معاون رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مختلفی را برای پیشرفت کشور دنبال می‌کند

کد خبر: 1169607

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های مختلفی را برای پیشرفت کشور دنبال می‌کند، گفت: دولت سیزدهم به دنبال ایجاد تحول در کشور است.

معاون رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مختلفی را برای پیشرفت کشور دنبال می‌کند

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های مختلفی را برای پیشرفت کشور دنبال می‌کند، گفت: دولت سیزدهم به دنبال ایجاد تحول در کشور است.

سید محمد حسینی بعد از ظهر شنبه در مراسم پاسداشت آزادگان، خانواده‌های شهدا و اصحاب رسانه که در اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: در حمله منافقین به شهرستان اسلام آبادغرب منافقین هر کس را که سر راه آن‌ها قرار می‌گرفتند می‌کشتند و فرقی نمی‌کرد که پیر باشند و یا جوان وزمانی که از داعش خبری نبود منافقین داعشی فکر می‌کردند و داعشی عمل می‌کردند.

وی افزود: ۱۷ هزار نفر شهدای ترور به دست منافقین در ایران به شهادت رسیدند و منافقین اشخاصی بودند که قبل از انقلاب مبارز بودند و داعیه عدالت‌طلبی داشتند اما به علت خودخواهی مقابل امام راحل (ره) ایستادند و به این وضع دچار شدند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: منافقین فکر می‌کردند که پس از بسته شدن قطعنامه دیگر مردم ایران به جنگ نمی‌روند و مبارزه نمی‌کنند و حتی تصور این را داشتند که هنگام ورود به ایران مردم با آن‌ها همصدا خواهند شد اما مردم به خصوص مردم اسلام آبادغرب در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند و همگی مردم با سپاه و ارتش و با یاری خداوند موجب شکست آن‌ها شدند.

حسینی بیان کرد: تا عصر عاشورا امام حسین (ع) و یارانش حماسه آفرینی کردند و در ظاهر قضیه تمام شد اما از عصر عاشورا رسالت حضرت زینب (س) و مأموریت امام سجاد (ع) شروع شد تا امام مظلوم ما را ظالم جلوه ندهند یزید می‌خواست که هم در میدان جنگ و هم در افکار عمومی پیروز باشد اما خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) نقشه‌های او را نقش بر آب کرد و اولین خبرنگار و روایت کننده حضرت زینب (س) است و خبرنگاران باید ایشان را الگوی خود قرار دهند و جنگ امروز جنگ نرم و شناختی است و در این جنگ خبرنگاران هستند که تأثیر گذارند.

وی عنوان کرد: در طول دوره یک ساله دولت سیزدهم اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده که این اقدامات در گذشته به کندی پیش رفته و انتظار می‌رود خبرنگاران در کنار انتقادها و مطالباتی که دارند این تلاش و موفقیت‌ها را هم انعکاس دهند.

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری روسیه در ایران

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامت خوب دولت سیزدهم، مطرح کرد: عده‌ای می‌گفتند که شما زبان دنیا را بلد نیستید اما دولت سیزدهم سیاست‌های خارجی خوبی را در پیش گرفته است و در طول یک سال گذشت ۳۱ جلسه فراکسیون نمایندگان تشکیل شده که در هشت سال قبل این جلسه‌ها در مجموعه ۲۸ بار برگزار شده است و مبادلات مرزی رونق گرفته و این باعث افزایش اشتغال می‌شود، نظام رتبه بندی معلمان در حال اجراست، به حقوق بازنشستگان رسیدگی می‌شود، میزان یارانه پس از سال‌ها افزایش یافته و روسیه در حال سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در ایران است.

حسینی گفت: کار خود را با قوت پیش می‌بریم و مذاکره خواهیم کرد و خنثی سازی تحریم‌ها صورت می‌گیرد با مبادلات با کشورهای همسایه، با عضویت در سازمان شانگهای، با حضور در اتحادیه اوراسیا و با عضویت در دیگر سازمان‌ها در حال تلاش هستیم و امیدواریم مردم نتایج این تلاش‌ها را به طور ملموس ببینند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بررسی مشکلات هر استان قبل از سفرهای استانی، گفت: نقاط قوت و ضعف استان کرمانشاه شناسایی شده و اگر در بحث صنعت، کشاورزی و معادن می‌توان کاری انجام داد باید انجام شود اگر استان کرمانشاه معبری است به عتبات عالیات باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: دولت در حال انجام برنامه‌ریزی‌های خود و عمل به وعده‌ها است و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را دنبال می‌کند که اهداف بلند مدت دولت هم نهایتاً چهار سال هستند.

حسینی خاطر نشان کرد: تعداد آزادگان شهرستان اسلام آباد غرب نسبت به جمعیت آمار قابل توجهی است آزادگان در مدت اسارت خود وقت خود را تلف نمی‌کردند و به یادگیری می‌پرداختند به طوری که از آزادگان عزیز امروز در منصب‌هایی مشغول خدمت به مردم هستند

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: هر سال حادثه عاشورا را گرامی می‌داریم و یاد و خاطره دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان باید هرسال زنده نگه داشته شود تا فرهنگ گذشت و ایثار هم زنده بماند و با این فرهنگ تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی و بقیه امور هم حل می‌شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها