همایون سامه یح، نماینده کلیمیان درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «صبح‌نو آنلاین»:

آمریکا قصد طولانی کردن مذاکرات را دارد

کد خبر: 1113833

سامه یح می گوید: از آنجا که آمریکا درحال ترک منطقه است، می خواهد امتیازات منطقه ای را در این دور از مذاکرات هسته ای از ایران بگیرد. به همین دلیل بیرون میز مذاکرات نشسته و شروط بازگشتش را بیان می کند. این یک بازی روانی است تا بتوانند مذاکرات را طولانی و مواضع ایران را منحرف کنند.

آمریکا قصد طولانی کردن مذاکرات را دارد

همایون سامه یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «صبح‌نو آنلاین» ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته ای در وین اظهارکرد: مذاکرات در گذشته نقاط ضعف بسیاری داشت که منجر به این مشکلاتی که امروز با آن ها مواجه هستیم شده است.

او گفت: انتظار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ایران این است که توافقی شکل گیرد تا با عزت ملت ایران همراه باشد. جمهوری اسلامی ایران تن به هر توافقی نمی دهد و غربی ها به این مسئله پی برده اند به همین دلیل کار آن ها بسیار سخت است.

سامه یح خاطرنشان کرد: موضوعی که آمریکا روی آن حساسیت زیادی دارد، آرامش منطقه است. اما بعید می دانم که امریکا بتواند در برابر اراده ملت ایران ایستادگی کند و در نهایت در توافق پیش رو آن چیزی که دولت ایران می خواهد برآورده می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: درحال حاضر دو طرف مذاکره با خواسته های حداکثری وارد میدان شده اند و نباید انتظار داشته باشیم آمریکا به این زودی ها از مواضع و خواسته هایش عقب نشینی کند. ایران خواستار لغو کلیه تحریم هاست و متن مکتوب آن را نیز به طرف های مذاکره ارائه داده است.

 

*آمریکا راهی جز بازگشت به مذاکرات ندارد

وی افزود: مرحله بعدی لغو تحریم ها، راستی آزمایی وعده امریکا و اروپاست. بنابراین لغو تحریم ها و راستی آزمایی آن یک موضوع زمانبر است و ما باید در ابتدا بر روی توان داخلی خودمان تکیه کنیم. موضع دولت ایران نسبت به دولت قبلی تغییر کرده و همین مسئله باعث بهم ریختن معادلات غربی ها به ویژه آمریکا شده است.

سامه یح گفت: از آنجا که آمریکا درحال ترک منطقه است، می خواهد امتیازات منطقه ای را نیز از ایران بگیرد. بنابراین بیرون میز مذاکرات نشسته و شروط بازگشتش را بیان می کند. این یک بازی روانی است تا بتوانند مذاکرات را طولانی و مواضع ایران را منحرف کنند.

نماینده کلیمیان در مجلس درانتها خاطرنشان کرد: اما مقامات کشورمان بارها تاکید کردند که اجازه نمی دهند مذاکرات فرسایشی شود. بنابراین آمریکا راهی جز بازگشت به مذاکرات ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها