سخنگوی دولت: می‌گفتند تا FITF را امضا نکنیم از واکسن خبری نیست

کد خبر: 1208344

سخنگوی دولت گفت: قصد بازگشت به عقب یا مقصر جلوه دادن دیگران را نداریم، اما هرکسی مسئول عملکرد خود است و دولت سیزدهم نیز باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

سخنگوی دولت: می‌گفتند تا FITF را امضا نکنیم از واکسن خبری نیست

علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه در همایش سراسری مداحان اهل بیت(ع) در مشهد اظهار داشت: ویژگی هیئت امام حسین(ع) این است که همه تیپ افراد در آن حضور پیدا می‌کنند، لذا هیئت یک فضای کاملا مناسبت برای بیان با منطق و استدلال دیدگاه ها برای جهاد تبیین است، اکنون این فضا در اختیار مداحان و واعظان با موقعیت تاثیرگذاری ویژه قرار دارد.

وی افزود: بدخواهان ایران می‌بینند عقب‌ماندگی‌های یک دهه اخیر در حال جبران و اصلاح است و لذا تلاش می‌کنند به هر قیمتی روند پیشرفت و رشد ملت ایران را متوقف کنند.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد:با وجود اینکه صاحبان قدرت امروز از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران دریغ نکردند و از منظر قدرت رسانه‌ای نیز همه ابزار خود را علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته‌‌اند، اما در 44 سال گذشته مطابق منابع خارجی، روند توسعه و حرکت ملت ایران نه تنها افت نکرده بلکه از نظر شاخص‌های پیشرفت که خودشان تعیین کرده‌اند رشد داشته است. رشدی که 44 سال قبل شروع شد، رشد خطی نبوده بلکه رشدی به صورت سینوسی بوده، یعنی بعضی مواقع رشد کشور با سرعت بالا رفته و در بعضی دوره ها افت‌هایی داشته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در دهه 90 رشد کشور نزولی بود، یعنی دهه قبل رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر بوده و از طرفی هزینه‌های زندگی افزایش داشته و رکورد و تورم در 100 سال اخیر کم سابقه بوده است. یک دهه هشتادی وقتی این روند یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر را می بیند می‌گوید پس کشور «پسرفت» داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قصد بازگشت به عقب یا مقصر جلوه دادن دیگران را نداریم، اما هرکسی مسئول عملکرد خود است و دولت سیزدهم نیز باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

بهادری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های دولت سیزدهم خاطرنشان کرد:ر بُعد اقتصاد در شهریور 1400، کشور تورم حدود 60 درصد را تجربه کرد، این تورم تنها در دوره جنگ جهانی دوم در ایران سابقه داشت. شهریور 1400 روزی بیش از 700 نفر در کشور به علت کرونا فوت می‌شد، قبلا می‌گفتند تا اف ای تی اف را امضا نکنیم از واکسن خبری نیست، اما دولت سیزدهم با اتکا به نگاه متوازن به همه کشورها و تولید واکسن داخلی بر مساله کرونا پیروز شد.

سخنگوی دولت به افزایش 60 درصدی هزینه های جاری کشور در سال 1400 اشاره کرد و گفت: خلق پول عامل رشد تورم است؛ از طرفی نقدینگی از سال 92 تا 400، هشت برابر شده در حالی که رشد اقتصادی تقریبا ثابت بوده است.در سال 1400 رشد خلق پول در کشور 43 درصد بود، حال آنکه امروز رشد نقدینگی به 34.5 درصد رسیده است. از سوی دیگر رشد اقتصادی در ابتدای کار دولت سیزدهم از صفر، اکنون به بالای 3.5 درصد رسیده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: در همین مدت درآمدهای مالیاتی دولت از طریق شناسایی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی 60 درصد افزایش پیدا کرده است.در شروع دولت 2.5 میلیون مودی مالیاتی داشتیم اما در یکسال و نیم اخیر 1.5 میلیون مودی مالیاتی کشور به شمار مودیان افزوده شده اما فشار به مودیان سابق و همیشگی افزایش نیافته است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: نکته مهم اینکه، دولت نرخ مالیات از تولید کنندگان را از 25 درصد به 20 درصد کاهش داده است و در ادامه نیز سال بعد این رقم به 18 درصد خواهد رسید. درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم 2.5 برابر ابتدای دولت شده در حالی که هزینه های جاری کشور ماهانه به 87 هزار میلیارد تومان رسیده است. همه این هزینه ها نیز ماهانه تسویه می شود و این‌ مهم با افزایش درآمدهای مالیاتی و فروش نفت محقق شده است.

وی گفت: حداقل دو هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم فعال شده و نرخ بیکاری از 10 درصد به 8 درصد رسیده است.

قاسم خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی  نیز  اظهارداشت: در حال حاضر در چهار شبکه اجتماعی داخلی روبیکا، سروش ایتا و بله 35 میلیون کاربر یکتا داریم.

وی افزود: با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از رسانه های اجتماعی داخلی اکنون ایتا به عنوان بزرگترین پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی 14 میلیون کاربر فعال روزانه دارد و مشکل کلی نیز در سرویس دهی ندارد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها