ابوترابی‌فرد: یارانه پنهان اقتصاد صرف رشد تولید شود نه رشد فساد

کد خبر: 956998

امام جمعه موقت تهران گفت: یارانه پنهان در اقتصاد ایران باید به رشد اقتصاد کشور کمک کند، نه به رشد فساد و افزایش هزینه‌های تولید.

ابوترابی‌فرد: یارانه پنهان اقتصاد صرف رشد تولید شود نه رشد فساد

خبرگزاری فارس: سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: سالانه بیش از یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در اقتصاد کشور وجود دارد که این رقم باید به رشد اقتصاد کشور کمک کند، نه به رشد فساد و افزایش هزینه‌های تولید.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس طوری عمل کنند که حداقل یک‌چهارم از این منابع به سمت ارتقای اقتصاد و بهره‌وری کشور هدایت شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدید هفته گذشته از کارخانه سایپا گفت: تولید سایپا در سال ۹۷ به روزانه ۷۰۰ دستگاه رسیده بود و برخی پیش‌بینی می‌کردند که مشکلات در سال ۹۸ آثار مخرب‌تری بر اقتصاد کشور داشته باشد. این در حالی است که حالا با یک جهش معنادار در تولیدات روبه‌رو هستیم و به گفته مدیرعامل سایپا تولیدات این گروه صنعتی در سال جاری به بیش از ۵۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که اگر عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد و مشکلات به خوبی رصد شود، قطعات در داخل تولید می‌شوند و خودرو‌ها به جای اینکه به پارکینگ خودروسازان منتقل شوند، به بازار عرضه می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل تهدید‌ها به فرصت، گفت: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی جهت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در کشور انجام شده که اگر منابع لازم برای تولید تأمین شود، می‌توانیم به جهش و رشد بالایی در تولیدات صنعتی برسیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منابع همیشه محدود است، گفت: مهم این است که برنامه‌ریزان کشور، منابع محدود را به سمتی هدایت کنند که بالاترین ارزش افزوده را به همراه داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها