سلطانی بجای فضاسازی با هدف تاثیر بر دادگاه، تابع احکام قضایی باشد

کد خبر: 1139750
سلطانی بجای فضاسازی با هدف تاثیر بر دادگاه، تابع احکام قضایی باشد

در پی ادعای یاشار سلطانی مبنی بر بررسی اعتراض «نقض قرار » در روز چهارشنبه که بازپرسی با حضور آقای قالیباف انجام می شود یک منبع آگاه به سایت فردا گفت: آقای سلطانی همانند دفعات قبل کاری جز  نشر اکاذیب ندارد. این پرونده هم هنوز  در حال بررسی است و وی بصورت غیرقانونی و برای تأثیرگذاری بر روند بررسی دستور قاضی را منتشر کرده است. بر اساس همین سندی که غیرقانونی منتشر شده است ماده ۲۷۴ مربوط به نقض قرار منع تعقیب است. بنابراین در این مرحله دادگاه قرار منع تعقیب را نقض و در عین حال دادگاه تکمیل تحقیقات را از دادسرا خواسته است و بر همین اساس شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه طبق روال جاری  به استناد ابلاغ  شماره ۱۴۰۱۶۸۱۰۰۰۰۰۸۵۳۲۱۰ از وکیل آقای دکتر قالیباف برای حضور دعوت کرده است که وکیل ایشان حسب دستور در بازپرسی حضور پیدا خواهد کرد.    

البته این بار اول نیست که آقای سلطانی با هدف فشار بر محاکمه قضایی از روندهای غیرقانونی استفاده می کنند . گویا هر زمانی که دستگاه قضایی پیگیر احقاق حقوق شاکی بود برای تاثیر بر رای محاکم این روند را انجام می دهد. اما وی باید بجای این قبیل اقدامات تابع احکام قضایی باشد. 

متن ماده ۲۷۴ به شرح زیر است: 

ماده 274 ـ دادگاه در صورتی که اعتراض شاکی به قرار منع یا موقوفی تعقیب را موجه بداند آن را نقض و قرار جلب به دادرسی صادر می کند. در مواردی که به نظر دادگاه، تحقیقات دادسرا کامل نباشد بدون نقض قرار می تواند تکمیل تحقیقات را از دادسرا بخواهد یا خود اقدام به تکمیل تحقیقات کند. موارد نقص تحقیق باید به تفصیل و بدون هرگونه ابهام در تصمیم دادگاه قید شود. در صورت نقض قرار اطاله توسط دادگاه بازپرس تحقیقات خود را ادامه می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها