گفت‌وگوی «فردا» با ناصر ایمانی

نگاه تندروها نه ریشه مذهبی دارد و نه با مواضع نظام همخوان است

کد خبر: 1203336

یک تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: نگاه تندروها در نهایت نوعی استبداد و نوعی ایستادن در مقابل مردم را نتیجه خواهد داد.

نگاه تندروها نه ریشه مذهبی دارد و نه با مواضع نظام همخوان است

گروه سیاسی فردا: رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند «ما با بچه های خود بحثی نداریم» و روز گذشته وعده صادق رهبر معظم له تجلی یافت و ایشان با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. این موضوع نشان داد نظام در پی جذب حداکثری است اما هنوز هستند کسانی که به اسم انقلابی گری دنبال ایجاد دوقطبی های متعدد در جامعه هستند.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چرایی اصرار برخی تندروها به ایجاد فضای دوقطبی و تنش در جامعه گفت: اقلیتی در حوزه سیاسی کشور هستند که نگاه خاصی به مردمسالاری دارند اما این نگاه آنها با دیدگاه رسمی نظام جمهوری اسلامی کاملا مغایر است.

وی افزود: این اقلیت تندرو تلاش می کند آن طور که خودش تمایل دارد مردم و صحنه جامعه را ببیند، نه آنچه واقعا وجود دارد. آنها اگر نوع تفکر مردم را درباره موضوعی نپسندند، آن را خط می زنند. البته ریشه های اعتقادی این جریان برخلاف ادعای شان خیلی ایدئولوژیک و مذهبی نیست بلکه از منظر قدرت طلبی چنین مشی را دنبال می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: تندروها نگاه بسته ای دارند و آن طور که دلشان می خواهد مردم را می بینند، نه آن طور که در واقعیت جامعه وجود دارد. ما باید به این جمع آن طور که هستند بها بدهیم و آنها به مثابه حاکمیت یا بدنه جامعه نبینیم. تفکر حاج قاسم در مقابل این تندروی ها قرار دارد.

وی افزود: گرچه تندروها هم اکنون در بخش هایی از حاکمیت مسئولیت دارند و برخی مواقع با چرخش هایی معادلات صحنه را به نفع خود تغییر می دهند. تفکر این گروه آن است که ما هیچ وکالتی از مردم نداریم و آنچه خودمان تشخیص می دهیم اجرا می کنیم، حال آنکه حضرت امام می فرمود «ما وکیل و نماینده مردم هستیم».

ایمانی درباره پیامد و خروجی رفتار تندروها بیان کرد: این نگاه رادیکالی در نهایت نوعی استبداد و نوعی ایستادن در مقابل مردم را نتیجه خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها