اهداف سفر قالیباف به روسیه

کد خبر: 1049540

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: سفر رئیس مجلس به کشور روسیه اهمیت بسزایی دارد و مسائل دو جانبه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اهداف سفر قالیباف به روسیه

باشگاه خبرنگاران  جوان: فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اهداف سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به روسیه اظهار کرد: سفر رئیس مجلس به کشور روسیه اهمیت بسزایی دارد و مسائل دو جانبه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی سفری به روسیه که یکی از هم پیمانان اصلی جمهوری اسلامی ایران است، از سوی قوه مقننه صورت نگرفته است و قطعا در این سفر تحولات منطقه و جهان به دنبال روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مالکی با اشاره به دست آوردهای این سفر برای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با کشور روسیه روابط استراتژیک سیاسی و اقتصادی داشته و قطعا روسیه و ایران در معادلات بین المللی دو کشور قدرتمند تلقی می‌شوند و این سفر دستاوردهای خوبی برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متذکر شد: ممکن است حساسیت و واکنش‌هایی به دنبال انجام این سفر از سوی برخی کشورها مانند آمریکا ایجاد شود.

مالکی با اشاره به موارد مورد اشاره در نامه رهبر معظم انقلاب که قرار است از سوی رئیس مجلس به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واصل شود خاطر نشان کرد: مفاد این نامه قطعا در سطح کلان بین المللی و در جهت انسجام کشورهای همسایه و منطقه، جلوگیری از زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهیونیستی است، البته ممکن است حاوی مسائل خاص دیگری نیز باشد که هنوز اطلاعی از آن در دست نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها