حسینی: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست / ماهیت آمریکا را باید به دنیا شناساند

کد خبر: 1231034

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید این واقعیت را بدانیم که آمریکا روبه افول بوده، ‌ ابر قدرتی خود را از دست داده و بیشتر هم از دست می‌دهد و به مانند کشتی تایتانیک آرام آرام درحال غرق شدن است.

حسینی: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست / ماهیت آمریکا را باید به دنیا شناساند

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انقلاب اسلامی به همینه آمریکا ضربه زده، افزود: آمریکا درحال از دست دادن قدرت سیاسی، ‌ امنیتی و علمی خود بوده و دیگران از آن پیشی می‌گیرند.

وی ادامه داد: همانطور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم بایستیم، مقاومت کرده و جبهه مقاومت را ایجاد کنیم که حتی در آمریکای لاتین هم در مقابل آمریکا ایستاده‌اند، در حوزه اقتصادی ایده‌هایی که جمهوری اسلامی در عرصه خارجی دارد مورد پذیرش قرار گرفته است.

معاون پارلمانی اضافه کرد: یکی از این ایده‌ها حذف دلار از روابط اقتصادی بین کشورها بوده که بسیاری از کشورها این را می‌پذیرند، همچنین این ایده که کشورهای مورد تحریم با هم همکاری و تعامل داشته باشند و اجازه ندهند آمریکا آن‌ها را در انزوا قرار دهد.

حسینی خاطر نشان کرد: اکنون حدود ۲۰ کشور مورد تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار گرفته‌اند و وقتی کشورها با هم همکاری کرده و از سویی هم از ظرفیت اتحادیه‌های مختلف موجود مانند شانگهای و بریکس و اتحادیه اوراسیا، ‌ آمریکا نمی‌تواند کاری انجام دهد و بدین ترتیب ضربه اساسی به آمریکا می‌خورد.

وی افزود: به اعتراف خود آمریکایی‌ها وقتی دلار از صحنه مبادلات این کشورها حذف شود، ضربه جبران ناپذیر به اقتصاد آمریکا وارد خواهد شد.

وی افزود: به اعتراف خود آمریکایی‌ها وقتی دلار از صحنه مبادلات این کشورها حذف شود، ضربه جبران ناپذیر به اقتصاد آمریکا وارد خواهد شد.

ماهیت آمریکا را باید به دنیا شناساند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جنایات آمریکا در حق ملت ایران، ‌ گفت: آمریکا از ۷۰ سال قبل در حق مردم ایران جنایت و ظلم کرده که در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، ترور شخصیت‌ها، برپایی فتنه‌ها و آشوب‌ها بوده است و این جنایتکاران خود را هم مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند.

حسینی افزود: ماهیت آمریکا را باید به جوانان و همه مردم دنیا شناساند و آشکار باشد، برای رویارویی و دفاع از خود در برابر با این جنایتکاران باید قدرتمند باشیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به لطف خداوند در عرصه نظامی به اقتدار و صلابتی دست یافته که آمریکا جرات حمله ندارد و در گذشته هم مواردی بوده و دست به اقدام‌هایی زده که دیده با برخورد روبرو می‌شود، به همین دلیل وارد عرصه‌های دیگر شده است.

کارهای بزرگی در عرصه اقتصادی کشور درحال انجام است

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: آمریکا جنگ اقتصادی و شناختی را برای ضربه زدن به مردم ایران در پیش گرفته و به همین جهت باید در این حوزه‌ها هم قدرتمند شویم که در زمینه اقتصادی کارهای بزرگی در کشور درحال انجام است.

حسینی در این خصوص اشاره کرد: طرح‌های پیشران که می‌توانند کمک کننده باشند و نیازهای کشور را تأمین کنند، برنامه هفتم توسعه هم تدوین شده که می‌تواند گام بلندی برای تحقق اهداف بلند ملت و عبور از شرایط کنونی باشد.

وی ادامه داد: اگر همه اعم از دولت، ‌ مسوولان و مدیران نهادها و ملت برای تحقق اهدافی که در این برنامه ذکر شده دست به دست هم داده و برای تحقق اهداف آن تلاش کنند شرایط بسیار خوبی خواهیم داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در آن صورت امید و اعتماد مردم مضاعف خواهد شد و تا زمانی که مردم حامی نظام اسلامی باشند آمریکا و سایر قدرت‌های مستکبر کاری از پیش نخواهند برد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها