سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران/۲ دستور مهم رئیسی برای حفظ تالاب میانکاله/دستور رئیسی برای استفاده مردم از ویلاهای دولتی/ رئیس جمهور: مشکلی در تامین کالاهای اساسی و ارز نداریم/ دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند

کد خبر: 1135134

رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی‌، از نزدیک از ‌طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی ‌استان مازندران بازدید می‌کند.

سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران/۲ دستور مهم رئیسی برای حفظ تالاب میانکاله/دستور رئیسی برای استفاده مردم از ویلاهای دولتی/ رئیس جمهور: مشکلی در تامین کالاهای اساسی و ارز نداریم/ دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) وارد فرودگاه ساری شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر است.

رئیس‌جمهور: می‌توان با برنامه‌ریزی حساب شده ظرفیت‌های گسترده استان مازندران را فعال کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت‌های گسترده و متنوع اقتصادی برخوردار است، گفت: بی تردید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده می‌توان از ظرفیت‌های گسترده استان مازندران نه فقط به نفع آبادانی این استان بلکه برای کشور استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در فرودگاه ساری و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم گفت: استان مازندران، استان تولیدکننده محصولات کشاورزی بوده و به عنوان قطب کشاورزی شناخته می‌شود و از ظرفیت‌ و نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی انسانی کارآمد برخوردار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان مازندران به رغم برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده و متنوع کشاورزی و معدنی از مشکلات و کمبودهای جدی برخوردار است که این مشکلات پیش از انجام این سفر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در جریان این سفر قرار است برای رفع مشکلات استان تصمیم‌گیری شود.

برنامه کاری اعضای هیئت دولت در استان مازندران

رئیس جمهور امروز جمعه 20 اسفند ماه 1400  در هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرده است که در این سفر 16 عضو کابینه رئیس جمهور همراهی می‌کنند. چند تن از وزیران و اعضاء دولت، امروز با حضور در شهرستان‌های مختلف استان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم این مناطق آشنا خواهند شد.

برنامه سفر وزیران دولت به شهرستان‌های مختلف استان مازندران:

نوری وزیر آموزش و پرورش در قائم شهر

خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در چالوس، نوشهر و کلاردشت

عین اللهی وزیر بهداشت به نور و محمودآباد

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به بابلسر و فریدونکنار

فاطمی امین وزیر صنعت و معدن به بابل

وحیدی وزیر کشور به نکا و میاندورود

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به عباس آباد، تنکابن و رامسر

سجادی وزیر ورزش به سیمرغ و جویبار

میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ساری

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهشهر و گلوگاه

حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس به سوادکوه و سوادکوه شمالی

خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

بازدید سرزده رئیس جمهور از بندر امیرآباد

رئیس جمهور در نخستین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران، به بندر امیرآباد رفت و در جریان فعالیت ها و اقدامات این بندر در راستای واردات کالاهای اساسی و غیره قرار گرفت.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و اسکله امیرآباد استان مازندران در گفتگو با مسئولین این منطقه از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این بندر در مسیر رسیدن به سطح مطلوب و تکمیل تمامی ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.

رئیسی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.

پس از بازدید رییس جمهور از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این دیدار فراهم شدن استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در استان را از طرح‌های توسعه‌ای این بندر بر شمرد و‌ از رئیس جمهور خواست امکان توسعه شرق به غرب بندر امیر‌آباد فراهم و زمینه‌های از سر‌گیری مجدد برخی کارخانه‌های غیر فعال در این بندر نیز مهیا شود.

منطقه ویژه اقتصادى بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد. این منطقه ویژه اقتصادى با دارا بودن اراضى وسیع پشتیبانى به مساحت 1060 هکتار ( قابل افزایش تا 2120 هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندى از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمى را در ابعاد ملى و منطقه اى به عهده گرفته است.

 با عنایت به اهمیت استراتژیکی دریای مازندران و وجود بازارهاى عظیم اطراف آن همراه با پتانسیل‌هاى اقتصادى و تجارى فراوان مانند استخراج و سواپ منابع انرژى،‌ حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت کالا توسعه این مجتمع عظیم بندری مورد توجه ویژه قرار گرفته و انتظار می رود با اجرای طرح توسعه در سال‌های آینده جایگاه شایسته ای را به ویژه با فعال‌تر شدن کریدور شمال - جنوب و افزایش سرمایه گذاری در اراضی پشتیبانی در عرصه تجارت بین‌المللى ایفا نماید. این بندر می تواند خدمات غله، کالای عمومی، نفتی، رورو، کانتینری، نگهداری و پردازش کالا برای صاحبان کالا و بخش های دولتی به ارائه خدمت بپردازد.

 بازدید رئیس جمهور از کارخانه آرین شیمی

رئیس جمهور در دومین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران، به کارخانه آرین شیمی مازندران رفت و در جریان فعالیت ها و اقدامات این کارخانه در تولید ام دی اف قرار گرفت.

شرکت آرین شیمی، بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف مازندران با حجم سرمایه گذاری ارزی 35 میلیون یورو، معادل 400 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.این شرکت سالانه 300 هزار متر مکعب ام دی اف تولید می کند و با افتتاح این شرکت برای 300 نفر اشتغال ایجاد شده است. ‎

 معاون پارلمانی رئیس جمهور: مشکل جاده ترانزیتی سوادکوه برطرف می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با تکمیل پل شهر پل سفید مشکل اصلی تکمیل جاده ترانزیتی سوادکوه رفع می‌شود.

به گزارش تسنیم از سوادکوه، سید محمد حسینی که به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان سوادکوه حضور یافت، از نقاط مختلف این شهرستان به ویژه طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بازدید کرد.

حسینی با اشاره به مشکلات زیر ساختی شهرستان سوادکوه، اظهار کرد: بازدیدی از زمین چمن داشتیم که نیازمند سکو، رختکن و امکانات بهداشتی است که در این سفر سعی خواهد شد تا مشکلات این طرح بررسی دقیق، و رفع سود.

وی در بازدید از پل در حال ساخت شهر پل‌سفید بر روی جاده ترانزیتی سوادکوه، یادآورشد: ساخت این پل نیاز اساسی برای باز شدن گره ترافیکی جاده سوادکوه محسوب می‌شود و در مسیر دوراهی آزادمهر نیاز به روگذر و زودگذر دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی مناطق نیاز به تعریض و تملک خانه‌ها و مغازه‌ها بوده و نیازمند اعتبارات فراوانی دارد که به تدریج انجام می‌شود.

حسینی با توجه به طولانی شدن طرح عمرانی پل شهر پلسفید، تصریح کرد: هنوز کارهای فراوانی وجود دارد که باید انجام شود و تنها مقدمات فراهم و طراحی انجام شده است و در این سفر توجه ویژه به آن خواهد شد.

وی در مورد مشکلات شهرک صنعتی شورمست گفت: شهرک صنعتی کلا فعال نیست و باید توجه بیشتری شود.

 وزیر جهاد کشاورزی: ۶ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی مازندران اختصاص یافت

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی مازندران اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم از ساری، سید‌جواد ساداتی‌نژاد، در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت دشت ناز، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران قطب مهم امنیت غذایی، قلب تپنده کشاورزی و پرجنب و جوش و پرظرفیت در تامین موادغذایی در کشور  است و سعی داریم تا از ظرفیت کشاورزی این استان به درستی بهره‌برداری شود، اظهار داشت: مازندران دارای ظرفیتهای مختلف است که در مصوبات سفر تلاش شد بر اساس ظرفیتهای موجود برای احیا و رفع مسائل و مشکلات شناسایی و رفع شود.

وی افزود: بیش از 3 هزار میلیارد تومان در زمینه طرح‌های آبیاری، زهکشی ، علمی و پژوهشی در زمینه مرکبات، شالیزار، آبخیزداری، شیلات، ماهیان خاویاری، جنگل و مراتع پیش بینی شد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: یکی از ضعف‌های استان مازندران نبود صنایع تبدیلی و  تکمیل زنجیره ارزش افزوده است که برای استان 3 هزار میلیارد تومان نیز در زمینه صنایع تبدیلی اختصاص یافت.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این سفر اتفاقات خوبی را برای کشاورزی و صنعت استان رقم‌ بزند و از بخش خصوصی استان دعوت می کنیم در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی و فرآوری و توسعه فناوری نوین در زمینه کشاورزی، حضور یابند.

بازدید رئیس‌جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله ‌

‌رئیس جمهور در سومین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران همراه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسئولان استان وارد تالاب بین‌المللی میانکاله شد و آخرین وضعیت مدیریت تالاب بین‌المللی میانکاله ‌بازدید کرد.‌

رئیس جمهور در این بازدید ‌بر حفظ ملاحظات زیست محیطی در این تالاب تاکید کرد و توسعه طبیعت‌گردی را راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دانست و گفت: طبیعت‌گردی بدون ایجاد تاسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌تواند به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه اضافه کند.

وی از استاندار مازندران خواست هر‌گونه فعالیت در این پناهگاه و تالاب، باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور هم اجرای طرح ساماندهی منطقه میانکاله و مسائل اطفا حریق را از بزرگترین برنامه‌ها و معضلات زیستی این حوزه دانست و گفت:‌ با تامین حق آبه تالاب امکان زیست جانوران در خطر انقراض نیز فراهم می‌شود.

تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای 40 هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است . این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از 30 تا 40 گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از 100 گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  28 هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست  بیش از 500 گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاههای زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

 بازدید رئیس جمهور از سواحل فرح‌آباد

‌رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سرزده خود در سفر استانی به مازندران،‌ از ساحل فرح آباد بازدید کرد و در جریان ‌آزادسازی سواحل به ویژه در این ساحل قرار گرفت.

تصرف سواحل خزر توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های گذشته بارها مورد اعتراض جامعه قرار گرفته است و طی این مدت هیچگاه برخوردی جدی با این معضل صورت نگرفته است.

در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهوری به استان گیلان مساله تصرف سواحل و لزوم آزادسازی آن مورد تاکید مجمع نمایندگان استان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز دستور ویژه‌ای را برای آزادی سازی سواحل تصرف شده خزر صادر کرد.

رئیس جمهور: گردشگری در میانکاله با طبیعت گردی توسعه یابد

رئیس جمهور توسعه طبیعت گردی با حفظ ملاحظات زیست محیطی را راهکار مناسبی برای توسعه گردشگری در شبه جزیره میانکاله برشمرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در حاشیه بازدید از جزیره میانکاله با بیان اینکه طبیعت گردی راهکاری مؤثر برای حفظ طبیعت و محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: طبیعت گردی بدون ایجاد تأسیسات می‌تواند در میانکاله توسعه یابد.

وی افزود: می‌توان با حفظ زیست بوم و مشارکت مردم بدون ایجاد تأسیسات طبیعت گردی را در میانکاله توسعه داد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به ملاحظات زیست محیطی در شبه جزیره میانکاله تاکید کرد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حریق را از جمله چالش‌های منطقه میانکاله بیان کرد و آن را جزو بزرگترین معضلات زیست محیطی دانست.

وی با اشاره به تهیه طرح ساماندهی و احیای شبه جزیره میانکاله تأمین حق آبه این تالاب را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: باید با تأمین حق آبه از انقراض گونه‌های جانوری و زیستی جلوگیری کرد.

تاکید رئیسی بر سالم‌سازی و تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی سواحل

رئیس جمهور ضمن بازدید از سواحل آزادسازی شده استان مازندران در منطقه خزرآباد ساری به استاندار دستور داد طرح‌های سالم سازی سواحل را گسترش دهند و امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کنند.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان مازندران در جریان روند آزادسازی سواحل در این استان قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با تاکید بر ضرورت سالم‌سازی سواحل و ایجاد امکانات ایمنی، رفاهی و بهداشتی از استاندار خواست تمهیدات لازم را برای استفاده عمومی مردم از دریا فراهم کند.

در بازدید رئیس جمهور از سواحل آزاد شده، شماری از مردم و گردشگران با رئیس جمهور گفتگو کردند.

رئیسی در این بازدید همچنین در گفتگو با صیادان از استاندار خواست مشکلات و مطالبات آنان را با اولویت مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: مطالبات و حقوق همه کارگران پیمانی شرکتهای طرف قرارداد دولت باید قبل از پایان سال پرداخت شود.

پیش از این بخشی از سواحل استان مازندران خصوصاً در بخش خزرشهر ساری در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داشت که با دستور رئیس جمهور این سواحل آزاد و در اختیار مردم قرار گرفت.

دستور رئیسی برای راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز ساری در ۶ ماه آینده

رئیس جمهور در بازدید از نیروگاه نیمه‌کاره زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری بر راه‌اندازی آن در ۶ ماه آینده تأکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان این بازدید با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تأخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

 رئیسی همچنین معاون اول را مامور کرد قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از طرح های عمرانی و زیرساختی سوادکوه

معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر به استان مازندران پس از تجدید میثاق با آرمان های شهدا در امامزاده عبدالحق(ع) زیراب سوادکوه، از طرح های عمرای و زیرساختی این شهرستان بازدید کرد.

سیدمحمد حسینی سپس به همراه مقامات استانی و مدیران شهرستان از زمین فوتبال شهر زیراب بازدید کرد. طی این بازدید سید رمضان صالح نژاد مسئول کمیته پیگیری زمین فوتبال زیراب توضیحاتی درباره آخرین وضعیت آن ارایه کرد.

حسینی

در ادامه معاون پارلمانی رییس جمهور از وضعیت تملک راه در منطقه بالازیراب و دیوار حفاظتی امیرده پل‌سفید و دوربرگردان آزادمهر بازدید بعمل آورد.

شایان ذکر است معاون پارلمانی رییس جمهور از آخرین وضعیت ساخت پل کابلی در پل‌سفید سوادکوه بازدید و بر رفع مشکلات ساخت آن تاکید کرد.

در ادامه سفر معاون پارلمانی رییس جمهور به شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی، سیدمحمد حسینی با پدر شهید خلیلی نیز دیدار و از وی دلجویی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی: سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای احیای بخش کشاورزی مازندران

سید جواد ساداتی نژاد صبح جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع کشاورزی دشت ناز ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران و قطب‌های مهم در تأمین و امنیت غذایی است، افزود: میزان مهمی از امنیت غذایی کشور به استان بستگی دارد.

وی گفت: در مصوبات سفر تلاش شد برای احیای ظرفیت‌های موجود در کشاورزی بالای سه هزار میلیارد تومان از پروژه‌های مختلف، مرکبات، شالیزارها، آبخیزداری و ماهیان خاویاری، شیلات، جنگل‌ها و مراتع اعتبار درنظر گرفته شود و علاوه براین سه هزار میلیارد تومان در زمینه صنایع تبدیلی در استان نیز سرمایه گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های مازندران در حوزه تکمیل صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش است و امیدواریم این سفر تحولی را در حوزه صنایع تبدیلی رقم زند و از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی و توسعه فناوری‌های نوین دعوت می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: تکمیل پل بزرگ پل سفید نیازمند توجه ویژه دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نیمه تمام بودن پل بزرگ پل سفید تکمیل آن را نیازمند توجه و اعتبار ویژه از سوی دولت بیان کرد.

سید محمد حسینی صبح جمعه در حاشیه سفر به سوادکوه و بازدید از طرح‌ها با اشاره سفر استانی رئیس جمهور و بازدید ایشان از شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، هدف از این امر را تماس نزدیک با مسئولان و مردم برای آگاهی از مطالبات، درخواست‌ها، کمبودها و مشکلات و راهکارها برشمرد.

پیام رئیس جمهور به خانواده شهید آملی ابلاغ شد

معاون اجرایی رئیس جمهور، پیام ویژه سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور را به پدر و مادر شهید سردار محمد تیموریان از فرماندهان ارشد دوران جنگ تحمیلی تقدیم کرد.

سید صولت مرتضوی در دیدار با خانواده شهید محمد تیموریان در شهرستان آمل گفت: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ نظام و انقلاب هستند و حضور آنها و فرزندان شهیدشان باعث عزت و آبروی نظام وایران اسلامی شده‌اند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در قائمشهر: چراغ ورزشگاه شهید وطنی خاموش نشود

نماینده ویژه رئیس جمهور بر تسریع در بازسازی ورزشگاه شهید وطنی تاکید کرد و گفت: چراغ این ورزشگاه نباید خاموش شود.

یوسف نوری پیش ازظهر جمعه در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با تاکید براینکه چراغ ورزشگاه شهید وطنی نباید خاموش شود، خواستار تسریع در بازسازی و ساخت این ورزشگاه شد.

وی با عنوان اینکه تکمیل چمن استادیوم و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پیگیری می‌شود، سرعت بخشی برای اجرای این پروژه را لازم دانست و گفت: شهروندان و ورزش دوستان قائمشهر چشم انتظار تکمیل این طرح ورزشی هستند.

بازدید وزیر آموزش وپرورش از بزرگترین مدرسه روستایی کشور

وزیر آموزش و پرورش از مراحل ساخت بزرگترین مدرسه روستایی کشور در روستای خرماکلا بازدید کرد.

یوسف نوری پیش ازظهر جمعه در جریان سفر به مازندران درقالب سفر استانی رئیس جمهور از بزرگترین مدرسه روستایی کشور در روستای خرماکلای قائمشهر بازدید کرد.

این مدرسه روستایی به مساحت دو هزار مترمربع زیربنا در دست ساخت است.

وزیر کشور پای درد دل کشاورزان مازندران نشست

وزیر کشور با حضور در روستاهای نکا در جریان مشکلات کشاورزان قرار گرفت و پای درد دل آنان نشست.

احمد وحیدی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور پیش ازظهر جمعه از طرح‌های کشاورزی روستاهای نکا بازدید کرد و با بازدید از سورتینگ مرکبات روستای بایع کلاً و آب بندان روستای خورشید از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان و روستاییان قرار گرفت.

شرکت معاون رئیس جمهور در مراسم تشییع برادر آیت الله جوادی آملی

معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم تشییع اسماعیل واعظ جوادی آملی، برادر آیت الله جوادی آملی شرکت کرد.

سید صولت مرتضوی صبح جمعه در سفر به شهرستان آمل با حضور در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان با بیت آن مرحوم و نیز فرزندان آیت الله جوادی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس جمهوری با خانواده آن مرحوم این ضایعه جانکاه را به مردم آمل تسلیت گفت.

وزارت ورزش برنامه جدی برای حمایت از قهرمانان دارد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌ها برای حمایت از ورزشکاران گفت: وزارت ورزش برنامه جدی برای حمایت از قهرمانان دارد.

سید حمید سجادی صبح جمعه در حاشیه بازدید از خانه کشتی حسن یزدانی در جویبار با اشاره به استعدادهای فراوان کشتی در جویبار گفت: صدها حسن یزدانی در خانه‌های کشتی باید پرورش داده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش برای حمایت از قهرمانان ورزشی اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی جدی صورت گرفته است.

نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در بازدید از سالن نیمه کاره ۵ هزار نفر جویبار با اعلام اینکه ۷۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد، گفت: با پی گیری های وزارت ورزش قرار بود این سالن ورزشی قبل از المپیک به بهره برداری برسد ولی درنهایت سعی خواهیم کرد در بهار سال ۱۴۰۲ افتتاح شود.

سجادی افزود :۷۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه در محاسبات در نظر گرفته شده است، ولی هزینه مازاد نیز برای اتمام این پروژه اختصاص خواهد یافت.

سالن چندمنظوره ورزشی حسن یزدانی در مساحت ۱۰ هکتار در جویبار در دست ساخت است که فاز اول آن ماه قبل افتتاح شده است. وزیر ورزش همچنین در منزل شهید حسن فقیهی شهید شاخص ورزشکار کشور در جویبار حضور یافت و یادبود کتاب زندگینامه این شهید را امضا کرد.

وزیر ورزش از سالن ورزشی جهان پهلوان یزدانی بازدید کرد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در سفر به مازندران و شهرستان جویبار از سالن ورزشی پهلوان حسن یزدانی بازدید کرد. فاز اول این پروژه ورزشی ماه قبل با آورده شخصی پهلوان یزدانی بهره برداری شد.

وزیر ورزش همچنین با حضور در گلزار شهدای بالامحله جویبار به مقام شامخ شهیدان و همچنین مقام شامخ شهید شاخص ورزش کشور شهید حسن فقیهی ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت / ‌در مقابله با کرونا پیروز شدیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت را امری مهم توصیف کرد.

بهرام عین اللهی در جریان سفر به شهرستان نور و شورای اداری شهرستان با اظهار اینکه منکر مشکلات نیستیم که در طول سال‌ها انباشته شده است، گفت: کسی توان آن ندارد ظرف چند روز مشکلات را حل کند.

وی با اظهار اینکه رفع مشکلات نیازمند برنامه ریزی است و دولت قطعاً در این زمینه برنامه ریزی می‌کند، حضور وزرا در محل را با هدف آشنایی با مشکلات دانست و گفت: دولت قصد آن را دارد که برای حل مشکلات گام بردارد.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مصوب شد، گفت: امیدواریم این طرح از سال آینده اجرایی شود.

بهرام عین اللهی پیش ازظهر جمعه در حاشیه جلسه شورای اداری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه اظهار داشت: این قانون باید در صحن هیئت دولت مطرح شود و پس از تصویب از سال آینده اجرایی می‌شود، همچنین مجلس قرار است بودجه‌ای برای آن درنظر گیرد.

 صنعت سبز در مازندران ایجاد کنیم / آغاز ساخت پتروشیمی

حمد وحیدی پیش از ظهر جمعه در آئین کلنگ زنی پتروشیمی مازندران در بهشهر گفت: این منطقه دارای ظرفیت‌های متعدد در حوزه کشاورزی، دامپروری، آبزیان و گردشگری است و باید به فکر صنعت سبز در مازندران باشیم.

وزیر کشور افزود: طبیعت بی نظیر مازندران بزرگترین نعمت است و توافقات زیست محیطی برای پتروشیمی اخذ شده و جای قدردانی دارد که محیط زیست در آن اولویت اصلی است.

وی افزود: برای اجرای پروژه پتروشیمی در استان موافقت محیط زیست جلب شد و با توجه به شرایط و ضوابط محیط زیستی و تولید، این طرح می‌تواند توسعه خوبی برای پیشرفت و اشتغال منطقه ایجاد کند.

وحیدی گفت: ظرفیت اصلی استان کشاورزی، صنعت و گردشگری است و باید با حفظ این ظرفیت‌ها برای توسعه و رضایت مردم گام برداریم.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پتروشیمی مازندران می‌تواند در توسعه اشتغال مهم باشد، گفت :۶۰ هزار نیروی بیکار ثبت نام شده در شرق مازندران داریم و ایجاد این پروژه پتروشیمی به توسعه اشتغال کمک می‌کند.

تمامی مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور پیگیری می‌شود

سیدمحمد حسینی پیش ازظهر در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با اشاره به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج)، از جمله موارد این زمینه‌سازی را آبادانی کشور، حفظ اعتبار و آبروی مردم و الگو شدن ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنانکه رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم در دوران دفاع مقدس، در منطقه تسری یافته و الگوی جبهه مقاومت شده است.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان سخنان رهبری مبنی بر توسعه کشور و طرح مباحث اقتصادی در طی یک دهه توسط ایشان، به کم‌کاری‌ها و رخوتی که در حوزه اقتصاد وجود داشته اشاره و بر لزوم جبران آن تأکید کرد و افزود: ما به‌عنوان یک کشور اسلامی باید الگو و الهام بخش باشیم و همچون دوران دفاع مقدس، در جبهه اقتصادی، فرهنگی، رسانه و روایت‌ها مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همیشه نیاز به بودجه کلان نیست، همه افراد را در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مسئول دانست و به اقدامات دولت طی ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در همه حوزه‌ها تلاش جدی در حال انجام است اما برخی کارها زمان‌بر بوده، هرچند دولت برای همه امور برنامه دارد.

حسینی با عنوان اینکه گام‌های خوبی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی و صنعت برداشته شده و فروش نفت افزایش یافته و ارز نیز وارد کشور شده است، از عزم و اراده جدی در دولت برای انجام کارها خبر داد و افزود: رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت تصمیمات بزرگ را گرفته و با انجام برخی اقدامات مسیر را باز می‌کنند اما در کنار آن، در تمام مدیران نیز باید این روحیه و عزم راسخ وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی و مردمی بودن این انقلاب و نظام، بر اهمیت و ضرورت حضور همه مردم در همه صحنه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: عده‌ای از مردم ناراضی هستند و این نارضایتی به حق است چراکه برخی مسئولان تنها به فکر منافع خودشان بودند و موجب تأسف است که مسئول در نظام جمهوری اسلامی به دنبال نفع شخصی باشد و محاکمه شود و البته این محاکمه خود بیانگر سلامت نظام است که با مفسدان برخورد می‌کند اما باید در انتخاب مدیران نیز دقت شود.

این مسئول با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ سعی شده است تا انضباط مالی حاکم شود و هزینه جاری کاهش و هزینه عمرانی افزایش یاید، تصریح کرد: اینکه تعریض یک محور (محور سوادکوه) ۲۰ سال طول می‌کشد بیانگر آن است که هزینه‌های جاری آنقدر زیاد شده که به کار عمرانی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه پیچ‌وخم اداری آنقدر زیاد است که سرمایه‌گذار را از سرمایه گذاری منصرف می‌کند، بر لزوم استقبال همه مدیران از سرمایه‌گذران و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: درگاه ملی صدور مجوز برای رفع مشکلات صدور مجوز ایجاد شده است.

مدارس مشارکتی در کشور تکمیل می‌شود / تعیین تکلیف استخدامی معلمان

یوسف نوری ظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزشی قائمشهر از تخصیص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مدارس مشارکتی و خیرساز در کشور خبر داد و گفت: این اعتبار در بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است.

وی با تقدیر از مشارکت خیران در ساخت مدرسه و اهدای زمین برای اجرای طرح‌های آموزشی اظهار داشت: با تأمین اعتبار و تصویب آن در بودجه، بخش عمده‌ای از مدارس مشارکتی در کشور تکمیل و آماده سازی می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان گفت: به زودی خبرهای خوش و نویدبخشی برای جامعه فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش خواهیم داشت.

نوری همچنین به بومی سازی مطالبات و محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: بخشی از مطالب و محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی در سال آینده بومی سازی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان هر نقطه از کشور با دلیرمردان شهرستان خود و سیره شهدای منطقه آشنا شوند.

انتقاد وزیر اقتصاد از ناتمام ماندن طرح‌های عمرانی در کلاردشت

سید احسان خاندوزی ظهر جمعه در حاشیه سفر به کلاردشت و بازدید از طرح‌های مختلف اظهار کرد: در این سفر از پروژه‌های اولویت دار و ناتمام بازدید شده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها سال‌های سال شروع شده ولی تکمیل نشده است، افزود: تعدادی از طرح‌های موفق اقتصادی نیز در منطقه شناسایی شد که در سطح ملی معرفی و پیگیری می‌شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برخی از پروژه‌های منطقه مربوط به حوزه راه و شهرسازی بوده که در سطح ملی پیگیری می‌شود و امیدواریم طی سال آینده شاهد به ثمرنشستن تعدادی از پروژه‌های منطقه باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی از پروژه‌های مختلف شامل کمربندی کردیچال - مکارود، مجتمع فرهنگی و هنری، کارگاه تولید و غیره بازدید کرد و گفت: تمامی مسائل و مشکلات منطقه در شورای اداری بررسی و پیگیری می‌شود.

دولت خزانه خالی و بدهکار را تحویل گرفت / مشکلات زیرپوستی مازندران

سید صولت مرتضوی ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان آمل گفت: متأسفانه دولت سیزدهم از شروع کار آن از هفت ماه گذشته تاکنون هر روز با مشکل اقتصادی روبرور بوده است و به واسطه این مشکلات برای مردم هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت اوراقی که در گذشته صادر شده باید نقدینگی بپردازیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه از زمان فعالیت دولت سیزدهم چه در تولید و چه با هموار کردن ارتباطات با جهان تاکنون مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم کاهش یافته است، بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها به واسطه نزدیکی و برقراری ارتباطات مردمی در ۱۶ سفری که تاکنون رئیس جمهوری به استان‌های مختلف کشور و نیز تعامل با کشورهای خارجی داشتند، در حال برطرف شدن است.

مرتضوی ادامه داد: مشکلات تولید و صادرات و همچنین هموار سازی مسیر تجاری با کشورهای همسایه در دوره کوتاه دولت سیزدهم با همراهی و همچنین حضور میدانی رئیس جمهور در حال رفع شدن است.

رئیس جمهور: مشکلی در تامین کالاهای اساسی و ارز نداریم

رئیس جمهور گفت:آینده  کشور را درخشان و امیدوار می بینیم و کارهایی که در حال انجام است برای افزایش رفاه مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم مازندران در ساری افزود: سفر ما همراه شد با شرایط کرونایی و امکان دیدارهای مردمی در جای جای استان وجود ندارد و از این بابت از مردم شریف استان مازندران عذرخواهی می‌کنم و از این تریبون به آحاد مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا عرض سلام و احترام دارم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون بزرگی در مازندران از جمله آیت الله کوهستانی، علامه ابن شهرآشوب، علامه حسن‌زاده آملی و همچنین پاسداران باعظمتی و دانشمندان نام‌آور هستند و به آنان افتخار می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با اظهار این‌که نظام مسائل استان باید تعریف و تثبیت شود و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بهره‌گیری از دیدگاه‌های دانشگاهیان است، اظهار داشت: بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، جنگل، اقتصاد معدن، صنعت، کشاورزی و ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی دیگر در مازندران مورد تاکید است که استاندار نشست‌های نخبگانی را با جامعه علمی و دیگر اقشار برگزار کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرد و تکریم خانواده شهدا باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و لزوم توجه به این موارد حرف درستی است و اگر جامعه شهدا و ایثارگران مشکلاتی دارند باید در چارچوب قانون حل شود و اگر نقص قانونی وجود دارد باید برای رفع آنان اقدام شود. ستاد زن و خانواده باید در کشور فعال شود و مورد تاکید رهبری است، شورای انقلاب فرهنگی در این ارتباط برنامه‌های محوری دارد و دولت این موضوع را بسیار راهبردی و اساسی می‌داند.

دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: حتماً از ظرفیت نخبگان و جوانانی که خلاق هستند، استفاده می‌شود، دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست و بیش از نصف مدیران را بعد از انتخابات به سراغشان رفتیم و محور انتخاب من در مدیریت شایسته‌سالاری بوده و به هیچ عنوان نگاه ما در انتصابات رویکرد جناحی نبوده است.

رئیسی تصریح کرد: در مازندران هم از آقای استاندار می‌خواهیم که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند و از افراد کارآمد استفاده شود تا آنان در حلقه میانی دولت بتواند ایفای نقش کنند.

بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: مازندران قطب کشاورزی است و با وجود آنکه زیرساخت‌ها در روستاها فراهم شده اما مهاجرت‌ها از روستا به شهر افزایش یافته است و این روند در مازندران بحرانی نیست اما به هرحال باید برای حمایت از روستاییان در بحث ارائه تسهیلات و خدمات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تلاش شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است و باید همه ما دست به دست بدهیم که تولید کشاورزی رونق یابد. ما باید صنایع تبدیلی را در استان مازندران برای ارزش افزوده در محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و اگر می‌بینیم برخی از کشورها پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارند به دلیل بهره‌وری و استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی است.

دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل

رئیس‌جمهور به بیان این‌که مسئله مهم در استان بحث حفاظت محیط زیست است و در ارتباط با این موضوع در مازندران بسیار جدی است، گفت: جنگل در مازندران در حال تعرض است در قلب جنگل این استان اکنون ساختمانی در حال ساخت است، این موارد در عرصه‌های طبیعی شمال اصلاً پذیرفتنی نیست. فردا استاندار مازندران باید کارگروه تشکیل دهد و برای لغو مجوز و تخریب این ساختمان اقدام شود و برخورد سریع صورت بگیرد.

رئیسی بیان داشت: با دستگاه اجرایی که مجوز ارائه می‌دهد باید برخورد شود و باید سریعاً انجام شود و مردم هم در جریان قرار گیرند که این ساختمان با چه مجوزی در حال ساخت است.

رئیس دولت ادامه داد: ما معتقدیم در این دولت نباید عکس‌العملی برخورد کرد و کاری انجام شود و بعد اقدام کنیم، یعنی نباید بگذاریم که کارهای خلاف قانون انجام شود و در ارتباط با تالاب میانکاله هم در این سفر استانی تدابیری اندیشیدم و بررسی شد که چگونه از این ظرفیت با رعایت چارچوب زیست محیطی استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی با اظهار این‌که در بحث گردشگری متناسب با فرهنگ مازندران باید استفاده شود، گفت: در بحث سواحل هم باید کارگروه تشکیل شود تا از سواحل نشاط آفرین و امیدبخش و امن استفاده شود و این سواحل آزاد شد و برای مردم است اما باید از آن ضابطه‌مند استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که ما باید در استان از سرمایه جنگل، دریا و مهم‌تر از همه سرمایه انسانی باید به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات دولت در ۶ ماه اخیر خوب بوده است اما کارهای عقب‌مانده زیاد است که باید آن را جبران کنیم، به زودی گزارش‌هایی را در این ارتباط به مردم ارائه خواهیم داد و به برکت خون شهدا اقداماتی انجام شده و دوستان دولت شبانه‌روز مشغول هستند تا به امید خدا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

امروز نگران تأمین کالای اساسی و ارز نیستیم

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در مورد کالاهای اساسی، منابع ارزی، تأمین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده کشور را درخشان و امیدوار می‌بینیم و کارهایی که در حال انجام است برای افزایش رفاه مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

رئیس‌جمهور: باید از ساخت‌وساز غیرمجاز در جنگل‌ها جلوگیری شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست، گفت: لازم است ساخت و ساز در درون جنگل‌ها که تخلف آشکار است به سرعت بررسی و از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگل‌ها جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها افزود : باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

دکتر رئیسی اضافه کرد: این کارگروه موظف است تا آخر امسال فهرست تخلفات را در مازندران مشخص کند تا جلوی آنها گرفته شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: از امروز نباید به هیچ‌عنوان اجازه داده شود آسیبی به جنگل‌های کشور وارد شود و ضمن برخورد با متخلفان، لازم است مردم نیز در جریان این برخوردها قرار گیرند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود استان مازندران را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور توصیف، و  بر لزوم حمایت از کشت برنج در سطح استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و امکان خودکفایی در برنج وجود دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از کشاورزان است و بدیهی است دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بررسی وضعیت سدها توسط دانشگاههای مازندران اشاره کرد و گفت: دانشگاه های استان می‌توانند وضعیت سدها را بدون نگاه اقلیمی و با دیدگاه دقیق کارشناسی و علمی بررسی و آسیب‌های آن را برطرف کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و گفت: لازم است در مدیریت آب، تجدیدنظر جدی انجام شود و بی‌تردید با مدیریت مناسب می‌توان کاری کرد که با کمبود آب مواجه نباشیم؛ ضمن اینکه با پیش‌بینی‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات مناسب می‌توان از قطعی آب و برق نیز جلوگیری کرد؛ همچنان‌که در ماههای گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صیانت و حفظ محیط زیست به معنای مسدود و محصور کردن مناطق طبیعی نیست، گفت: حفظ محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طراحی‌های علمی و ابتکار عمل تخصصی است که ضمن صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان استفاده مردم از این مناطق نیز فراهم باشد.

دکتر رئیسی در ادامه نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در حفظ محیط زیست مهم توصیف کرد و از رئیس سازمان محیط زیست خواست برای صیانت از منابع و ثروت ملی کشور با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برادرانه همکاری کنند.

 دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند/ شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت هستند

 رئیس جمهور در فضای صمیمی و سرشار از عطر شهیدان با جمعی از خانواده معظم شهدای استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار جمعی از خانواده معظم شهدای مازندران با تجلیل از رشادت و ایثار شهیدان و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: شهدا در آزمون دفع شرّ دشمنان اسلام و قرآن پیروز و موفق شدند و خانواده معزز آنان نیز در میدان صبر و مقاومت، دشمنان را ناامید کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند، گفت: مسئولین برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و خدمتگزاری در این عرصه توفیق و امتحان الهی است.

دکتر رئیسی گفت: دولت خود را خادم خانواده شهیدان والامقام می‌داند و خدمتگزاری در این زمینه را برای خود مغتنم و موجب برکت می‌داند.

در این دیدار شماری از مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدای استان مازندران در فضای صمیمی دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

رئیس جمهور:مازندران دروازه صادرات شود/راه اندازی قطار سریع السیر

 رئیس جمهور با بیان اینکه مازندران باید به دروازه صادرات محصولات کشاورزی مبدل شود، گفت: زیرساخت های بندر امیرآباد باید تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران گره گشایی از زندگی و خدمت مردم بهترین زمینه برای ارتقای انسان محسوب می‌شود، افزود: خدمت دارای انواع و اقسامی بوده و همه خدمت‌ها یکسان نیست و خدمت با نگاه مادی گرایانه و انسان مدارانه با خدمت برای رضای حق و دوست داشتن مردم متفاوت است.

وی با تاکید براینکه خدمت به خلق را باید قدر دانست، گفت: باید خدمت برای گره گشایی به مردم صورت گیرد و نتیجه آن سبب افزایش اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی می‌شود.

وی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت را در کشور مردم دانست و گفت: مؤلفه قدرت مردم متدین هستند و هرچه اعتمادشان به نظام بیشتر شود، قدرتمندتر می‌شویم زیرا اصل و اساس قدرت ملی ما مردم هستند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه برای انجام امور با تمام وجود تلاش کرد زیرا در غیر این صورت کارها به سامان نمی‌رسد، گفت: همه باید برای کارآمدشدن نظام اداری تلاش کنیم و کارها با نامه نگاری حل نمی‌شود.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اکثریت موفقیت کشور به مدیر انقلابی و کارآمد بستگی دارد و مدیران بدانند نقش آنها در اعتمادد آفرینی، افزایش سرمایه اجتماعی، قدرت و قوت ملی حائز اهمیت و برجسته است.

رئیس جمهور با اظهار اینکه محور دولت عدالت است، گفت: باید با تفاهم پیش رویم و به نقطه‌ای برسیم زیرا دولت، تحولی است و برای تهیه و اصلاح سند آمایش سرزمینی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه فقر در مازندران با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها قابل قبول نیست، گفت: بسیاری از کارکنان و کارمندان زیر خط فقر قرار می‌گیرند و متناسب سازی حقوق کارکنان و کارگران جزو برنامه‌ها است تا زندگی آنان مشکل نداشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی را به حدی برسانیم تا مشکلات رفع شود، گفت: با رشد اقتصادی ۴.۱ درصد سنوات قبلی اتفاقی رخ نمی‌دهد ولی در بودجه سال رشد هشت درصدی درنظر گرفته شده است.

پروژه‌های نیمه تمام در مازندران بالا است / ‌‬پیش بینی صندوق درآمدی

رئیس جمهور با اظهار اینکه پروژه‌های نیمه تمام در مازندران بالا است، گفت: صندوقی را پیش بینی کردیم که برخی درآمدها نظیر حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت در آن قرار می‌گیرد تا درآمد آن صرف طرح‌های ناتمام شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات کل کشور به اندازه نیاز کشور نیست، گفت: باید در توزیع اعتبارات به سراغ اولویت‌ها برویم و اگر همه مدیران همت کنند مسائل حل می‌شود.

رئیس جمهور خواستار توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد شد و گفت: باید زمینه‌ای برای افزایش ظرفیت تجارت خارجی کشور فراهم تا کالاها به خارج از کشور صادر شود و راه حل نهایی این است که استان‌ها باید زیر کشت کالاهای اساسی برود و در تولید آن مستقل شویم.

حجت الاسلام رئیسی خواستار تکمیل زیرساخت‌های بندرامیرآباد برای صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کشاورزی شد و گفت: مازندران باید به دروازه صادرات محصولات کشاورزی مبدل شود.

وی به مسئله محیط زیست اشاره کرد و حفظ آن را ضرورت دانست و گفت: حریم جنگل باید رعایت شود و متأسفانه برخی ساختمان‌ها در دل جنگل ساخته شد و باید کارگروه برای بررسی و مقابله با ساخت وسازها در جنگل تشکیل شود تا بررسی کنند ساختمان با کدام قانون و مجوز در قلب جنگل ساخته شده است.

رئیس جمهور با عنوان اینکه مردم از ما سوال می‌کنند چرا در جنگل و حاشیه رودخانه و غیره ساخت وساز شده است، گفت: نباید اجازه تصرف جنگل‌ها را دهیم زیرا حفظ جنگل و سواحل وظیفه اصلی است.

وی با تقدیر از روند آزادسازی سواحل، آن را آغاز کار و قدم اول دانست و گفت: طراحی برای کیفیت استفاده مردم در اولویت باشد زیرا مدیریت سواحل بسیار مهم است و پیشنهاد ایجاد سازمان عمران سواحل بسیار خوب است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید براینکه محیط زیست را باید مراقبت کرد و جنگل‌ها نباید آسیب ببیند، گفت: همچنین محیط زیست باید بررسی کند تا تبدیل به محیط ایست نشود و توسعه اقتصادی کشور فرع بر محیط زیست است و محیط زیست باید گره را باز کند.

راه اندازی قطار سریع السیر

رئیس جمهور ایجاد و راه اندازی قطار سریع السیر را جزو برنامه‌های وزارت راه برشمرد و گفت: این طرح اعتبار سنگینی نیاز دارد و نیازمند یک برنامه ریزی جدی است.

وی با تاکید براینکه گردشگری در استان باید با حفظ فرهنگ انجام شود و همه مدیران در این زمینه مسئولیت دارند، گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی باید پاس داشته شود اما مسئله فرهنگ و نگاه به ارزش‌ها محوری است.

وی پسماند را از مشکلات جدی استان مازندران برشمرد و گفت: طی شش ماه آینده باید مسئله پسماند در استان مازندران ساماندهی و به وضع آلودگی محیط زیست پایان داده شود.

حجت الاسلام رئیسی مسئله نساجی مازندران را مهم دانست و گفت: بخشی از کارخانه و سالن‌هایش به انبار پیاز و سیب زمینی تبدیل شده است درحالی که در گذشته مازندران با نساجی شناخته می‌شد و اکنون به این وضع افتاده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به شدت نگران بروز تصادفات بالا در استان هستیم از مردم خواست تا نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند و گفت: میزان بالای تصادفات جاده‌ای برای ما قابل قبول نیست و این مسئله بسیار دلخراش است.

 

توجه ویژه دولت به کشاورزی/ لزوم استقلال در کشت محصولات اساسی

رئیس جمهور با بیان اینکه بیشترین اعتبار در سفر مازندران به حوزه کشاورزی داده شده است، گفت: مشکلات کشاورزی در کوتاهترین زمان حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست پایانی سفر یکروزه به مازندران با خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین محوری که مورد توجه دولت در این سفر بوده، توجه به کشاورزی و رسیدگی به وضعیت کشاورزان است، هر چند زیرساخت‌هایی به برکت انقلاب در روستاها ایجاد شده است ولی آنچه می‌تواند جاذبه ایجاد کند اینکه باید کشاورزی برای کشاورز صرف کند.

وی با اظهار اینکه تمام تاکید براین است که کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد، گفت: در سفرهای گلستان و مازندران بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی تخصیص داده شد تا مشکلات کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان حل شود تا خرید محصولات آنان تضمین شود.

رئیس جمهور انجام کار علمی و ترویجی کشاورزی را امری ضروری دانست و گفت: بخش‌های کشاورزی در کنار کشاورزان کار کنند تا مسئله کشاورزی در استان متحول شود وانشاءلله با تلاش مسئولان وضعیت کشاورزی در استان بهبود می‌یابد و متحول می‌شود.

رئیس جمهور بااشاره به اینکه تیم نساجی باید جا و مکان آبرومندانه و مستقلی داشته باشد، گفت: باید وضعیت کنونی که تیم برای بازی به استان‌های دیگر می‌رود خاتمه داده شود و برای رفع این مسئله زمان تعیین کرد تا هواداران و استان بدانند.

وی گفت: حداکثر ظرف چهار ماه باید استادیوم نساجی آماده تا وضعیت تیم نساجی خاتمه داده شود و وضعیت به نحوی شود تا مردم و هواداران حس کنند مسئله خاتمه یافته است.

حجت الاسلام بااشاره به اینکه بندر امیرآباد امکان بسیار خوبی است ولی این بندر اکنون با آنچه مطلوب است تفاوت و فاصله دارد، گفت: بندر باید به مرکز صادرات و واردات غلات کشور تبدیل شود هرچند باید به سمت استقلال کالاهای اساسی حرکت کنیم زیرا این وضعیت برای کشور درست نیست.

استقلال در کشت محصولات اساسی

وی رسیدن به استقلال در کشت کالاهای اساسی را از جمله هدف گذاری‌های صورت گرفته دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد هدف اصلی است تا مازندران به دروازه صادرات تبدیل شود.

وی گفت: یکی از بنادری که مورد بحث روسیه بود، بندر امیرآباد بود و می‌تواند برای ارتباط منطقه مفید باشد و این بندر باید به مرکز صادرات در منطقه تبدیل شود.

رئیس جمهور با عنوان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ صندوقی پیش بینی شده که زیر نظر استان‌ها است، گفت: این صندوق یک آورده‌ای دارد که به عنوان تنخواه داده می‌شود و آورده دیگر آن شامل حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت نیز در آن قرار می‌گیرد و این اختیار در بودجه پیش بینی شد تا استان نسبت به فروش اموال مازاد اقدام و درآمد آن را صرف توسعه استان کند.

وی از ادارات خواست تا اموال مازاد را واگذار کنند، گفت: درآمد ناشی از آن به حساب استان واریز می‌شود و نتایج آن برای استان و کشور ملموس می‌شود.

رئیس جمهور یکی از مشکلات اساسی را صدور مجوز و سرمایه گذاری ها دانست و گفت: باید ببینیم کارآفرین وسرمایه گذار دارای چه موانعی است و تسهیل امر سرمایه گذاری از سوی دولت پیگیری می‌شود.

وی گفت: بنای دولت بر حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی است و نباید حرکت سرمایه گذاری کند شود و دولت بر تسهیل سرمایه گذاری و تضمین سود آن بنا دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی هدفگذاری شده است، گفت: همه مدیران موظف هستند از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کنند تا آنان با مشکل مواجه نشوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها