جوکار: دولت یارانه ۴۲۰۰ تومانی را به مصرف‌کننده مواد لبنی بدهد

کد خبر: 1080151

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از بیمار بودن شبکه توزیع در کشور انتقاد کرد و گفت: اختصاص یارانه ۴۲۰۰ تومانی به مصرف کننده مواد لبنی و پروتئینی یکی از موثرترین راهکارهای جلوگیری از فساد و رفع مشکل تأمین نهاده‌های دامی در کشور است.

جوکار: دولت یارانه ۴۲۰۰ تومانی را به مصرف‌کننده مواد لبنی بدهد

محمدصالح جوکار، خشکسالی‌های اخیر را از جمله عوامل تأثیرگذار در بروز مشکلات متعدد برای دامداران دانست و اظهار کرد: متأسفانه آن طور که باید اراده لازم برای رفع مشکل دامداران در وزارت کشور و جهاد کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: دولت باید پیش از وقوع بحران راهکارهای لازم برای رفع موانع دامداران را ایجاد می‌کرد که متأسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظام توزیع در کشور مشکل دارد، گفت: استفاده از بخش خصوصی و جذب مشارکت دامداران برای رفع مشکلات ضروری است.

جوکار کشتار دام‌های مولد را فاجعه‌ای تلخ ناشی از سوء مدیریت مسئولان مرتبط دانست و تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک با دامداران استان و رئیس فراکسیون کشاورزی مجلس از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار نمایندگان برای رفع دغدغه صنف دامداران است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مسئولان اجرایی تأکید کرد: دست‌اندرکاران برای شش ماهه دوم امسال با برنامه‌ریزی دقیق خوراک دام و طیور کشور را تأمین کنند تا مشکلات از این بیشتر نشود.

وی شفاف نبودن نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی را از دیگر دغدغه های جدی و منطقی دامداران دانست و بیان کرد: دولتی‌ها بای هرچه سریعتر تکلیف این موضوع روشن و به اطلاع مردم و دامداران برسانند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار کرد: اگر بحث نهاده های دامی و واردات آن را آزاد کنیم و این نهاده ها به صورت کامل با ارز آزاد به کشور وارد شود، می توانیم یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی را به تولید کننده یا در آخر زنجیره تولید به مصرف کننده بدهیم و به این صورت دست مفسدان را از این روند به صورت کامل قطع کنیم.

وی تاکید کرد: تنها به این صورت است که می توان فساد در این صنعت را ریشه کن کنیم وگرنه هرچه که ما یارانه به واردات اختصاص دهیم، قرار نیست جز فساد و رانت چیزی عاید کشور نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: به دلیل بی تدبیری که صورت گرفته، در شرایط فعلی هم مردم و هم دامداران  و تولید کنندگان ناراضی هستند و تنها دلالان هستند که از این بازار سود واقعی می برند و رضایت کامل از مشکلات به وجود آمده دارند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها