معاون رئیس جمهور:توسعه و آبادانی فقط توسط دولت و مسئولان میسر نیست

کد خبر: 1206810

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: باید روحیه سخت کوشی و کار و تلاش در مردم ما تقویت شود و دولت و ملت دست در دست هم و در کنار هم برای آبادانی و رفع مشکلات کشور تلاش کنند که توسعه و آبادانی فقط توسط دولت و مسئولان میسر نیست.

معاون رئیس جمهور:توسعه و آبادانی فقط توسط دولت و مسئولان میسر نیست

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: باید روحیه سخت کوشی و کار و تلاش در مردم ما تقویت شود و دولت و ملت دست در دست هم و در کنار هم برای آبادانی و رفع مشکلات کشور تلاش کنند که توسعه و آبادانی فقط توسط دولت و مسئولان میسر نیست.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه درهمایش ملی آل بویه در شهرستان سیاهکل افزود: امروز بیش از هر چیزی نیازمند آنیم که فرهنگ کار در مردم نهادینه شود و این امر با هم افزایی علما، اساتید، دانشمندان و معلمان امکان پذیر خواهد بود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال آتی اظهار کرد: نمایندگان با اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به زودی آن را به صحن علنی مجلس می آورند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار توجه به مسائل محوری و کلیدی کشور در قانون بودجه سال آتی بدور از پرداختن به مطالب کلی و تطبیق آن با واقعیت ها شدند و در این راستا تلاش شده راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات عملی در بودجه لحاظ شود و بخش اعظمی از مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین به سفر رئیس جمهور به چین سفر اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم این سفر توسعه مناسبات اقتصادی بود چنانکه بازار وسیع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلاری چین برای ما فضای مناسبی برای تجارت فراهم می کند و می توانیم بخشی از تولیدات خود را در این بازار عرضه کنیم.

حسینی اظهار کرد: کشور ما در در بخشی که نیاز به فناوری دارد می تواند از ظرفیت چین بهره گیرد ضمن اینکه قسمتی از ظرفیت های ما در داخل کشور هم اعم از انرژی و معادن، فولاد و غیره می تواند زمینه فعالیت های اقتصادی مشترک باشد.

وی در ابتدای سخنان خود هم با اشاره به اهمیت موضوع همایش؛ آل بویه را یکی از فرصتهای طلایی شیعه دانست و افزود: این خاندان خدمات ارزنده‌ای به مکتب اهل بیت(ع) ارائه دادند و درعین برخی ضعف ها، کارهای بزرگی انجام داده اند که نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: شیعه در طول تاریخ مظلوم بوده و تاریخ نگاران در حق اهل بیت(ع) جفا کردند و وقایع بسیاری را نادیده گرفتند و سیاه نمایی کردند.

حسینی تاکید کرد: آل بویه در ساختار بازار، مساجد و اماکن در شهرهای بغداد و اصفهان کارهای بزرگی انجام دادند و خدمات علمی آنها بی‌شمار است.

وی اضافه کرد: علت افول و فروپاشی این سلسله شیعی، سوء مدیریت و حرکت به سمت امور دنیوی بود که منجر به فزونی مشکلات اقتصادی و معیشتی شد.

وی تصریح کرد: آل بویه در قرن چهارم به رشد و تمدن اسلامی کمک کرد لذا باید در مورد آل بویه رشته و گرایشهای مختلفی در دانشگاه ها تدریس و سریال و فیلم ساخته شود و تحقیقات دقیقی در ابعاد مختلف و شخصیت آل بویه و تاثیرگذاری آنها صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این همایش گفت: در همایش آل بویه ۱۰۰ پژوهشگر متفکر در گیلان مقاله ارائه دادند که از این تعداد بالغ بر ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۲۸ مورد از آنها پذیرفته شد و در پنل های مختلف طی ۲ روز برگزاری همایش ارائه گردید و به زودی کتابی در این زمینه چاپ می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها