جوکار: لایحه برنامه هفتم بخشی از پازل برنامه های ۵ ساله است

کد خبر: 1228353

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: برنامه هفتم یک برنامه واقع بینانه و بر اساس سیاست های کلی نظام تنظیم شده است.


جوکار: لایحه برنامه هفتم بخشی از پازل برنامه های ۵ ساله است

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: برنامه هفتم یک برنامه واقع بینانه و بر اساس سیاست های کلی نظام تنظیم شده است.

محمدصالح جوکاردرباره ویژگی های لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: لایحه برنامه هفتم بخشی از پازل برنامه های ۵ ساله است، مفهوم این برنامه یعنی اینکه ما در کشور از یک جایی حرکت می کنیم تا به آن نقطه مطلوبی که مدنظر است برسیم که در طول این مسیر، باید سیاست هایی تنظیم شوند تا مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... را بتوان به بهترین شکل ممکن سازماندهی کرد.

وی بیان کرد: تفاوتی که مابین برنامه پنجساله هفتم و ششم، باید وجود داشته باشد آن است که این برنامه باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، ما برنامه ششم را نتوانستیم عملیاتی کنیم و در این راستا درصد پیشرفت مان مناسب نبود، دلیل این مشکل هم آن بود که دولت ها اهتمامی برای اجرای برنامه ششم نداشتند و لذا همین مسئله باعث ایجاد عقب ماندگی‌ هایی در برخی از بخش ها شد.

جوکار در ادامه بیان کرد: برنامه هفتم بروز است و قوه مجریه نیز باید یک جدول زمانبندی شده برای اجرای برنامه های خود، ارائه کند تا برنامه هفتم بتواند به درستی تحقق پیدا کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اولویت بندی برنامه هفتم این است که مشکلاتی که در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم، به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

جوکار در پایان بیان کرد: همچنین رویکردهای برنامه هفتم بر اساس قوانین جاری و سیاست‌های کلی نظام تنظیم شده است، بنابراین برنامه هفتم یک برنامه واقع بینانه و بر اساس سیاست های کلی نظام تنظیم شده و بر این اساس مسیر دقیقی در جهت رسیدن به اهداف مطلوب کشور خواهد بود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها