جوکار: در چند سال اخیر به اندازه مصرف تولید برق نداشتیم

کد خبر: 1073547

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه قطعی برق در سایه بی‌تدبیری‌های صورت گرفته بود، گفت: در چند سال اخیر به اندازه مصرف تولید برق نداشتیم.

جوکار: در چند سال اخیر به اندازه مصرف تولید برق نداشتیم

خبرگزاری تسنیم: محمدصالح جوکار در نشست انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد با بیان اینکه هفته گذشته وزیر نیرو در ارتباط با قطعی برق به مجلس فراخوانده شد اظهار داشت: وزیر نیرو در این جلسه مسائلی از جمله کمبود بارش‌ها، پایین آمدن سطح سدها، خارج شدن برخی نیروگاه‌ها از مدار و بحث رمز ارزها را عامل مشکل برق و خاموشی‌ها اعلام کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: الان نیروگاه‌های خصوصی 10 تا 20 میلیارد از دولت طلب دارند ولی دولت به آنها پرداختی نداشته و با توجه به اینکه مبلغ اعلام شده از سوی دولت را به صرفه نمی‌دانند؛ تصمیم به خاموشی نیروگاه‌های خود گرفته‌اند تا هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین اما مشکلات دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها، بحث صدور مجوزها است.

جوکار ادامه داد: الان دستگاه‌های لازم برای تولید 50 مگاوات برق به کشور وارد و آماده اجرا شده ولی محیط زیست یک‌ماه است که درحال بررسی موضوع برای صدور مجوز است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که نیروگاه گاز مصرف می‌کند این کار معنایی ندارد افزود: به جای اینکه دو روزه مجوز این کار صادر شود و  با راه اندازی موتوربرق‌ها، مشکل برق را حل کنیم، چنین تاخیر عجیبی رد صدور مجوز را به وجود می‌آورند.

وی گفت: نکته بعدی توافقنامه پاریس است، در این توافق‌نامه متاسفانه ما برای کاهش گازهای گلخانه‌ای که بیشتر آنها مربوط به کشورهای صنعتی است تعهد داده‌ایم که از سوخت‌های فسیلی کمتر استفاده کنیم و به همین دلیل و پس از امضای این توافقنامه، جلوی ایجاد سیکل‌های ترکیبی هم به نوعی گرفته شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این موارد در سایه بی‌تدبیری است که برخی از مسئولان انجام داده‌اند و همه این موارد سبب شده که ما در سال‌های اخیر با افزایش مصرف برق روبرو باشیم ولی نتوانیم تولیدمان را افزایش دهیم.

جوکار خاطرنشان کرد: همین روند نامتعادل تولید و مصرف هم سبب شده که امسال با خاموشی‌ها و قطع برق روبرو باشیم و مردم و تولیدکنندگان و صنایع به مشکلات زیادی برخورد کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها