رئیسی در جمع فعالان اقتصادی سوریه:

سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود / اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است

کد خبر: 1219024

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود / اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که سوریه سفر کرده است در جمع فعالان اقتصادی سوریه و ایران طی سخنانی اظهار داشت: این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور ایران و سوریه خواهد بود و تاثیر خود را بر توسعه دو کشور خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: اراده دو کشور در توسعه روابط و شما تجار و بازاریان بر تحقق توافقات است که دو دولت در این سفر انجام دادند این رابطه شرایط جدیدی را به نفع دو کشور رقم خواهد زد.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در حوزه‌های برق، انرژی، گاز، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و در بخش‌های مختلف صنعتی و نیز علم و فناوری دارد. ما شاهد آن هستیم که گام‌های خوبی در ایران برداشته شده است که آمادگی داریم برای تبادل تجربیات و به اشتراک گذاشتن آنچه که به آن رسیدیم با فعالان کشور عزیز و دوست سوریه اقدام کنیم.

وی با بیان برخی مشکلات در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خاطر نشان کرد: برخی از مشکلاتی که در توسعه اقتصادی به آن اشاره شده است مانند بانک و بیمه مشترک در سخنان دیروز ما نیز مطرح شد و ظرف دیروز و امروز با حضور وزرای محترم وزیر راه و شهرسازی و وزیر اقتصاد و دارایی و نیز وزرای مربوطه در سوریه تصمیم گیری شد و نتایج آن به زودی به شما ابلاغ خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: صدور ضمانت نامه که برای مناقصات خارجی شرکت‌های ایرانی به آن اشاره شد، در دولت تصویب شده است و باید به نحوی ابلاغ شود که همه فعالان اقتصادی در جریان آن قرار بگیرند.

رئیسی تصریح کرد: نسبت به استثنا شدن برخی از کالاهای مورد نظر سوری در توافقنامه تنظیم شده، توافق انجام شد و فکر می‌کنم اگر این جلسه چند روز بعد تشکیل می‌شد، شما در جریان توافقات ما میان رؤسای جمهور دو کشور و نیز وزرای دو کشور قرار می‌گرفتید.

وی تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات و موانع اشاره شده با اراده دو کشور مبنی بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی همگی به زودی رفع خواهد شد.

رئیس جمهور بیان کرد: آنچه مهم است در این میدان اراده دو کشور مبنی بر توسعه روابط و اراده شما فعالان اقتصادی و بازرگانان و تجار است در جهت تحقق آنچه که توافق کردیم. من اطمینان دارم ان شاالله فعالیت‌ها و کارهای تجاری و اقتصادی، شرایط جدیدی را به نفع مردم دو کشور رقم خواهد زد.

رئیسی خطاب به فعالان اقتصادی و مردم سوریه تاکید کرد: امیدواریم همچنانی که دولت و ملت سوریه در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن خوش درخشیدید، در حوزه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بر رفع مشکلات مردم، با فعالیت شما فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان و نیز وزرای اقتصادی مسئول در دو کشور ان شاالله مجدداً خوش بدرخشید./مهر

حجم ویدیو: 5.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها