نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها: دانشگاه ها خط اول هجمه دشمن است

کد خبر: 1132785

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اولین محیط تلقی و انعکاس امواج هجمه دشمن در محیط دانشگاه است، گفت: باید به‌عنوان یک واجب فوری به «جهاد تبیین» پرداخته شود.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها: دانشگاه ها خط اول هجمه دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست مجازی اساتید و اعضای هیات علمی گروه های معارف اسلامی که با حضور بیش از  ۸۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور  گفت: آیات قرآن بر موضوع تبلیغ تاکید ویژه دارد و از آیه تبلیغ ما به ماموریت انبیا و رهروان انبیا در جوامع پی میبریم و نیز کسانی در این مسیر نیز مورد لعنت خداوند قرار میگیرند که آیات الهی را کتمان کنند، در نتیجه خدا با آنها سخنی نخواهد گفت و در عذاب گرفتار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: امروز رهبر انقلاب رسالت اهل بیان در جامعه را تبیین می دانند و بر این موضوع تاکید فراوان داشته و در دیدارهای اخیر ایشان محور مطالبات روشنگری و مطالبه تبیین از اهل تبیین است و از کسانی این مطالبه را دارند که فرصت بیان و تریبون در اختیار داشته و وظیفه روشنگری و غبار زدایی را به عهده دارند و این یک پیام مهمی است که ما جهاد تبیین را به عنوان واجب فوری تحقق بخشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروزه جامعه ما مورد هدف دو هجمه است یکی اقتصادی و دیگری شناختی و روانی که معطوف به باورهای ارکان جامعه است که ماموریت آن تحریف و جعل واقعیت و تغییر سیرت انقلاب و باقی نهادن صورت انقلاب است و بیشترین هجمه که جامعه ما با آن موجه است هجمه نظام کفر و الحاد در خطاب به جامعه اسلامی است و شما عزیزان که با دانشجویان و جوانان در ارتباط هستید بیشتر متوجه این هجمه می باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: صدها شبکه و هزاران کانال با هزاران متخصص در عرصه های مختلف گرد هم آمدند تا جمهوری اسلامی ایران را از درون تهی کند و اینها تلاش دارند که انقلاب اسلامی و گفتمان نظام را تضعیف نمایند و اجازه الگو بخشی و مرجعیت به آن ندهند و از درون آن را بشکنند و سیاست فروپاشی را از درون پیگیری می کنند و همه ابزارها کنار هم قرار گرفته اند اما اراده خداوند متعال و استحکام ملت ایران و رهبری فرزانه انقلاب این فتنه سنگین و بلا را از جامعه عبور داد.

حجت الاسلام رستمی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه ها خط اول هجمه دشمن است و در ادامه انعکاس آن در جامعه پیدا می‌شود اما اولین محیط تلقی و انعکاس امواج هجمه دشمن در محیط دانشگاه است و شما عزیزان در این محیط در حال جهاد هستید و ما اگر به رسالت تاسیس معارف اسلامی در دانشگاه توجه کنیم بیشتر متوجه این ماموریت سنگین خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: اگر بنا باشد به این واجب عینی و فوری در این مقطع توجه کنیم بی تردید جز تبیین تکلیفی متوجه ما نیست و ما باید خودمان را در قبال آن مسئول بدانیم و در این فضای دانشگاهی که فرصتی بی نظیر را برای متفکران دینی فراهم کرده است، به این موضوع بپردازیم و شما عزیزان مسئول تبیین، غبارزدایی، معرفت بخشی و شبهه زدایی برای مخاطبین را به عهده دارید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: امروزه جوانان در مرز مواجهه با امواج، فتنه ها، آسیب ها و شبهه های ناشی از تعفن تزیین شده تمدن مادی غرب اند و همان تزیین شیطان امروزه به پیچیده ترین شکل صورت گرفته است و این رسالت انبیا بر دوش شماست و استاد معارف باید با توجه به تمامی ابزار و الزامات وارد میدان جهاد تبیین شود و البته تمام مجموعه های نهاد مسئولیت ها را شناخته و در حال طراحی و برنامه ریزی درباره این موضوع هستند.

وی در ادامه افزود: کلاس باید محل روشنگری باشد و تبیین متناسب با نقاط تاریک، مبهم و غبار آلود صورت بگیرد و بدانیم که فکر شبهه زده جوانان امانتی در اختیار ماست و باید به دنبال روشنگری و غبار زدایی در این باره باشیم.

رستمی گفت: کار باید امروزه به صورت شبکه ای، همگرا و منسجم صورت بگیرد و باید در این فضا متوجه و متناسب با ساختار حرکت کنیم و راه نفوذ در دل جوانان را پیدا کنیم و قطعا با اخلاص و مداومت و کمک گرفتن از خداوند متعال و هدف گیری دقیق در مواجهه با دشمن و بذل وسع به صورت مجاهدانه در مسیر جهاد تبیین موفق خواهیم بود./فارس

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها