«فردا» گزارش می‌دهد

ایالت مرگبار برای دموکراتها و جمهوریخواهان / سرنوشت انتخابات 2024 در پنسیلوانیا تعیین می شود

کد خبر: 1231170

ایالت مرگبار برای دموکراتها و جمهوریخواهان / سرنوشت انتخابات 2024 در پنسیلوانیا تعیین می شود

ایالت مرگبار برای دموکراتها و جمهوریخواهان / سرنوشت انتخابات 2024 در پنسیلوانیا تعیین می شود

گروه بین‌الملل «فردا» - این روزها مقامات دوحزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا تمرکز ویژه ای بر ایالات مهم و تعیین کننده در ساختار کالج الکترال دارند. یکی از این ایالات، پنسلوانیاست.این ایالت دارای 20رای الکترال می باشد اما ویژگی هایی دارد که می تواند به تنهایی نتیجه رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2024 را رقم بزند! در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، ترامپ توانست با پیروزی بر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا پیروزی غیرمنتظره ای را به دست بیاورد و راهی کاخ سفید شود. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بایدن توانست انتقام شکست دموکراتها را از ترامپ گرفته و 20 رای الکترال پنسیلوانیا را به سبد رای خود واریز کند. 

واقعیت امر این است که پنسیلوانیا یک ایالت مستقل درمعادلات انتخاباتی آمریکا محسوب نمی شود. معمولا الگوی رای دهی ساکنان پنسیلوانیا بر روی دو ایالت ویسکانسین و میشیگان (ایالتهای موسوم به غرب میانه ) تاثیرگذار خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، آرای هر سه ایالت به سود ترامپ و در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، آرای آنها به سود بایدن به گردش در آمد. 

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک ، ترامپ و بایدن در صورتی که در مرحله نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 حاضر شوند، رقابت بسیار دشوار و تعیین کننده ای در پنسیلوانیا خواهند داشت. بر اساس این نظرسنجی، 47  درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در ایالت کیستون گفتند که از رئیس جمهور سابق در یک رقابت فرضی در سال 2024 حمایت خواهند کرد، در حالی که 46 درصد گفتند از رئیس جمهور مستقر حمایت خواهند کرد.به عبارت بهتر، فعلا بایدن در نظرسنجی ایالتی دانشگاه کوئینیپیاک در ایالت مهم و تعیین کننده پنسیلوانیا از رقیب خود ترامپ عقب افتاده است. یکی از پاشنه آشیلهای بایدن در پنسیلوانیا، رای دهندگان مستقل هستند. 37 درصد از رای دهندگان مستقل در پنسیلوانیا اعلام کرده اند در صورت برگزاری انتخابات میان بایدن و ترامپ، از رئیس جمهور کنونی آمریکا حمایت خواهند کرد و در مقابل، 51 درصد خواستار بازگشت ترامپ به کاخ سفید هستند. این نظرسنجی، زنگ خطر را برای دموکراتها به صدا در آورده است زیرا پنسیلوانیا می تواند در آینده ای نزدیک به پاشنه آَشیل آنها ( به مانند انتخابات ریاست جمهوری 2016) تبدیل شود. 

نگاه رای دهندگان جمهوریخواه نسبت به نامزدهای انتخابات درون حزبی نیز در پنسیلوانیا قابل تامل است. رئیس‌جمهور سابق با کسب ۴۹ درصد حمایت از رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه پنسیلوانیا در این نظرسنجی، در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه قرار دارد. ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با 25 درصد حمایت در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق هر کدام با 5 درصد در رتبه سوم قرار دارند.نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی نیز هر یک 4 درصد از آرای رای دهندگان جمهوریخواه را در انتخابات درون حزبی پنسیلوانیا به دست خواهند آورد. 

تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در بیانیه‌ای خبری گفت: «گرچه ترامپ با مخالفت‌های حقوقی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، اما بقیه اعضای حزب جمهوری‌خواه (از جمله ران دیسانتیس) را به راحتی در رقابتهای درون حزبی پشت سرگذاشته است. "

نظرسنجی کوینیپیاک نشان می‌دهد که در میان نامزدهای حزب دموکرات نیز بایدن وضعیت بهتری نسبت به دیگران در ایالت مهم پنسیلوانیا دارد. بایدن در این نظرسنجی ، 71 درصد آرا را به دست آرده است در حالی که رابرت اف کندی جونیور، فعال ضد واکسن،حمایت 17 درصدی دموکراتها را در این ایالت پشت سر خود خواهد داشت. نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در 22 تا 26 ژوئن با 1584 رای دهنده ثبت نام شده در پنسیلوانیا انجام شد و دارای حاشیه خطای 2.5 درصد می باشد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها