراین تورم در مجموعه دولت دهم و نهم کمتر از دولت یازدهم و متوسط رشد تولید بیش از دولت یازدهم بوده است.
این اقتصاددان تصریح کرد: رشد تولید امسال اعلام نشده و هم‌اکنون محرمانه است ولی تا پیش از این رشد صفر درصد پیش‌بینی می‌شد اما هم‌اکنون پیش‌بینی‌ها از رشد منفی در سال جاری است.
* 8 سال از 12 سال مجلس اصولگرا در اختیار کسانی بود که هم‌اکنون در لیست اصلاحات هستند
الیاس نادران در ادامه این نشست در پاسخ به سوال همان خبرنگار درباره بروز فسادهای گسترده در دوران 12 ساله مجلس اصولگرایان و 8 ساله دولت اصولگرا مانند ماجرای بابک زنجانی اظهارداشت: این سوال همان سوالی است که در 2 روز اخیر آقای مجید انصاری مطرح کرده و خطی است که برخی رسانه‌ها آن را دنبال می‌کنند.
وی افزود: از این 12 سال مجلس 8 سال آن مربوط به جریانی است با اصلاح طلبان لیست واحد داده‌اند و جلسات ماهانه مشترک دارند. بهتر است از آنها بپرسید که این 8 سال مدیریت مجلس چه کاری کرده‌اید که می‌خواهید در لیست اصلاحات قرار بگیرید؟
*کسانی که در دولت هاشمی تورم را به 50 درصد رساندند در دولت یازدهم هم حضور دارند
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: درخصوص تورم بدانید که در دولت آقای هاشمی تورم به 50 درصد رسید که این تورم ناشی از سیاست‌های تعدیل اقتصادی بود که همان مسئولان هم‌اکنون در دولت یازدهم حضور دارند.
* از مجلس هفتم تاکنون هر جا فسادی دیدیم فریاد زدیم
نادران افزود: افتخار ما این است که از مجلس هفتم تاکنون هرجا فسادی را دیدیم فریاد زدیم و از تریبون مجلس اعلام کردیم. اما اگر اصلاح طلبان یک مورد دیده‌اند و افشاء کرده‌اند، دیدند و سندسازی کردند، دیدند و حاضر شدند آن فرد فاسد را از مجموعه خودشان ترد کنند، به مردم بگویند.
* نفوذ شهرام جزایری در مجلس اصلاح‌طلب ششم با پرداخت پول
وی با اشاره به رسوخ شهرام جزایری در هیأت رئیسه مجلس ششم گفت: در آن مجلس آقای جزایری کارت 500 (کارت تردد به همه‌ بخش‌ها) از هیأت رئیسه مجلس دریافت کرد و باید از هیأت رئیسه پرسید از شهرام جزایری چه پولی گرفته بودید که اجازه دادید به مجلس وارد شود و حتی در حین رسیدگی پرونده در دادگاه اخلال ایجاد کردید؟
* همانطور که خرّم را استیضاح کردیم، وزیر دولت احمدی نژاد را استیضاح کردیم
این عضو ائتلاف اصولگرایان گفت: ما وزیر دولت آقای احمدی‌نژاد را به دلیل ماجرای بروز فساد بانکی استیضاح کردیم همانطور که خرم وزیر راه دولت اصلاحات را به دلیل فساد استیضاح کردیم و همین طور هم با مفاسد دولت روحانی برخورد خواهیم کرد.
* سران قوا تمایل به دستگیری بابک زنجانی نداشتند/ نامه نمایندگان باعث دستگیری زنجانی شد
نادران اظهارداشت: بابک زنجانی تولید شده کدام دولت و رشد یافته در کدام دولت است؟ سران قوا تمایلی به دستگیری زنجانی نداشتند و نامه نمایندگان مجلس باعث شد او دستگیر شود و هرکسی از زنجانی پول گرفته باید دستگیر شود.
* رد پای جونیور در مفاسد کرسنت، استات‌اویل و هر قرارداد نفتی دیگر
وی افزود: بروید بررسی کنید ارزهایی که در صرافی‌های دوستان آقای روحانی در دوران تحریم و بعد از آن خرید و فروش شد چه بوده است. مفاسد کرسنت، استات اویل و هر قرارداد نفتی دیگری که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که دوستان اصلاح طلب در آن نقش دارند و ردپای آقای جونیور در آن هست و ما با آن برخورد کردیم و باز هم برخورد می‌کنیم.
* آقای هاشمی سخت‌ترین مجازات را برای مطبوعات و تشکل‌های دانشجویی اعمال کرد
این عضو ائتلاف با اشاره به سوال نقض آزادی بیان در دوران اصولگرایان گفت: آقای هاشمی که سرلیست ائتلاف دولت ساخته است در دولت خودش سخت‌ترین مجازات با مطبوعات و افراد مختلف، تشکل‌های دانشجویی انجام داد و کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری گفتند خدا لعنت کند کسانی را که نمی‌گذارند دانشجو سیاسی باشد. این صحبت ایشان در برابر کدام اقدام دولت هاشمی بود؟
* اصولگرایان تا فتنه 88 هم پای آزادی بیان ایستادند
نادران تصریح کرد: اصولگرایان تا پای فتنه 88 هم پای آزادی بیان ایستادند و ما همچنان ایستاده‌ایم.
وی گفت: آقایان حاضر نشدند مشکلات مردم را حل کنند و مدت‌ها گفتند باید برجام به نتیجه برسد و بعد گفتند حالا نوبت اقتصاد است اما از اول نوبت اقتصاد بود و شما به بیراهه رفتید.
* برای اینکه نگذاریم دولت همه مجلس را بگیرد به میدان آمده‌ایم
این عضو ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: ما برای مبارزه با دولت برای اینکه نگذاریم تمام مجلس را بگیرد به میدان آمده‌ایم و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد.
* روحانی بیش از آنکه مدافع مشتریان بانک‌ها باشد، مدافع بانک‌هاست
نادران در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد عملکرد بانک‌ها، اظهار داشت: در ایران به هر دلیلی بورس توان لازم برای تأمین مالی پیدا نکرد و شبکه بانکی پشتیبان بخش‌های اقتصادی شد.
وی ادامه داد: وظیفه بانک مرکزی ابلاغ سیاست‌های پولی است که این سیاست‌ها با همکاری مجلس و شورای پول و اعتبار تهیه می‌شود.
این چهره اقتصادی اصولگرا تصریح کرد: یکی از ضایعات بزرگ دولت آقای روحانی در بخش بانکی این بود که آقای سیف از بخش خصوصی نظام بانکی، به ریاست کل بانک مرکزی برگزیده شد و ایشان بیش از اینکه مدافع حقوق مردم یعنی سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان باشند، مدافع بانک‌ها شد و به همین دلیل با مؤسسات مالی غیرقانونی مانند ثامن‌الحجج و امثال آن برخورد قانونی مناسب انجام نشد و هزاران نفر از سپرده‌گذاران به دلیل ضعف بانک مرکزی دچار مشکل شدند.
وی اضافه کرد: الان یکی از بانک‌های خصوصی به‌صورت رسمی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و امثال آن تبلیغات می‌کند، درحالی‌که بر اساس قانون بانک‌ها تا این حد اجازه ساخت‌وساز ندارند و این‌ها به دلیل ضعف و مماشات بانک مرکزی اتفاق می‌افتد.
نادران با اشاره به نقش تخریبی مجوز بانک‌هایی که صادرشده مانند بانک گردشگری که توسط برادر رئیس‌جمهور ایجاد شده، گفت: تأثیر این مجوزها و این نوع برخورد بانک مرکزی انحراف از قانون و انحراف از گردش مالی صحیح بانک‌ها و امثال آن بود که درنهایت باعث شد نظام جامع اطلاعات بانکی عملیاتی نشود که ما هم بانک مرکزی و هم وزارت اقتصاد و هم شخص رئیس‌جمهور در این زمینه مسئول می‌دانیم.
وی تصریح کرد: برای حل این مشکل در مجلس در حال اصلاح قانون هستیم تا منفذ هر نوع سوءاستفاده را در قانون ببندیم.
این چهره اقتصادی اصولگرا در پایان تصریح کرد: دولت تمام‌قد در این انتخابات پای یک لیست آمده و متأسفانه لیستی که دولت به مردم پیشنهاد کرده، اقتصاددان ندارد و این نشان می‌دهد که تقسیم کاری انجام شده به‌گونه‌ای که دولت تصمیمات اقتصادی را طراحی کند و مجلس فقط آنها را تصویب کند و هیچ اقدامی برای ایفای حقوق مردم و مقابله با رانت و ویژه‌خواری اصحاب قدرت انجام ندهد.
وی تأکید کرد: از مردم دعوت می‌کنم برای دفاع از حقوق‌شان و برای دفاع از رونق همراه با عدالت به لیست اصولگرایان رأی دهند و از حاکمیت دولت بر مجلس جلوگیری کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها