آغاز بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های مجلس

کد خبر: 1229176

کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته بررسی احکام لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه را آغاز می‌کنند تا گزارش آنها به کمیسیون تلفیق برنامه ارسال شود.

آغاز بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های مجلس

لایحه برنامه هفتم توسعه ۲۸ خرداد توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد و به طور رسمی در هفته اول تیرماه در دستور کار بررسی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گرفته است.

علاوه بر برنامه هفتم که گزارش بررسی کمیسیون‌ها و پیشنهادهای آنها به احکام این لایحه نهایی می شود، موارد دیگری نیز در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

کمیسیون اصل ۹۰ روز یکشنبه - ۴ تیر - با حضور محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی فروش ارزهای غیر نفتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و آخرین وضعیت اجرای قانون صدور چک را بررسی می کند و روز سه شنبه ۶ تیر با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را بررسی می‌کنند.

همچنین کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه روز دوشنبه - ۵ تیر- با حضور رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، استاندار هرمزگان معاونین وزارتخانه های اطلاعات کشور، فرماندهی کل نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه موضوع استقرار اسکنرهای جاده ای را بررسی می کنند.

کمیسیون اقتصادی روز دوشنبه - ۵ تیر - در نشست مشترک با عباس علی آبادی وزیر صمت، برنامه های این وزارتخانه در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را بررسی می کند همچنین بررسی انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی ایران از دیگر بر نامه های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص گزارش عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۸۵ تاکنون در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی و شوراها خواهد بود همچنین احمد وحیدی وزیر کشور هم برای پاسخگویی به سوالات تعدای از نمایندگان روز دوشنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

کمیسیون صنایع و معادن نیز روز دوشنبه با دعوت از وزرای صمت و نیرو، موضوع تامین برق صنایع کشور را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون قضایی و حقوقی در جلسه روز شنبه -۴ تیرماه- لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب را بررسی می کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها