مقامات کشوری و لشکری در راهپیمایی روز قدس/ اسرائیل جرأت اقدام مسلحانه ندارد

کد خبر: 1215020

در راهپیمایی امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ناطق نوری، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیرپوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و جمعی دیگر از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی نیز حضور دارند.

مقامات کشوری و لشکری در راهپیمایی روز قدس/ اسرائیل جرأت اقدام مسلحانه ندارد

در راهپیمایی امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ناطق نوری، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیرپوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و جمعی دیگر از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی نیز حضور دارند.

 معاون رئیس جمهور: دولت ‌برای رفع مشکلات پای کار است‌

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم پای کار است تا مشکلات را رفع کند، گفت: دولت مسکن را یک نیاز اساسی دید و دستور به ساخت مسکن داد .

به گزارش تسنیم از شهرکرد، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در تجمع مردم شهرکرد پس از راهپیمایی روز قدس در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز در هزار شهر ایران مردم یکپارچگی خود را به رخ جهانیان می‌کشند. آزادی بیت‌المقدس و فلسطین یک رویا نیست بلکه با تحولاتی که امروز رخ داده این مسئله به زودی محقق خواهد شد. اگر پایداری جبهه مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود، مسئله قدس به فراموشی سپرده شده بود.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) انقلاب را مردمی کرد و فلسطینی‌ها از این انقلاب الگوبرداری کردند. جبهه مقاومت، حماس، حزب‌الله لبنان، سوریه و دیگر کشورها در یک جبهه قرار گرفتند و این مسئله موجب شده دشمن به جمهوری اسلامی ایران غضب کند. روز قدس حامیان مظلومان را مشخص می‌کند و مشخص می‌شود چه کسانی حامی ظالم هستند. در سالی که گذشت شاهد اتفاقات زیادی بودیم که همه بیانگر وجود امدادهای الهی است، اگر وظیفه خود را درست انجام دهیم حتما خدا ما را یاری می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین با منافع ملت ایران تناقضی ندارد، بیان داشت: 75 سال است که مردم مظلوم فلسطین با رژیم غاصب صهیونیستی درگیر هستند، امید است هرچه زودتر این مردم رهایی پیدا کنند. برخی فکر می‌کنند اگر ما فلسطین را رها کنیم به نفع کشور است در حالی که رژیم صهیونیستی یک رژیم زیاده خواه است، در همین سال‌های اخیر این‌ها به دنبال توطئه‌های زیاد در اقلیم کردستان و جمهوری آذربایجان هستند،  شکل گیری این رژیم جعلی و نامشروع براساس منافع قدرت‌های جهانی بوده است.

حسینی با بیان اینکه فلسطین نقطه تلقی تمدن‌ها بوده است،‌ مطرح کرد: این مکان شریف نباید از بین رود و امروز مردم دنیا متوجه این مسئله هستند، این روزها شاهد پیروی مردم دنیا از فلسطینیان هستیم، خوشبختانه دولت‌ها نیز در رفتار با مردم فلسطین در حال تجدید نظر هستند و با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم پای کار است تا مشکلات را رفع کند، گفت: یکی از معضلات اساسی در استان چهارمحال و بختیاری یا دیگر استان‌ها نظیر خوزستان، سنندج و ... مسئله آب بود که مشکلات در این زمینه یکی پس از دیگری در حال  برطرف شدن است. پروژه‌های پیشران نیز در حال انجام هستند که رشد تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمد ارزی، صادرات و ... را برای کشور به همراه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: دولت مسکن را یک نیاز اساسی دید و دستور به ساخت مسکن داد که این موجب بهبود شرایط زندگی مردم می‌شود. در گذشته تکلیف مشخص بود اما درایت، اراده و ... برای انجام کار نبود. جوانان متخصص در دانش‌های بنیان کشور کارهای بزرگی انجام داده‌اند و موجب حیرت دنیا شده‌اند.

وی عنوان کرد: رشد در تمامی زمینه‌ها بیانگر توانایی ما است و قطعا می‌توان در زمینه اقتصادی رشد داشت که این مسئله با باور به توانمندی‌ها و کمک و همراهی نهادها و ... محقق می‌شود.

حسینی با تاکید بر وجود بصیرت در ملت ایران، خاطرنشان کرد:  در 22 بهمن سال گذشته مردم به توطئه دشمن در پاییز پاسخ قاطع دادند که این بیانگر بصیرت ملت ایران است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه زمان فرافکنی تمام شده و باید به خوبی مسئولیت خود را انجام داد، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه در مراحل نهایی است، در این برنامه نگاه 5 ساله آینده به شکل مسئله محور است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور: به‌دنبال اتحاد استراتژیک در کشورهای همسایه هستیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور ارتباط با رژیم صهیونیستی را یک تهدید برای کشورها دانست و گفت: براساس سیاست همسایگی به دنبال این هستیم که در کشورهای همسایه اتحاد استراتژیک به وجود بیاوریم و در اقتصاد و تجارت به سوی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری حرکت کنیم.

محسن رضایی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اهمیت این روز گفت: مقاومت اسلامی در حقیقت فریادی علیه ظلم و ستم بین المللی است که از ایران و منطقه برخاسته است و روز به روز گستردگی بیشتری پیدا می کند زیرا شعارهای جبهه مقاومت، شعارهای دفاع از صلح، امنیت و انسانیت و حقیقت است و به همین دلیل شکست نخواهد داشت.

وی درباره بهبود روابط ایران و کشورهای خلیج‌فارس عنوان کرد: سیاست همسایگی جزو سیاست‌های فعال این دولت است دلیل آن هم این است که ما در منطقه‌ای زندگی می کنیم که همه کشورهای اسلامی هستند و به دنبال پیشرفت هستند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: عربستان، ایران، امارات، قطر، ترکیه و مصر از کشورهای مسلمان منطقه هستند و ما همه اهداف مشترک و دشمن مشترکی با آنها داریم لذا دلیلی وجود ندارد که میان کشورهای منطقه و همسایه اختلافی وجود داشته باشد.

رژیم صهیونیستی با چهره نفاق و دورویی با کشورهای اسلامی برخورد می‌کند

رضایی در ارزیابی خود از اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون موفق نشده است در عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی به اهداف خود برسد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با چهره نفاق و دورویی با کشورهای اسلامی برخورد می‌کند و هر جا که وارد شده باعث ناامنی و اختلاف و درگیری شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از ناامنی‌هایی که امروز در منطقه جهان اسلام و در کشورهای همسایه داریم با تحریک صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد لذا ارتباط با رژیم صهیونیستی یک تهدید است و هر کشوری که با این رژیم ارتباط می‌گیرد اولین قربانی خود آن کشور است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: ما براساس سیاست همسایگی به طور جدی دنبال این هستیم که در کشورهای همسایه اتحاد استراتژیک به وجود بیاوریم و به ویژه در اقتصاد و تجارت به سوی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری حرکت کنیم.

آملی لاریجانی: آزادی قدس، مسئله اول جهان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم حرکت مردم برای حمایت از آرمان آزادی فلسطین به محو رژیم کودک‌کش اسرائیل و این غده سرطانی از جهان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جریان حضور راهپیمایی روز قدس در قم، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: روز جهانی قدس از روشنگری های امام راحل بود که روزی را به این نام تعیین کردند و امروز شاهد یک حرکت عظیم در جهان اسلام هستیم و تا به امروز ملت‌های مسلمان، روز قدس را زنده نگه داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آزادی و مسئله قدس، مسئله اول جهان اسلام است، گفت: مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی فرموده‌اند که موضوع آزادی قدس به عنوان مسئله اول جهان اسلام، باید زنده نگه‌داشته شود و امیدواریم حرکت عظیمی که مردم بصیر ما در طول سالیان گذشته در حمایت از آرمان آزادی فلسطین به راه انداخته‌اند، به حرکتی برای محو رژیم کودک‌کش اسرائیل و این غده سرطانی از جهان تبدیل شود.

وزیر اطلاعات: رژیم صهیونیستی مولود نامشروع غرب است

وزیر اطلاعات گفت: رژیم صهیونیستی اصالت ندارد و نطفه اصلی این رژیم غاصب و جعلی به وسیله غرب بسته شده است.

آیت‌الله «سید اسماعیل خطیب» در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم و جنایت به مردم فلسطین تاکنون موفق نشده به اهداف خود در عادی‌سازی روابطش برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند در راستای قدم‌هایی که برداشته غرب را با خود همراه کند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اصالت ندارد و نطفه اصلی این رژیم غاصب و جعلی به وسیله غرب بسته شده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند و هیچ‌گاه نمی‌توانند در مقابل وسعت و عظمت مردم آزادی‌خواه بایستند.

اسلامی: نشانه‌های پیروزی حق بر باطل آشکار شده است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امروز روز بیداری اسلامی و آگاهی مردم جهان علیه جنایت‌های صهیونیستی است و نشانه‌ها آن پیروزی حق بر باطل بیش از گذشته آشکار شده است.

محمد اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: در چند دهه گذشته از رژیم صهیونیستی حمایت سیاسی بی شماری صورت گرفت و به رغم اینکه این رژیم همه قطعنامه‌ها و منشور سازمان ملل را نادیده گرفت و حقوق بشر انسان‌ها را با جعل رسانه‌ای زیرپا گذاشت، ولی امروز امکان جعل واقعیت و این حقوق وجود ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: مردم دنیا امروز بیدار شده اند و ساکنان سرزمین‌های اشغالی هم بیدارتر از همیشه هستند و شرایط فعلی را تحمل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی در سرزمین‌های اشغالی به نحوی است که امکان کتمان حقیقت وجود ندارد و صهیونیست‌ها نمی‌توانند توطئه‌های خود را به مرحله اجرا بیاورند.

اسلامی با تاکید بر اینکه تفکرات صهیونیستی سبب به هم ریختن مناسبات جهانی شده است، یادآور شد: صهیونیست‌ها غارتگری، اشغال و ظلم را تشدید کردند و امروز روز بیداری اسلامی و آگاهی مردم است و این نشانه‌ها در اروپا و سایر کشورهای دنیا هم دیده می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: باید به وعده خداوند اعتماد کنیم که هر فردی که در راه خدا قدم گذاشت، نصرت الهی برای او حتمی است و اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی نشان دهنده پیروزی حق و شکست باطل است.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم ایران در همه مراحل انقلاب یک الگو و ظرفیت برای همه مردم جهان است که برای پیروزی سایر کشورهای مظلوم جهان و رهایی از سلطه گری قابل استفاده است و باید باور داشت که حق همیشه پیروز است.

باهنر: روز قدس سبب شد صدای مردم مظلوم فلسطین شنیده شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری بیش از چهار دهه راهپیمایی روز قدس به ابتکار امام خمینی(ره) سبب شد تا صدای مردم مظلوم فلسطین شنیده شود.

محمد رضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد اهمیت روز قدس گفت: مردم ایران با همدلی به صورت خودجوش در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند و همانند سال های گذشته نشان دادند پای آرمان های خود محکم ایستاده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: فریادهای آزادگان جهان در روز قدس باعث شد صدای مردم مظلوم فلسطین شنیده شود و جهانیان از وحشی گری صهیونیست ها مطلع شوند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: فریادهای روز قدس باعث شد که امروز رژیم اشغال گر قدس رو به زوال رود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب چند سال آینده خود را نبیند.

باهنر اضافه کرد: مسلمانان اقصی نقاط جهان با حضورشان در روز قدس صحنه زیبایی از آزادگی و حریت را به نمایش می گذارند و رژیم صهیونیستی هم قبل از برگزاری راهپیمایی روز قدس با تحرکاتی به دنبال جلوگیری از تکرار این رویداد جهانی است اما مثل همیشه موفق نخواهد شد.

وی افزود: ما رژیم کودک کش رو به زوال صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و امیدواریم بزودی شاهد شکست این رژیم باشیم.

 سردار شریف: ‌رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است/ خلیج فارس عاری از ناوهای هواپیمابر آمریکایی شد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع پایانی راهپیمایان روز جهانی قدس در شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: صهیونیست‌ها برای تصرف بخش عمده‌ای از خاک فلسطین دولت یهودی را تشکیل دادند و طرح اولیه آنها از نیل تا فرات بود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 سال از طرح شیطانی اسرائیل می‌گذرد و تا قبل از انقلاب اسلامی، صهیونیست‌ها با پشتیبانی اربابان خود این طرح را به پیش بردند، گفت: تجهیز یک ارتش قدرتمند و تلاش در جهت نفوذ در بین ممالک اسلامی مولفه‌هایی بود که اسرائیل غاصب آن را دنبال می‌کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین استراتژی صهیونیست‌ها این بود که تجاوز آنها رو به فراموشی سپرده شود اما انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم کرد که هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان پرونده ننگین اسرائیل بازخوانی شود، افزود: روز قدس روزی است که پرونده رژیم غاصب صهیونیستی دوباره ورق می‌خورد و نسل جوان با این دشمن مسلمانان آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه امام (ره) روز قدس را روز محور وحدت امت اسلامی قرار داد و امروز صحنه فلسطین تغییر پیدا کرده و آهنگ پیشروی صهیونیست‌ها متزلزل شده است، ادامه داد: امروز که چهل و چهارمین راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنیم باید راهبردهای رژیم صهیونیستی را بشناسیم.

سردار شریف با اشاره به اینکه امروز مردم دنیا ظلم رژیم صهیونیستی را می‌دانند و از او نفرت دارند، بیان کرد: رژیم صهیونیستی ارتشی را سازماندهی کرده بودند که به تعبیر خودشان پنجمین ارتش جهان بود اما این ارتش به واسطه جبهه مقاومت آنچنان تحقیر شده است که خودشان به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه جنگ سی و سه روزه بیانگر این تحقیر بود که برای اولین بار ارتش رژیم صهیونیستی از یکی از کوچک‌ترین کشورهای اسلامی شکست خورد، گفت: حاج قاسم آنچنان ضرب شستی به آنها نشان داد که هنوز این جنگ را تحلیل می‌کنند که چگونه از جبهه مقاومت شکست خوردند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه شکست رژیم صهیونیستی به تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و تلاش حزب‌الله لبنان بود، گفت: در هم شکستن هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی کار بزرگی بود و بعد از آن هر بار وارد عمل شدند بلافاصله شکست خورده و عذرخواهی کردند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ارتش رژیم صهیونیستی در اضمحلال است و این یک واقعیت پیش روی همه مردم دنیا است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و اربابان آنها در همه طرح‌هایی که داشتند و اجرایی کردند، شکست خوردند.

سردار شریف با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و حامیان آنها با طراحی داعش تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی دادند وگرنه بعد از جنگ سی و سه روزه کار اسرائیل رو به پایان بود، افزود: ایجاد دولت داعش در عراق و سوریه نیز با میدان‌داری حاج قاسم و یاران باوفایش و جوانان غیور امت اسلامی و مردم عراق و سوریه با شکست روبه‌رو شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به انتهای خود نزدیک شده و امروز مهمترین حامی رژیم صهیونیستی که آمریکا بود دیگر قادر به حمایت آنها نیست، گفت: تمام طراحی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل ملت مسلمان ایران با شکست روبه‌رو شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز خلیج فارس عاری از ناوهای هواپیمابر آمریکایی است و ایران اسلامی به‌عنوان تامین کننده امنیت منطقه می‌درخشد، افزود: خدا را شاکر هستیم که در سال جاری رزمندگان فلسطینی بیش از 10 هزار عملیات کوچک و بزرگ را در این سرزمین از کرانه باختری رود اردن انجام دادند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای داعش جمله حکیمانه‌ای را در 14 خرداد آن سال فرمودند که دشمنان در سوریه کاری از پیش نخواهند برد و مردم و دولت سوریه مقابل آنها خواهند ایستاد، ادامه داد: این در حالی است که دنیا فکر می‌کرد دولت سوریه سقوط می‌کند.

سردار شریف با اشاره به اینکه مردم ایران به برکت رهبر معظم انقلاب سربلند است و آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق شده، افزود: آهنگ صلح در منطقه به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته و این جبهه مقاومت است که پیروز میدان است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی پرچمدار آهنگ صلح در منطقه است و مردم دنیا رشادت‌های حاج قاسم را فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: تظاهرات‌های پر حجم در اسرائیل بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده و ثبات اقتصادی و امنیتی ندارند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل در طول چند سال چندین دولت عوض کردند که نتیجه بی‌ثباتی رژیم صهیونیستی است، گفت: آمارهای زیادی وجود دارد که بیش از دو میلیون نفر از جمعیت اسرائیل در حال مهاجرت هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حتی با مردم خود نیز سر جنگ دارد و شهروند یک و شهروند دو و سه انتخاب می‌کنند و به آنها بر این اساس خدمات می‌دهند، افزود: امروز مردم فلسطین از سلاح سنگ و چوب به موشک و پهباد رسیدند که نتیجه درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی است.

سردار شریف با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین همواره مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی بوده است و این حمایت به شعار نیست، اظهار داشت: با موشک‌هایی که از سوریه، لبنان و کرانه باختری پرتاب شد، نتانیاهو وادار به عقب‌نشینی شده است.

وی با بیان اینکه به برکت علمداری شهید حاج قاسم سلیمانی امروز تنها گفتمان غالب، نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: زمان صلح و سازش با رژیم صهیونیستی تمام شده، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زبانی جز زور نمی‌فهمند و باید با همین نگاه با آنها مقابله کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز رزمندگان فلسطینی معطل هیچکس نیستند و با تکیه بر توان داخلی خود در مقابل ظلم و جور اسرائیل ایستاده‌اند./ تسنیم

 پورمحمدی: هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً شکسته است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسرائیل به خوبی خطر نابودی خود را احساس کرده گفت: هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً شکسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد‌، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در یزد با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال سلطه بر تمام جهان بوده اظهار داشت: استکبار با جنایت های مختلف تمام تلاش خود را کرد که بتواند به جهان سلطه پیدا کند و یکی از اقداماتی که انجام دادند ایجاد رژیم جنایتکار صهیونیستی برای تسلط بر منطقه بود.

وی خاطرنشان کرد: در ایران هم پیش از انقلاب با توجه به منابع و موقعیت بسیار خاص و ارزشمندی که داشت استکبار با سلطه ای که ایجاد کرده بود به راحتی تمام اموال ایران را به غارت می برد اما پس از پیروزی انقلاب دست استکبار به صورت کامل از اموال ایران کوتاه شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: ارتباط ایران با رژیم منحوس صهیونیستی هم در پیش از انقلاب به حدی خوب و نزدیک بود که کشورهای عربی از ایران به عنوان برادر یهود یاد می کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها این ارتباط قطع شد بلکه بزرگترین تهدید برای ماهیت وجودی این رژیم کودک کش و اقتدار استکبار جهانی به وجود آمد.

پورمحمدی افزود: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی است و حتی اگر از مسئله فلسطین و غصب این کشور و ظلم به مردم این منطقه نیز چشم بپوشیم، انقلاب اسلامی برای مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتفاق بزرگی بود زیرا پس از این همه سلطه در منطقه و در شرایطی که مردم فلسطین تحت ظلم قرار گرفته بودند، ملت ایران سرافراز، آگاه، با قدرت و با اراده به میدان آمد و گفت می‌خواهم سرنوشت خود را در اختیار بگیرم.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ائتلافی در منطقه شکل گرفت و ایران اسلامی با سابقه تمدن چند هزار ساله که حالا خود را از زیر سلطه خارج کرده و در شرایطی که به عنوان نقطه ثقل و به عنوان جزیره منطقه مطرح بود، منافع استکبار را متوقف کرد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز آنچه در فضای بین‌المللی اتفاق افتاده، تیر رها شده است و هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً شکسته و ابهت اسرائلیلی که قدرت بدون شکست بود، فرو ریخته است.

پورمحمدی اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی که خود را نماد قدرت دیپلماسی و نماد قدرت اقتصادی می‌دانست در برابر یک ملت دست خالی مچاله شده است.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل خطر نابودی خود را احساس کرده ادامه داد: از حدود 100 سال پیش هر یهودی که از هر نقطه از جهان به اسرائیل می‌آمد، اوراق هویتی خود را از بین می‌بردند و می‌گفت ما می‌خواهیم فقط شهروند اسرائیلی باشیم اما امروز 60 درصد این افراد به سراغ تابعیت اصلی خود رفته‌اند و دو تابعیتی هستند.

پورمحمدی عنوان کرد: تحلیل‌های ناصحیح و تاریخ گویی‌های کاملاً خلاف در مورد فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد و باید اینها را فاش کنیم و از آنها غافل نشویم زیرا دشمن از این غفلت ما استفاده کرده و به این جریان آسیب می‌زند./ تسنیم

رادان: طرح عفاف و حجاب از فردا آغاز می شود

سردار رادان فرمانده فراجا در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا پیش از ظهر امروز (جمعه) در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

سردار رادان در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی قدس و با بیان اینکه هر مسلمانی وظیفه دارد که از مظلوم حمایت کند و بر ظالم بتازد، اظهار داشت: مردم ایران و جهان روز قدس را تکلیف دینی خود می‌دانند این تکلیف بر این اساس است که ظلمی روا شده و مورد مظلومیت قرار گرفته اند.

وی درباره اجرای طرح عفاف و حجاب که از فردا آغاز می‌شود، گفت: در این باره به تفصیل توضیح داده شده و بر همین اساس از فردا این برنامه اجرا خواهد شد.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که درصد خطای دوربین‌هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود تا چه اندازه است، تصریح کرد: مطمئن باشید که هیچ خطایی نخواهد داشت.

 حضور سردار قاآنی در راهپیمایی روز قدس تهران

فرمانده نیروی قدس سپاه در شهر تهران به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در راهپیمایی روز قدس در شهر تهران حضور پیدا کرد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز از جمله فرماندهان نیروهای مسلح هستند که در راهپیمایی روز قدس تهران حضور یافتند.

جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نیز همچون سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سایر شهرهای کشور همچون شیراز در جمع راهپیمایان حضور پیدا کردند.

 خط و نشان سرلشکر رحیم‌صفوی برای اسرائیل/ ‌فلسطینی‌ها به شیوه‌های نوین مقابله ‌دست یافته‌اند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار سرلشکر پاسدار سید‌یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع راهپیمایان روز قدس در شیراز اظهار داشت: روز جهانی قدس امسال یعنی سال 1402 شمسی به به لحاظ رویکردها و رویدادهای اخیر سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در درون سرزمین‌های اشغالی و افول قدرت امریکایی در حمایت از این رژیم سفاک از ویژگی های خاصی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: روز جهانی قدس از نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از منظر ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و بر اساس دیدگاه اعتقادی یک میلیارد و 600 میلیون نفر مسلمان جهان دارای جایگاه محوری و مسئله اول ملت های اسلامی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است خاطرنشان ساخت: این بدین دلیل است که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بیگناهان و جنگ افروزی طی 75 سال گذشته بوده است.

صفوی با تأکید بر اینکه پدیده صهیونیسم مانع صلح جهانی و ثبات و امنیت منطقه ای غرب آسیا و شمال آفریقاست افزود: نابودی صهیونیسم، نیاز امنیت منطقه ای و جهانی و خواسته بشری و انسانی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دلایل متعددی برای هراس و وحشت صهیونیست ها وجود دارد گفت: ابتدا اینکه رژیم صهیونیستی در روند تحولات داخلی و افزایش اختلافات بنیادی گروه‌های سیاسی و بحران های اقتصادی داخلی قرار گرفته و از طرف دیگر قدرت هژمونیک کشورهای غربی این رژیم که توان خود را فرسایش یافته می بینند کاسته شده است.

وی در شرح دلایل هراس و وحشت صهیونیست ها افزود: دلیل دیگر، افزایش قدرت گروههای مقاومت در غزه و کرانه باختری است که فقط سال گذشته حدود یک هزار عملیات علیه صهیونیست‌ها داشته اند و همچنین روند روبه رشد قدرت حزب‌الله لبنان و رهبر مجاهد آن حاج سیدحسن نصرالله که معادله قدرت را به مرزهای فراتر از بازدارندگی رسانده به طوری که رژیم در ازای هر تهدید و ماجراجویی، دچار خسارت های بزرگ و جبران ناپذیری همچون شکست در جنگ 33 روزه می شود.

صفوی افزود: همچنین شکست های سیاسی، اقتصادی و امنیتی اخیر از حزب‌‌الله مانند افزایش مهاجرت معکوس و دادن تلفات زیاد و یا واگذاری امتیاز اقتصادی به لبنان در مورد تعیین مرزهای منطقه نفتی و گازی تازه کشف شده در دریای مدیترانه بین لبنان و فلسطین اشغالی که با تهدید رهبر شجاع حزب‌الله لبنان مجبور به واگذاری امتیاز به کشور و مردم لبنان شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: موضوع دیگر انگیزه های بالای میلیون‌ها عرب مسلمان داخل فلسطین در مبارزه با رژیم و همچنین انگیزه بیش از 7 میلیون آواره فلسطینی از این سرزمین مقدس است که با صبر انقلابی کلید خانه هایشان را سالهاست نگه داشته اند تا به حول و قوه الهی روزی به شهرها و روستاهای اشغال شده بازگردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: طی یک سال گذشته یعنی از روز جهانی قدس سال ١٤� ١ تاکنون مردم مقاوم فلسطین و گروههای مبارز فلسطینی به شیوه های نوین مقابله با صهیونیست‌ها دست یافته‌اند و همچنین صحنه مقابله با صهیونیست های ظالم و کودک کش را به کرانه باختری توسعه داده اند و با اقدامات انفرادی جوانان فلسطینی در مناطق اشغالی 1948 و 1967 خواب را بر صهیونیست ها حرام کرده‌اند.

وی افزود: اکنون توسعه مقاومت در کرانه باختری، یک جغرافیای راهبردی را برای دشمن صهیونیستی به عنوان یک صحنه نبرد جدید، ناامن و بی ثبات کرده است به طوری که بیش از نیمی از توان نظامی و امنیتی صهیونیست ها به خود مشغول کرده و کارنامه ناموفق آنها برای سرکوب و کنترل مقاومت، کابوسی وحشتناک شده است.

سرلشکر صفوی با تحلیل تحولات امنیتی و سیاسی درون رژیم صهیونیستی گفت: بیش از دو سال است که دولت جعلی صهیونیستی به دلیل اختلافات سیاسی در وضعیت بحرانی و بی ثباتی قرار گرفته و هر 6 ماه یکبار یک انتخابات و دولت جدید برای خروج از بحران سیاسی داشته اند و  نتانیاهو هم پس از 100 روز تصدی نخست وزیری در بحران درونی و بیرونی قرار گرفته است.

وی گفت: تظاهرات و مخالفت های داخلی برای دخالت نتانیاهو در مسائل قضایی صهیونیست ها، مقاومت فلسطینی ها در منطقه پیرامونی فلسطین اشغالی و بحران بین المللی از سوی حامیان این رژیم، کابینه او را متزلزل کرده است.

سرلشکر صفوی خاطرنشان ساخت: وزیر امنیت ملی یک تروریست افراطی است که برای عبور از کابوس ماه مبارک رمضان و حضور دهها هزار نفر نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی و احتمال درگیری نظامی گسترده مقاومت با رژیم، سیاست فرار به جلو را در مسجدالاقصی پیش گرفته است و با اقدامات اخیر در مسجدالاقصی و سرکوب وحشیانه نمازگزاران و اعتکاف کنندگان موجب چالش درون کابینه و از سوی وزراء و دسته جات مخالف نتانیاهو شده و او را وادار به عقب نشینی مستمر کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اطهار کرد: رژیم صهیونیستی طی 18 روز گذشته برغم اینکه با پرتاب موشک از لبنان و سوریه و غزه مواجه بوده است از ترس و نگرانی یک جنگ منطقه ای، لفاظی را ادامه داده است ولی پاسخ و واکنش نظامی مثل گذشته از خود نشان نداده و موجب سرافندگی و ناامیدی و ناتوانی این رژیم برای تأمین امنیت داخلی شده است.

سرلشکر صفوی گفت: رژیم صهیوتیستی طی 75 سال گذشته بر اساس نقشه های استعماری انگلیس و با پشتوانه امریکایی ها با فریب و دروغ تاریخی و مذهبی و جنایت و قتل و آوارگی بیش از 5 میلیون نفر فلسطینی، همچون خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفته است و لیکن فاقد پایه های شکل گیری و ملت سازی است. البته آنها دولت جعلی ساخته اند و لیکن در ملت سازی شکست خورده اند و قابلیت ادامه حیات سیاسی را ندارند و محکوم به شکست هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به شکاف های سیاسی، فرهنگی و اقتصای درون سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی طی 75 سال گذشته نشان داده که در درون خود یک جامعه از هم گسسته و موزاییکی و شکننده از گروههای مختلف مهاجر از افریقا تا روسیه و اروپا و امریکا را نتوانسته کنار هم قرار دهد و حتی حامیان و سازندگان این رژیم جعلی از حمایت های خود کاسته اند و سرکوب و اقدامات ضد حقوق بشری و شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم را تحمل نمی‌کنند.

سردار صفوی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل مصنوعی بودن تمامی شاخص‌های ملت سازی و دولت‌سازی، عنصری زائد و ناسازگار با محیط منطقه ای است و ملت ها و دولت های همسایه نزدیک و دور با آن مخالف هستند لذا محکوم به ناپایداری و فناست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک پدیده پادگانی و اشغالگر است که فقط با بحران سازی و جنگ افروزی، فساد و فتنه بر روی پای خود ایستاده است و از غارت ثروت دیگران به حیات ننگین خود ادامه می دهد و به میزان کاسته شدن حمایت غرب، رویگردانی از صهیونیست ها حتی در کشورهای سازشکار نیز روند معکوس داشته است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حیات ننگین خود بزرگترین جنایات ضد بشری و جنگ های متعددی در فلسطین و کشورهای همسایه را ثبت کرده و حتی برای سازمان‌های جاسوسی غربی و متحدان آن، استاد و معلمِ شکنجه تربیت کرده و دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران زده گفت: وجود این رژیم مظهر تهدید و جنگ افروزی و فتنه گری و خطر دائم برای منطقه و جامعه بشری بلکه برای صلح منطقه‌ای و جهانی است لذا نابودی این رژیم یک ضرورت و نیاز انسانی و بشری است و جهان بدون رژیم صهیونیستی جهان بهتر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت از لبنان، سوریه، عراق و یمن به یک بلوغ از مولفه های قدرت و پیوند تکاملی در بین اعضای خود رسیده است و هدف و آرمان اصلی خود را برای آزادی قدس شریف و فلسطین از نهر تا بر قرار داده است.

صفوی ادامه داد: آنچه امروز در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونستی شاهد آن هستیم از جنگ قدرت بین گروه‌های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس تا ناامنی گسترده خصوصاً در کرانه باختری، گواه آن است که به حول و قوه الهی بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز صهیونیست‌ها 25 سال آینده خود را نمی بینند و حتی به فضل الهی زودتر از آن با اقدامات همه جانبه از درون به فروپاشی و پایان شرارت و جنایت می‌رسند.

سرلشکر صفوی در  جمع بندی سخنان خود چند پیشنهاد راهبردی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف ارائه داد و گفت:

راهبرد سیاسی همگرایی و وحدت ملت های اسلامی علیه دشمنان مشترک غاصب فلسطین و حمایت همه جانبه مادی و معنوی دولت ها و ملت ها از ادامه جهاد مسلحانه و توسعه مقاومت در درون سرزمین‌های اشغالی خصوصاً کرانه باختری فلسطین یکی از پیشنهادهاست.

وی افزود: قطع روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی مخفی و آشکار برخی از کشورهای عربی و غیر عربی مسلمان با این رژیم جعلی ناپایدار و عنکبوتی یک صرورت است.

سرلشکر صفوی در تشریح پیشنهاد دیگر خود گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی رسانه‌ای و سیاسی و قابلیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت آشکار کردن جنایات ضدبشری و شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و حمایت از بازگشت بیش از 7 میلیون آواره فلسطینی به موطن اصلی شان و برگزاری همه پرسی از همه مسلمانان - مسیحیان و یهودیان ساکن اصلی این سرزمین برای تشکیل دولت واحد نیز از دیگر راهکارهاست.

سرلشکر صفوی افزود: پیشنهاد دیگر راهبرد تحریم کالاها و هر نوع تجارت و مبادلات اقتصادی با این رژیم ستمکار از جمله قطع صدور گاز و نفت کشورهای عربی و اسلامی منطقه است که باعث ضرر 10 میلیاردی طی دو سال گذشته برای این رژیم کودک کش شده است.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد دیگرم ادامه هرگونه حمایت مادی به هر صورت و به هر مقدار توسط یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان به مردم فلسطین است؛ به طور مشخص اگر در همین روز جهانی قدس هر مسلمانی در سال فقط یک دلار کمک کند، سالی یک میلیارد و 600  میلیون دلار جمع می شود.

وی افزود: راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای نظیر آگاهی دادن و شناخت جوانان مسلمان و آزادی خواهان جهان از خطر صهیونیسم بین‌الملل و ارسال کمک‌ها و فناوری‌های جدید به فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به هر شکل ممکن نیز بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به آیه "کتب الله لاغلبن انا و رسلی" و همچنین آیه  "نصر من الله و فتح القریب و بشر صابرین" وعده پیروزی در قرآن کریم را مورد تأکید قرار داد.

 آیت‌الله ‌علم‌الهدی: مسئله قدس مسئله اول تمامی مسلمانان عالم است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز شاهد هستیم که مسله قدس از یک مساله صرفا سیاسی خارج و تبدیل به دغدغه نخست تمام مسلمانان شده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس مشهد اظهارداشت: روز قدس امسال با روز قدس سال قبل یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که امت اسلام و مردم شب گذشته مشغول احیای شب قدر بودند و امروز با این شور در راهپیمایی شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز شاهد هستیم که مساله قدس تبدیل به دغدغه هر مومن و متدینی شده و مساله قدس تبدیل به مساله اول تمامی مسلمانان شده است یعنی از حوزه سیاست خارج شده و تبدیل به دغدغه نخست تمامی مسلمانان شده است.

امیر آشتیانی: روز جهانی قدس نمایش قدرت جهانی علیه نظام سلطه است

وزیر دفاع با بیان اینکه روز جهانی قدس نمایش قدرت جهانی علیه نظام سلطه است، گفت: انشاءالله شاهد سرنگونی و اضمحلال رژیم صهیونسیتی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدرضا آشتیانی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در خصوص اهمیت این روز، اظهار داشت: روز جهانی قدس نمایش قدرت جهانی علیه نظام سلطه، استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی است.

امیر آشتیانی با اشاره به حضور مداوم و هر ساله مردم در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: روز جهانی قدس را باید اعلام حمایت همگانی مردم از مردم مظلوم فلسطین دانست که مردم هر سال با شرکت در آن به تکلیف خود عمل می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان ضمن ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: انشاالله شاهد سرنگونی و اضمحلال رژیم صهیونسیتی باشیم.

فرمانده ارتش: روز قدس باعث می‌شود مسئله اول جهان اسلام فراموش نشود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز قدس باعث می‌شود مسئله اول جهان اسلام فراموش نشود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دست قدرت‌های استعماری ایجاد شده است.

وی افزود: این رژیم و قدرت‌های صهیونیستی با تبلیغات خود به دنبال این هستند که فلسطین فراموش شود.

وی تاکید کرد: روز قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل مردم باعث می‌شود تا مسئله اول جهان اسلام و فلسطین فراموش نشود.

معاون رئیس‌جمهور: رژیم صهیونیستی آخرین روزهایش را پشت سر می‌گذارد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امید داریم به برکت ماه رمضان و انسجامی که در کشورهای محور مقاومت است هر چه سریع‌تر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در شرایطی هستیم که در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی درگیر اعتراضات داخلی است شاهد هستیم که چند صد هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های این رژیم شرکت کردند و امید داریم به برکت ماه رمضان و انسجامی که در کشورهای محور مقاومت است شاهد نابودی این رژیم هر چه سریعتر باشیم؛ اینها خودشان در این سرزمین به استقبال نابودی رژیم صهیونیستی رفتند و تلاش هایی که در کشورهای محور مقاومت انجام می دهند مثل سوریه یا در مسجدالاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی آخرین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی حسب تکلیف مقام معظم رهبری با تمام قدرت از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم.

دادستان کل کشور: مدعیان حقوق بشر در حمایت از حقوق بشر کاری نکرده‌اند

دادستان کل کشور گفت: در مراحل مختلف ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیش از شروع خطبه های نماز جمعه در پاسخ به این سوال که چرا  مدعیان حقوق بشر با توجه به جنایات اسراییل سکوت کردند؟  گفت: قطعا آنها مدعی هستند و در عمل نشان می دهند که ادعایی بیشتر ندارند و در مراحل مختلف ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند. ادعا و حربه‌ای است که آنها  برای کوبیدن حکومت ها بدست گرفتند.

وی گفت: مدعیان حقوق بشر  در عمل در جهت حمایت از حقوق مردم و حقوق بشر کاری نکرده‌اند.

سردار اسدی: آشکار شدن چهره خبیث رژیم صهیونیستی در افکار عمومی

ایسنا/مازندران مسئول بازرسی نیروهای مسلح کشور گفت: چهره خبیث رژیم صهیونیستی روز به روز در افکار عمومی آشکارتر می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان  اینکه جبهه استکبار محکوم به شکست است و چیزی به جز ذلت و نابودی در انتظار آنان نیست،  اظهارکرد: لازمه مقابله با توطئه‌های سازمان یافته دشمنان، تبعیت از رهبری و داشتن بصیرت سیاسی است.

وی ادامه داد: وجود مقام معظم رهبری بالاترین نعمت خداوند متعال به ملت شریف ایران اسلامی است که در سایه درایت این رهبر فرزانه به رستگاری و سعادت رسیدند.

وی گفت: ملت ایران در طول عمر با برکت انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف ثابت کردند که همچنان پشتیبان قوی برای نظام اسلامی هستند و به بیگانگان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نخواهد داد.

وی گفت: کنار آمدن با آمریکا شیطان بزرگ چیزی جز ذلت و خواری را برای ما به ارمغان نخواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: در طول عمر با برکت انقلاب، دشمنان از هیچ تلاش و کوششی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نکردند اما مردم با تبعیت از رهبری و بینش باز سیاسی، تمام توطئه‌های آنان را با شکست مواجه کردند.

سردار سرتیپ پاسدار اسدی گفت: مردم با شرکت در راهپیمایی روزقدس، عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی افزود: تنها در زیر سایه ولایت فقیه می‌توان کشوری قدرتمند داشت و مردم ایران اسلامی امروز با شرکت در راهپیمایی روزقدس این مهم را به اثبات رساندند.

این سردار سپاه گفت: تنزل روز به روز قدرت استکبار جهانی توسط نظام جمهوری اسلامی به برکت حضور ولی فقیه در راس انقلاب است.

سردار سرتیپ پاسدار اسدی، افزود: همچنین انقلاب اسلامی توانسته با اتکا به ولی فقیه هم اکنون قدرت استکبار جهانی را تنزل داده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته هدف رسانه‌های معاند تلاش زیادی کردند که مردم را از نظام و انقلاب مایوس کنند غافل از اینکه در مکتب سیدالشهدا، یاس و ناامیدی جایی ندارد.

سردار اسدی تاکید کرد: شرکت حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر به تمام دشمنان ثابت کرد که امت اسلامی گوش به فرمان ولی فقیه و با تبعیت محض از فرامین رهبری همچنان دل‌داده و عاشق این نظام و انقلاب هستند.

 محسنی‌اژه‌ای : با اتحاد همه مسلمین آزادی قدس هر چه زودتر تحقق می‌یابد

رئیس قوه قضائیه در مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران حضور پیدا کرد و گفت: امیدواریم با اتحاد و حمایت همه مسلمین جهان، مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌های ظالم و آزادی قدس هر چه زودتر تحقق یابد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جمع راهپیمایان روز قدس در تهران حضور پیدا کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از 70 سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: فقط امروز نیست که صهیونیست‌ها مشغول جنایت علیه بشر و نقض تمامی حقوق انسانی فلسطینیان هستند بلکه چندین دهه است که آن‌ها جنایتکاری و ظلم پیشه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به حمایت‌های آشکار و نهان غربی‌ها از جنایت‌های پردامنه و مکرر رژیم موقت صهیونیستی گفت: بدیهی است مدعیان دروغین حقوق بشر و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها که خود کارنامه سیاهی در مسائل حقوق بشری دارند و همچنین افرادی که وامدار ثروتمندان صهیونیستی هستند، نه تنها ماشین جنایت رژیم جعلی صهیونیستی را متوقف نمی‌کنند، بلکه به حمایت و مساعدت آن‌ها نیز می‌پردازند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و ان‌شاءالله در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: امیدواریم با اتحاد و حمایت همه مسلمین جهان، مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌های ظالم و آزادی قدس هر چه زودتر تحقق یابد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به حضور باشکوه مردم روزه‌دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: امروز شعار‌های مردم علیه صهیونیست‌های ظالم و مسئله فلسطین، متفاوت با سال‌های قبل است و از جهاد تبیینی برخوردار است؛ این امر بیانگر هوشیاری مردم و رصد تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است و نشان می‌دهد که هر مقدار بر قساوت و جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها افزوده می‌شود، مردم هوشیارتر می‌شوند و این موضوعی بسیار امیدبخش و پسندیده است.

 سردار جوانی: رژیم صهیونیستی دیگر قادر به ادامه حیات نیست/ اسرائیل جرأت اقدام مسلحانه ندارد

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قادر به ادامه حیات نیست و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است گفت: یهودیان فریب خورده در سرزمین‌های اشغالی هر چه زودتر چمدان‌ها را بسته و به سرزمین‌های خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار یدالله جوانی پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی قدس در رشت با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: دشمنان در سال‌های اخیر، جنگ ترکیبی و شناختی راه انداختند تا در ذهن مردم و نسل جوان نسبت به اهمیت روز قدس شبهاتی ایجاد کنند‌.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز قدس را روز انجام وظیفه، تکلیف و نه گفتن به ظالمان و مستکبران و روز دفاع از مظلوم دانست و بیان کرد: امروز نه‌تنها مسلمانان بلکه تمامی انسان‌های آزادی‌خواه روز قدس را پاس می‌دارند و در بیش از 90 کشور جهان حتی پیروان دیگر ادیان‌ها به این باور رسیده‌اند که روز قدس یک فضیلت و دارای ارزش ذاتی است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه شعار روز قدس امسال "فلسطین محور وحدت جهان اسلام و قدس در آستانه آزادی" است افزود: امروز همه به خیابان‌ها آمدند تا فریادهای خود را بر سر ظالمان و مستکبران بزنند و این حضور، حضوری معنادار است.

وی خاطرنشان کرد: به اذعان محققان و صاحب‌نظران منصف عالم، امام(ره) با انقلاب اسلامی و اندیشه دینی و توحیدی توانستند مسیر تاریخ و زندگی بشر را به‌نفع مستضعفان و محرومان و به‌ضرر ظالمان و شیاطین دنیا تغییر دهند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، نظام حاکم بر جهان و بسیاری از ملت‌ها پذیرفته بودند که ملت‌ها تحت سلطه باشند و مظلومان محکوم به پذیرش این واقعیت تلخ بودند و ظالمان و مستکبران به بشریت ظلم می‌کردند اما پس از انقلاب اسلامی، امام(ره) با صراحت فرمودند که اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان به دنبال رواج روایت‌های غلط هستند افزود: هدف دشمن از ایجاد رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام این بود تا جلوی حرکت اسلام و مسلمانان را بگیرند و پس از آن، مسلمانان فلسطینی که در راستای دفاع از حقوق خود ایستاده بودند سرکوب و آواره شدند.

سردار جوانی با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط صاحبان قدرت و زور تصریح کرد: اگر دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالمان، اقدام تروریستی است پس آن دسته از مستکبران عالم که به بشریت ظلم کرده و کشورها را اشغال و اموال ملت‌ها را چپاول می‌کنند اسم آنان چیست؟

وی با بیان اینکه رفتار و موضع ما براساس مبانی عقلانی و انسانی، پذیرفته شده است افزود: ملت ایران، رهبری و سپاه پاسداران از مظلوم دفاع خواهد کرد چون دفاع از مظلوم را یک ارزش ذاتی می‌داند و این امر ربطی به انقلابی یا غیرانقلابی ندارد بلکه هر انسان آزادی‌خواه و دارای فطرت باید از مظلوم دفاع کند.

وی عنوان کرد: روزی این ملت بر این باور بود که اسراییل از صفحه روزگار محو خواهد شد اما این‌ باور امروز فراگیر و جهانی شده است که قدس آزاد خواهد شد و حتی صهیونیست‌ها هم به این باور رسیده‌اند که پایان کارشان نزدیک است اما هرگز فکر نمی‌کردند در سرزمین ایران، انقلابی پدید آید که جلوی حرکت غده سرطانی اسراییل را بگیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 10 هزار عملیات در درون سرزمین‌های اشغالی از سوی فلسطینیان، گروه‌های مردمی و حتی جوانانی که در مناطق تحت سلطه صهیونیست‌ها تولد یافته و در مدارس آنان آموزش دیده بودند رخ داد و دست به عملیات زدند.

سردار جوانی با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز دیگر فقط دغدغه جمهوری اسلامی، حزب‌الله، غزه مسلح، گروه‌های مقاومت و انصارالله را ندارند بلکه آن چیزی که آنان را به وحشت انداخته قیام در درون سرزمین‌های اشغالی و اختلافات داخلی‌شان است افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی قادر به ادامه حیات نیست و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و جرأت اقدام مسلحانه ندارد و واقعیت "محو رژیم صهیونیستی" در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به شرمساری برخی کشورها که مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را در پیش گرفته بودند افزود: به آن دسته از مردم یهودی فریب خورده و در سرزمین‌های اشغالی هستند توصیه می‌کنیم هر چه زودتر چمدان‌ها را بسته و به سرزمین‌های خود بازگردند و بدانند اسراییل جای زندگی نیست.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: برخی سردمداران رژیم صهیونیستی که توان مالی دارند در گوشه و کنار جهان در حال خریداری زمین هستند زیرا می‌دانند اسراییل ماندگار نیست و رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن است.

 مخبر : جوانان ایرانی در حمایت از فلسطینیان سنگ تمام گذاشتند

معاون اول رئیس‌جمهور حضور پرشور جوانان ایرانی در همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را ستود و نسل نوظهور جوانان فلسطینی را مقدمه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز جهانی قدس میثاقی سالانه برای همصدایی ملت‌های مسلمان بر علیه اشغالگران صهیونیست است و انشاالله در آینده‌ای نه چندان دور این روز مبارک را در کنار قبله نخست مسلمین جشن خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور ظهور نسل تازه‌ای از جوانان و نوجوانان فلسطینی در مبارزات شجاعانه با رژیم مسلح و غاصب را نشانه‌ای برای تسریع در آزادی قدس شریف دانست و گفت: استکبار جهانی تصور می‌کرد با گذشت زمان و ناتوانی نسل های قدیمی، ملت فلسطین مجبور به سازش و تسلیم خواهد شد اما این نسل جدید از مبارزان جوان و مسلمان همه تصورات و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: امروز هم حضور پرشور جوانان ایرانی در همبستگی با جوانان فلسطینی نشان داد که حمایت از آن ملت مظلوم بیش از پیش جریان دارد.

 وزیرکشور: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از بالندگی انقلاب در حمایت از آرمان فلسطین دارد

وزیرکشور گفت: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از بالندگی انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین دارد و مقاومت روز به روز قوی تر می شود و رژیم صهیونسیتی روز به روز ضعیف تر می شود.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم در راهپیمایی امروز با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس، مردم در راهپیمایی امروز یک حماسه دیگر آفریدند و این حضور پر شور نشان داد، که آرمان فلسطین آن چنان در دل و جان مردم ما نهادینه شده که به هیچ وجه جدا شدنی نیست.

وی در رابطه با پیام این راهپیمایی خاطرنشان کرد: اول این که انقلاب اسلامی هم چنان پویا و بانشاط و بالنده در حمایت از انقلاب مردم فلسطین محکم ایستاده و مقاومت روز به روز قوی تر می شود و رژیم صهیونسیتی روز به روز ضعیف تر و انشاالله تا فروپاشی نهایی اش زمان زیادی نمانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها