«کیهان» به نقل از زاکانی: این امکان وجود ندارد که به بی‌حجاب‌ها خدمات ارائه ندهیم

کد خبر: 1224552

شهردار تهران گفت: شرایط به سمتی خواهد رفت که این اتفاق غیرقانونی (بی‌حجابی) جمع خواهد شد، با یک برنامه دقیق مسیر را گام به گام پیش می‌رویم و مایه شرمندگی ما نیست بلکه افتخار می‌کنیم که با تدبیر و دقت گام بر می‌داریم. ما نمی‌توانیم بگوییم خدمت ارائه نمی‌دهیم و چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

«کیهان» به نقل از زاکانی: این امکان وجود ندارد که به بی‌حجاب‌ها خدمات ارائه ندهیم

«فردا نیوز» - روزنامه کیهان با علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفت‌وگوی اختصاصی داشته است.

به گزارش کیهان، بخش‌‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

-شهرداری که تا پیش از شهریور، دو سال و نیم در تنش مالی بود و برای پرداخت حقوق، پول قرض می‌گرفتند، ظرف یک هفته از تنش مالی خارج شد. ما در این 21 ماه یک روز با تنش مالی به عنوان گلوگاه رو به رو نبودیم و دو بزرگراه و یک آزادراه و پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر در این مدت فعال شده است؛ چون شهر را ناقص می‌بینند سؤالات نادرست می‌کنند لذا در این 21 ماه کارنامه شفافی در حوزه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و کالبدی و سخت‌افزاری وجود دارد.

- پیش از این اعتقاد داشتند که شهر را گران اداره کنند و این واقعیت است که در تار و پود شهرداری و دولت، می‌خواستند تهران را از مسیر فرار مردم از شهر مدیریت کنند و پایتخت از باب گرانی غیرقابل سکونت باشد که البته از دهه 70 این موضوع مطرح شده بود؛ آنچه در آن موفق شدند گران کردن شهر بود اما نتوانستند موضوع را کنترل کنند و به کل کشور سرایت کرد. ما می‌خواهیم فرصتی را در بافت فرسوده و ناپایدار متجلی کنیم و به جای اینکه در املاک خاص باشد، کل مردم از آن منتفع شوند.

-تهران بن‌بست ندارد، در تهران از نظر مردم ترافیک بالاترین معضل است و آلودگی هوا و بدمسکنی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند اما از نگاه داخلی شهرداری، بدهی 70 هزار میلیارد تومانی و مسئله منابع مالی و فربه بودن بیش از حد و عدم تناسب رشد، مجموعه را به عنوان سازمان هدفمند در گذشته در کنار هم قرار نداده و جهت‌گیری درست که ما را به سمتی ببرد که تحول قابل ارزیابی باشد، وجود نداشته است.

-هرکسی که از شهرداری چیزی را برده از گلوی او بیرون خواهیم کشید، سال قبل 20 هزار میلیارد تومان از دارایی‌ها بازگشت که عدد بزرگی است؛ کل بودجه پارسال 37 هزار میلیارد تومان بود و با این وجود 20 هزار میلیارد تومان برای آینده شهر به شهرداری بازگشت.

-علت گرانی شهر این است که ساخت و ساز مسکن کاهش و نیازها به مسکن افزایش یافته و عدم پاسخگویی مناسب به نیاز باعث فرار مردم از شهر شده است؛ به طوری‌که 87 درصد کسانی که در سال 1400 به کرج مهاجرت کردند از تهران به این شهر رفته بودند.

-گسلی از سوی عده‌ای در داخل و خارج از مرزها در عفاف و حجاب ایجاد شد و اتفاقاتی را رقم زدند که مابه‎ازای آن خروج از جنبه‌های شرعی و قانونی بود و شرایط به سمتی رفته که غیرقابل بخشش از سوی بخشی از جامعه بوده و محل نارضایتی و اعتراض آنهاست.به هر صورت حجاب امری قانونی و شرعی است و ما مکلفیم نظم‌پذیری جامعه را مبتنی بر این قواعد حفظ کنیم. 

-شرایط به سمتی خواهد رفت که این اتفاق غیرقانونی جمع خواهد شد، با یک برنامه دقیق مسیر را گام به گام پیش می‌رویم و مایه شرمندگی ما نیست بلکه افتخار می‌کنیم که با تدبیر و دقت گام بر می‌داریم؛ کسانی که با بی‌دقتی نیز رفتار می‌کنند هیچ‌گونه عنادی ندارند.امیدواریم بتوانیم با سرعت مناسبی پیش برویم و این به معنای عدم اراده نیست، این اراده به معنی عدم ارائه خدمت نیست و ما نمی‌توانیم بگوییم خدمت ارائه نمی‌دهیم و چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

-مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار مهم است، در شهرداری علاوه‌ بر بازگشت 20 هزار میلیارد تومان از دارایی‌ها، به دنبال گرفتن حق شهر می‌رویم و از سویی دیگر زیرساخت‌های مفسده انگیز را تغییر می‌دهیم که در این راستا نظارت فنی که امری رها شده بود، با همت معاونت شهر‌سازی و سازمان فاوا الکترونیکی شد؛ از سویی دیگر با آموزش و آگاهی بخشی و نظارت، بده بستان برخی کارکنان را مورد برخورد قرار می‌دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها