«فردا» گزارش می‌دهد

مسئولیت مدیران اماکن دولتی و خصوصی در قبال عفاف و حجاب چیست؟/ بلاتکلیفی یا تکلیف؟

کد خبر: 1226011

توصیه‌های سردار رادان و عزت‌الله ضرغامی به مسئولان درباره حجاب نه تنها همخوانی ندارد، ضد و نقیض است. سوال اینجاست که مدیران اماکن و مجموعه‌های دولتی کدام سخن را محور کار خود قرار دهند؟

مسئولیت مدیران اماکن دولتی و خصوصی در قبال عفاف و حجاب چیست؟/ بلاتکلیفی یا تکلیف؟

گروه سیاست سایت فردا - برخورد با ترک فعل‌ها و کوتاهی مسئولان و مدیران در حوزه‌های مختلف چند سالی می‌شود که بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته آنچنانکه در حوزه حجاب نیز به‌خصوص در ماههای اخیر به‌طور ویژه بر آن تاکید شده است.

در این بین پلمب اماکن و مجموعه‌های مختلف به‌دلیل عدم رعایت هنجارها از سوی مراجعه کنندگان از جمله اخبار واکنش برانگیز در ماههای اخیر بوده است. این موضوع نخست از مغازه‌ها و مجموعه‌های خصوصی آغاز شد و چندی است به اماکن دولتی نیز رسیده است. موضوعی که در نمونه واکنش‌ها به خواستگاری در حافظیه بدون رعایت هنجارها صورت گرفت که منجر به بازداشت مدیر مجموعه و سپس کاهش ساعات بازدید از این مکان شد.

به‌تازگی نیز سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا اعلام کرده: پلیس کم‌کاری دستگاه‌ها در اجرای قانون حجاب را به‌عنوان تخلف اداری گزارش می‌کند تا با آن‌ها برخورد شود.

از سوی دیگر اما مسئولان میراث فرهنگی که در چند روز گذشته دلخوری‌شان را از بازداشت مدیر مجموعه حافظیه نشان دادند توصیه دیگری به مدیرانشان دارند.

عزت‌الله ضرغامی خطاب به مدیران اماکن تاریخی درباره حجاب گفته: نباید این احساس به وجود بیاید که مدیران از خوف و نگرانی نسبت به برخوردهای قضایی، درخصوص حجاب سختگیری های بلاوجه کنند یا مرکزشان را تعطیل کنند یا خدماتشان را کاهش دهند.

حال مدیران اماکن و مجموعه‌های دولتی کدام سخن را محور کار خود قرار دهند. آنچه در میان این توصیه‌های ضدونقیض یافت می‌شود تکلیف است یا بلاتکلیفی؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها