مقیمی: سازمان امور اجتماعی کشور تشکیل می‌شود

کد خبر: 565346

قائم مقام وزیر کشور از تشکیل سازمانی مختص امور اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: اگر بخواهیم به برنامه‌های عادی وزارتخانه‌ها در کاهش آسیب‎های اجتماعی اکتفا کنیم وضعیت همین گونه باقی خواهد ماند.

خبرگزاری ایسنا: محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران به تشریح اولویت‌های اصلی وزارت کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: وزارت کشور علاوه بر اقداماتی که از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای انجام امور جاری در کشور انجام می‌دهد پنج موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: توجه ویژه به امنیت هم در بخش‌ها و هم در شهرهای کشور یکی از مهمترین موضوعاتی است که وزارت کشور در دستور کار قرار داده و خوشبختانه با تصمیمات خوب شورای تامین در استان‌ها و شهرستان‌ها و اقدامات به موقع نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی علی رغم تلاش برخی عناصر برای ایجاد ناامنی در کشور، امنیت خوبی را شاهد هستیم.
وی به موضوع دومی که مورد توجه ویژه وزارت کشور قرار گرفته اشاره و اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین مسائل کشور است که با تعیین استانداران به عنوان فرماندهان ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها، خوشبختانه گزارش‌های خوبی از فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور رسیده و امیدواریم در آینده آثار این تحرک عظیم را شاهد باشیم.
قائم مقام وزیر کشور در ادامه توجه ویژه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی را سومین اولویت وزارت کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: وزارت کشور از استانداران و فرمانداران خواسته است تا توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند وبا اقدامات موثر خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص موضوع اعتیاد و حاشیه‌نشینی نقش ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع نیز چهارمین اولویت وزارت کشور است زیرا همه ما وظیفه داریم کار مردم را به موقع و در اسرع وقت و با احترام کامل انجام دهیم، در این زمینه فرمانداران به عنوان رصد کننده وظیفه دارند در صورت مواجه شدن با کم کاری در هر اداره‌ای فورا اقدام کنند.
معاون وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم بیان کرد: برگزاری هر چه با شکوه این انتخابات نیز از دیگر اولویت‌های وزارت کشور است و در همین راستا آمادگی داریم به بهترین شکل این انتخابات را برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارشکنی دولت عربستان برای حضور زائران ایرانی در حج اشاره و تصریح کرد: ما در جلسات متعددی که با دولت عربستان داشتیم با رعایت حقوق طرفین بر این حق تاکید کردیم اما عربستان از ابتدا بنای مخالفت داشت و حجاج ما از حضور در حج امسال محروم شدند.
مقیمی با بیان اینکه بیت‌الله الحرام متعلق به همه مسلمین است و حجاج ایرانی نیز حق دارند در این مراسم حاضر شوند اعلام کرد: وزارت خارجه و مسئولان حج و زیارت در آینده حتما این موضوع را پیگیری خواهند کرد و امیدواریم حج در سال آینده برگزار شود.
وی در ادامه و در پاسخ به جایگاه ویژه برخی استان‌ها از جمله استان البرز در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه دولت در این خصوص اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل جدی است که وزارت کشور همواره مورد پیگیری قرار داده است.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: از همین رو وزارت کشور دو سال پیش مطالعه جامعی از مسائل اجتماعی کشور به عمل آورد و گزارش آن را به رهبری، شورای اداری استان‌ها و مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پس از آن گزارش تصمیمات خوبی برای حل آسیب‌های اجتماعی کشور انجام شد تصریح کرد: یکی از این اقدمات که به زودی به سرانجام می‌رسد تشکیل یک سازمان در سطح کشور که به مسائل اجتماعی به صورت اختصاصی بپردازد. قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: تشکیل این سازمان از آن جهت اهمیت دارد که ما تاکنون یک سازمان مستقل برای فعالیت در حوزه مسائل اجتماعی نداشته‌ایم.
مقیمی افزود: وزارتخانه های مختلف کارهای پراکنده‌ای را در این حوزه انجام می‌دهند همچنین شورای اجتماعی کشور هم فقط در حد جلسات ستادی در این زمینه فعال است، از همین رو لازم است این سازمان تشکیل شود تا دیگر سازمان‌ها نیز پس از آن فعال شوند. این مسئول بر خواست مسئولان کشور برای توجه ویژه به مسائل اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر به اقدامات معمولی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دخیل در امور اجتماعی اکتفا کنیم وضعیت آسیب‌های اجتماعی به همین شکل باقی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه گزارش مسائل اجتماعی کشور در شش ماهه اول سال 95 در آبان ماه به مقام معظم رهبری گزارش خواهد شد خاطرشان کرد: با تشکیل این سازمان شاهد اقدامات موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور از جمله استان البرز خواهیم بود. مقمی در پایان و در پاسخ به اینکه آیا اخیرا اقدمات تروریستی برای مختل کردن امنیت کشور به وقوع پیوسته است یا خبر اعلام کرد: با هوشیاری ماموران و نیروهای اطلاعاتی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و رصد داخلی و مرزی کشور، همه اقدمات انجام شده برای اختلال در امنیت کشور مهار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها